4710
Sök

Bodykit lackering only eller måste man lacka hela bilen?

132 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Om jag har en fin bil. Orginal färg.. och köper bodykit, måste jag då lacka om hela bilen eller kan jag bara lacka bodykitet med samma färg som bilens orginalfärg utan att det kommer synas skillnad?

Jag pratat teoretiskt med hjälp av proffs lackare. (inte hemmalackning)

Mvh Jesper

132 Inlägg
13 april 2008
räcker att du lackerar kjolpaketet..

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

Tyskstuk
466 Inlägg
13 april 2008
Visst om det är en äldre bil med lite solblekning så kan det gå att se skillnad om man kollar noga. Men om det är en välbevarad lack och du tar fram rätt färgkod och låter ett proffs fixa det så ska det inte vara några problem! Dock är vissa färger lite kämpiga, t.ex. röd.

Billackerare
737 Inlägg
13 april 2008
Vad är det för färg på bilen? Märke? Årsmodell? Bilder? Det kan nämligen mycket väl bli en nyans skillnad oavsett hur duktig lackeraren är.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

leo_m83
13 april 2008
lacka hela bilen eftersom om du bara lackar bodykitet så kommer det skilja sig i niansen på färgen dvs det kommer att se för jävligt ut

132 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Toyota celica 2001.. Silver

132 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
leo_m83 skrev:
lacka hela bilen eftersom om du bara lackar bodykitet så kommer det skilja sig i niansen på färgen dvs det kommer att se för jävligt ut

Känns som rätt mycket pengar bara för att få på ett schysst kjolpaket, det är ingen gammal bil vi pratar om.

Billackerare
737 Inlägg
13 april 2008
Silver är en dryg färg på det sättet. Många silver kulörer är riktigt jobbiga att få till. Dock så är din bil så pass ny att den nyans skillnad som kommer att bli inte är någonting som man lägger märke till. På nyare silver färgade bilar så kan man ofta se att plasten på bilen (stötfångarna t.ex.) ofta har en liten mörkare eller ljusare nyans. Men du kan vara ganska lugn. Det kommer att se helt okej ut om inte lackeraren tabbar sig rejält.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

leo_m83
13 april 2008
jag skulle ändå lacka om hela bilen om jag ska få det gjort rätt. Gjorde så med min 200sx...den var också gammal. Tänk dig att jag skulle ha lackat bara kjolarna på den och inte resten big_smile

1 661 Inlägg
13 april 2008
Som sagt...röd är bra mycket svårare att få till än silver. Sen är ju din Nizze liiiite äldre wink

132 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Tackar och bockar smile

282 Inlägg
13 april 2008
du behöver inte hålla på att lacka hela bilen lovar att de kommer inte att synas någon skilnad. polera upp resten av bilen sen så blir de riktigt snyggt. fast gör de efter lackering då så inte lackaren får problem med silikon*L*

Sök