En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Haha,, efter 3år, är det fortfarande bara 2 under 2kg...
Ja, och i en bil som används flitigt :-)
Det intressanta är väl egentligen hk/kg på hjulen om det skall ge en vettig prestandasiffra.
Min S40 som har 11% drivlineförlust kommer i många fall åka fortare än KH:s bil med "samma" vikt/effekt fast 20% drivlineförlust.
Exempelvis räckte ca 380hk i en S40 för att hålla jämt skägg med en Lamborghini på 520hk. Allt beror inte på kilo per hk utan hur man använder kraften.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Någonstans kring 5,5kg/hk på Chryslern. Omöjligt att säga precis eftersom instruktionsboken och regpappret inte har samma vikt. Dessutom har jag inte bromsat motorn. Men över 375hk och mindre än 2200kg.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...