4091
Sök

Dirtbike något att ha?

Avstängd
50 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Här är länken till dirtbiken
http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=290737

Finns det någon som har kört en sådan tidigare eller vet något om den?
tex vart man kan få tag på reservdelar till den? kvalitet? körglädje?

Ni som vet nått om dirtbikes överhuvud taget skriv gärna nått vettig wink

MVH

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
12 april 2008
Har en 110cc dirtbike och det är faktiskt sjukt roligt, lättskruvad, enorm körglädje, skitroligt att dra ihop ett gäng grabbar och busa loss, för det är verkligen en lekmaskin, lifan motorer finns det ett ton med reservdelar till, vet inte hur det ser ut i 250 klassen men en utbytesmotor till 110cc går t ex på 2999:- sen finns alla delar lösa.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Skaune
12 april 2008
Jag har aldrig förstått varför vuxna kör omkring med fiddys o liknande? Finns ju fullvuxna hojjar som e liiiite roligare!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
12 april 2008
Låter mer, dyrare, och jag anser inte att det är så festligt att köra cross om man inte gör det på bana.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Avstängd
50 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Har en 110cc dirtbike och det är faktiskt sjukt roligt, lättskruvad, enorm körglädje, skitroligt att dra ihop ett gäng grabbar och busa loss, för det är verkligen en lekmaskin, lifan motorer finns det ett ton med reservdelar till, vet inte hur det ser ut i 250 klassen men en utbytesmotor till 110cc går t ex på 2999:- sen finns alla delar lösa.

Okej, men du har ingen tidigare erfarenhet av just den cykeln som jag länkade till?

Skaune
12 april 2008
discokapten skrev:
Låter mer, dyrare, och jag anser inte att det är så festligt att köra cross om man inte gör det på bana.

Men igentligen fiddy får du inte heller köra mer än på bana o inhängnat område heller?

396 Inlägg
12 april 2008
Axor skrev:
discokapten skrev:

Men igentligen fiddy får du inte heller köra mer än på bana o inhängnat område heller?

FÅR är snälla djur på gotland:P

Avstängd
50 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
johanhhh skrev:
Axor skrev:
discokapten skrev:

FÅR är snälla djur på gotland:P

hahahah

Avstängd
50 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Så det finns ingen som kan säga nått om den crossen som jag länkade till????

OEM <3
6 957 Inlägg
12 april 2008
Köp en PitPro!

OEM <3

796 Inlägg
12 april 2008
hade med en 110 cc för en 2 år sen köpte den för 3500 och sålde den för det med vilket jag ångrar för det var en riktigt skojig maskin utan krångel. Men orka köpa en sån nu liksom för alla fjortisar har ju såna där jag bor.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Avstängd
50 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
ronne skrev:
hade med en 110 cc för en 2 år sen köpte den för 3500 och sålde den för det med vilket jag ångrar för det var en riktigt skojig maskin utan krångel. Men orka köpa en sån nu liksom för alla fjortisar har ju såna där jag bor.

Okej , vilket fabrikat var det på den? (vilken tillverkare?)

73 Inlägg
12 april 2008
jag har själv en exxo 125 07..den går grymt bra åå de är fet kvalité på dom också..du kan jämföra den me pitpro åå alla dom andra "kända" märkena..den 250:in du checka är ju kina saker, inte så bra kvalité på men den går säkert bra men inte länge till:P

9 108 Inlägg
13 april 2008
Maxpro är inga bra grejor, det är kul om man bara ska ha ett tag och leka med men har man tänkt köra ett tag så lär man få meka mer än man kör. Mycket småprylar som verkar paja på dom hela tiden . Jag har tre polare med Maxpro, och dom har problem med punkteringar hela tiden, dämpare som går i bott, fotpinnar som böjer sig, styren går av osv osv. Motorn håller säkert men allt annat har en tendens att vara klent. Själv kör jag DBR-1 (köpes här) och har kört stenhårt utan problem i 3 år.

Angående fiddy vs cross så är det som med allt annat, smaken är som baken. Fiddys är i princip underhållsfria och sjukt mycket billigare i inköp än en cross. Sedan är reservdelarna nästan gratis. Och att säga att det inte är kul utan att ha prövat själv är bara dumt.

Vet folk som bytt bort sina crossar och skaffat fiddy bara för att det är roligare och simplare helt enkelt. Sedan har jag full förståelse för dom som kör cross också, men det är inte min grej helt enkelt, alldeles för seriöst.
Den dagen jag får in en riktig cross i baksätet på bilen så kan jag kanske tänka mig att köpa en hahaha

En film jag klippt ihop från en dag på våran lilla bana:
[video]http://www.garaget.org/video/217do8ujpaod[/video]

Med-lem
129 Inlägg
13 april 2008
Helt värdelös opm du frågar mej! klent byggd i både ram och motor. ska du ha fiddy så ska du köpa märkesgrejor annars håller det inte, det är vad jag har fått erfara iaf.

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

796 Inlägg
13 april 2008
Snappy skrev:
ronne skrev:

Okej , vilket fabrikat var det på den? (vilken tillverkare?)

Loncin 110 cc

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 april 2008
Snappy skrev:
Så det finns ingen som kan säga nått om den crossen som jag länkade till????

den är dyr, och motorn är stor som en flodhäst..

du får en märkes hoj, dx workz för 11500 nånting. betydligt bättre sattsade pengar, och den lär gå betydligt värre!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

291 Inlägg
13 april 2008
Har en sådan och det enda man kan klaga på är att du måste bygga om batteri lådan...

Avstängd
50 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Wasaki skrev:
Har en sådan och det enda man kan klaga på är att du måste bygga om batteri lådan...

vad är det för fel på batteri lådan?
hur är det med reservdelar , kvalitet osv?

291 Inlägg
13 april 2008
Batterilådan skakar lös och lossnar från ramen big_smile..en kompis har också en, lika på den. Kvaliten duger väl, man får vad man betalar för. Den har väl gått 3 månader nu utan problem(förutom batterilåda).

Sök