3107
Sök

Höj- och sänkningssats ifrån BILTEMA ?!!?!?

36 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
TJA !

jag funderar på att sänka min bil med sänkningssats ifrån biltema

den funkar så att man klämmer ihop fjädern med skruvar ..

vad tror ni om detta , borde de inte vara som att kapa fjädrar ? ?, någon som har testat detta ?

mvh daniel

stolt torsöbo

872 Inlägg
12 april 2008
du skojjar va?

If its too loud you are too old!

3 650 Inlägg
12 april 2008
Den såkallade sänkningen är livsfarlig och inte godkänd. Jag skulle då aldrig sätta på sånt skit även om ja fick de gratis tongue

1 397 Inlägg
12 april 2008
haha.. skönaste svaret big_smile

jag rekomenderar inte biltemas tongue

Whitetrash
589 Inlägg
12 april 2008
Har väl ingen som helst koppling till att kapa fjädrarna?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Snel Hest
75 Inlägg
12 april 2008
killen nej! big_smile

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!

5 089 Inlägg
12 april 2008
jag hade sådana fram på förra årets vinterbil. vart inga fel på dom vad jag märkte. ända var väll att gängorna tog i fjädern när det spändes fullt. gick t.o.m besikningen, kan dock vara för att det var skitigt och så men... men det funkar säkert på vinterbilen, men inget att rekomendera till finbilen;)

sänkte en hel del gjorde domdära klämmorna också faktiskt:P

\Lindgren

12 086 Inlägg
12 april 2008
Sänkningssatsen från biltema, haha säger som alla andra, Glöm det!
Snacka om att leka med farliga saker.

7 100 Inlägg
12 april 2008
den funkar nog bra,men den är ju inte laglig!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Like it German
378 Inlägg
12 april 2008
Om den var så livsfarlig skulle den väl inte säljas? Om det hänt nå olyckor med sånna skulle dom slutas säljas och återkallas...

Dom kanske funkar helt okej om man vill ha ner bilen den där 1-2centimetern...Men  Jag skulle nog helst vilja ha en sänkningssats iaf tongue

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

218 Inlägg
12 april 2008
Jag tror att kapa fjädrarna funkar bättre tongue

Truckreparatör
221 Inlägg
12 april 2008
Nej nej nej och åter nej!!! Dessa "sänkningssatser" är inte godkända av SBP. Tror till och med att det står i annonsen. Skulle skruvarna lossna så vill inte jag vara i närheten!!  Bättre att kapa fjädrarna om man nu inte skaffar riktiga grejer.

358 Inlägg
12 april 2008
funkar att köpa och montera om du bara vill ta bild på bilen "sänkt" tongue men i övrigt.. om du dessutom skall köra med bilen sååå hell no!!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

1 723 Inlägg
12 april 2008
kimmy89 skrev:
Om den var så livsfarlig skulle den väl inte säljas?

eftersom det står att den inte är godkänd så kan man gissa sig till att man heller inte bör använda den på gatan. Om det sen är en menlös produkt i sig eftersom man inte kan använda den är en annan femma.

111 Inlägg
12 april 2008
hahahahaha biltemas sänksats med skruvar för att pressa ihop fjädrarna   xD livs farligt och så jävla korkat att ens komma på att sälja en sån grej big_smile    om du vill sänka bilen så kapa fjädrana lr köp riktiga prylar som sportfjädrar! ha de fint

// David Jonsson

1 237 Inlägg
12 april 2008
haha trodde först det var en såndär aprilskämt produkt men nej big_smile fyfan hahahaha

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 april 2008
har såna fram på volvon och dom funkar
även om jag bara har dom på prov ^^
satte dit dom och skruva åt dom så mycket som gick och körde som ett svin på skogsvägarna här hemma men än så länge håller dom ^^

fälg fantast
1 086 Inlägg
12 april 2008
jag hadde det på min förra bil, fjädrarna blir lite hårdare, dock sämre väghållning faktiskt, kom man i 120 i en sväng så märkte man att väghållningen inte blev bättre utan bara sämre, skalll du snåla så tycker ja du ska köpa kapskiva och kapa fjädrarna istället, du får lite bättre väghållning än original, eller så jobbar du över en lördag och köper riktiga sänkfjädrar

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 april 2008
Team-Adolfsson skrev:
satte dit dom och skruva åt dom så mycket som gick och körde som ett svin på skogsvägarna här hemma men än så länge håller dom ^^

Men när det väl släpper så kan det bli farligt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

183 Inlägg
26 mars 2010
Farligt å farligt, Äh kör bara, de funkar nog!

Sök