3175
Sök

Jävla Utsugande Sossar!!!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
5 januari 2006
åt helvete med alla politiker... klipp banden med EU, stoppa invandringen och gör något vettigt med statskassan istället... det är för sorgligt Sverige =/

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Jag tycker snarare att det är för sorgligt med alla som bara klagar och klagar utan att ha tagit reda på hur det står till med saker o ting. Allt gott för nåt ont med sig, så är det med allt.

Fredrik, Laxå

645 Inlägg
5 januari 2006
carnageman skrev:
Fy fan, som det inte räckte med biltullarna, nu kom det hem en inbetalning på 1000:- för HÖJNING av den redan tok-höga fordonsskatten på min cheva!

Fan va jag ser fram emot att sparka ut dom ur stadshuset i höst!

Tro mig, det blir värre om Moderaterna kommer till makten. Då kommer skatten höjas ännu mer och försäkringspremien kommer höjas eller vad nån sa här på forumet...

Maizer
5 januari 2006
Statsskulden ökade väl med ett antal miljarder sist moderaterna satt vid makten eftersom de skulle sänka skatten på alla möjliga sätt.

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Jag tycker snarare att det är för sorgligt med alla som bara klagar och klagar utan att ha tagit reda på hur det står till med saker o ting. Allt gott för nåt ont med sig, så är det med allt.

Okej...så du tycker att all den skatt du betalar används till det den ska?
Bra då, men det tycker inte jag. Jag vet såklart att det inte är 5% som används till rätt saker men även om 0,5% försvinner ut till någon chef så är det 0,5% för MYCKET! Sen så tycker jag att politikerna är lite väl hemkära, uppe i sthlm går det bra att...ähum..."investera"(om man nu kan kalla t.ex. sthlmförsöket för det) men banemig inte någon annan stans.

EDIT: Åtminstone jag har inte koll på varje krona som staten får in men det verkar som du har koll så du kan väl skicka över det så kan jag kolla så mina(!) pengar hamnar mig till godo, och i så fall ber jag om ursäkt för att jag kommer med såna här uttlåtanden...
Senast redigerat av michael561 (5 januari 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Jag tycker att jag fått valuta för den skatt jag betalar och kommer betala fortsättningsvis, ja.

Fredrik, Laxå

Maizer
5 januari 2006
Valuta för skatten man betalar? haha är det ett skämt eller? Finns väl inget som fungerar som det ska med tanke på skatten som betalas. Av de 33% man betalar går väl ca 25% till fallskärmar eller nåt där omkring.

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Som sagt, kolla upp lite grann innan ni gör såna där utspel.

Fredrik, Laxå

Maizer
5 januari 2006
Betalar du skatt överhuvudtaget? På barnbidraget då eller?

Carpenter
310 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Nåt som suger mycket pengar är alla arbetslösa som går hemma och inte vill ha nåt jobb. Klart som fan att man inte vill ha nåt jobb när man får så pass betalt ändå, höj kraven på arbetslösa och sänk a-kassan.

Där sa du nånting klokt pöjk (:

Kraven är alldeless för dåliga nuförtiden!

Det ska inte löna sig att gå hemma o inte orka jobba.
Men man skall klara sig på det man får också för alla är med o alla betalar! (:

Lite OT kanske men en ny tjej som började på sanerings sidan hade gått hemma i 3 år!! 3 hela år då frågade jag av ren nyfikenhet hur hon klarade sig!! Hon sa att hon tjänar marginellt bättre när hon jobba än när hon gick hemma!! Sen vet jag inte om det beror på hennes timlön eller vad det nu kan vara men det är ju knäppt tycker ni inte? big_smile vart lite långt

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

1 231 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Jag tycker att jag fått valuta för den skatt jag betalar och kommer betala fortsättningsvis, ja.

Då är du alltså positiv till att det försvinner mycke till EU... eller säger du emot dig själv?

Mitt projekt: Evo III

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:

OK...men vilken tur att du tycker så då. Då kan ju Göran Persson m.fl. skratta hela vägen till banken. Men i och för sig du kanske bor mitt i sthlm och får nytta av lite i alla fall. Och det här med grattis sjukvård m.m. får inte nysvenskar det också? Och hur länge har de betalat skatt? Inget alls om de nyss kommit hit, däremot jag som gjort det i hela mitt liv får exakt samma förmåner, de borde ju i så fall få betala sig upp till alla andras nivå med en gång de kom hit i så fall.

Jag håller med dig i alla fall Maizer...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Maizer
5 januari 2006
Jag tror inte riktigt han vet vad han pratar om.

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Som sagt, kolla upp lite grann innan ni gör såna där utspel.

Nu får du väl för f*n skärpa dig??!! Hur kan du säga något så emotsägesefullt? Har du koll på varje krona?

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Maizer skrev:
Jag tror inte riktigt han vet vad han pratar om.

Såg förresten att ni två "pratade" i en annan tråd också...han kanske söker bråk...?

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Maizer
5 januari 2006
Skulle tro det, han anmärker på allt.

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Jag har inte koll på varenda krona, det har antagligen inte du heller. Men den skatten jag betalar tycker jag är fullt rimlig.
Vidare så bor jag i ett glesbygdssamhälle.
Och vad gäller ditt uttalande om nysvenskar så tror jag ju att du skulle uppskatta att få samma förmåner om det var du i deras sits?

Fredrik, Laxå

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Jag har inte koll på varenda krona, det har antagligen inte du heller. Men den skatten jag betalar tycker jag är fullt rimlig.
Vidare så bor jag i ett glesbygdssamhälle.
Och vad gäller ditt uttalande om nysvenskar så tror jag ju att du skulle uppskatta att få samma förmåner om det var du i deras sits?

Så klart jag inte har...
Alltså såvitt vi båda vet så kan vem som helst av ha rätt??
Eftersom att varken DU eller JAG vet exakt.

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Jag söker inte bråk med någon, men det där kanske jag ska ta som ett hot?

Fredrik, Laxå

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Jag söker inte bråk med någon, men det där kanske jag ska ta som ett hot?

Jag tycker absolut inte att du ska ta det som ett hot. Anledningen var bara att jag som sagt såg det i en annan tråd och började fundera. Inget illa menat. Finns ju en del människor därute som...ja...tycker sånt är kul...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Sök