Volvo 850, The Hunt For Perfection. Uppstartad, Mycket nya bilder 22 Mars!
Mitt första bygge, bilen som jag fick ta över när jag tagit körkortet. Skulle bli lite kjolpaket och fälgar till en början men det spårade ut :) Sluta med att bilen plockades ner till minsta skruv och mutter, allt kromades eller... Visa mer
Jag kommer att ta det värsta på bilen nu. Sen när jag har fått det att se ut som det gör på bilderna skall jag ta bort det sista med avfettning och grönduk....
Jag lackade några fästen till bakvagnen i helgen också.
jädrans jobb med skrapande det där Gör du det för att få göra om det själv och veta att allt är 100% typ eller? Jag e rätt okunnig när det gäller detaljer för att ja adrig har plats eller tid att mecka själv, gllar mest att titta
jädrans jobb med skrapande det där Gör du det för att få göra om det själv och veta att allt är 100% typ eller? Jag e rätt okunnig när det gäller detaljer för att ja adrig har plats eller tid att mecka själv, gllar mest att titta
Nej det är ju så att det sitter massa klet under bilen för att den inte skall rosta..... Jag håller på att tar bort allt det för att få den plåtren så jag kan lacka den under så det blir blankt och snyggt...
Det var inte tänkt att jag skulle göra det från början men nu när jag pluggar så har jag inte pengar att ta ut bilen i sommar så då täkte jag att jag lika gäran kunde göra något stort projekt på bilen....
>Blir nog kanonbra detta .. Har sett din bil ett flertal gånger i arboga //David
Tackar=) Ja jag har kört runt i Arboga en del, fast nu dröjer det ett tag innan den kommer ut igen. Men efter väldigt mycket jobb så tror jag nog att det kommer bli skitbra:D
Jag tog bort "växellådsbalken" i helgen. Skrapa bort det värsta och sen skall det blästras...
Håll på att jävlades med bakvagnen i helgen, försökte få bort alla bussningar men jag måste nog ta till lite värme på den sista och sen går det nog bra... Skall snart iväg och blästra hela bakvagnen så det blir fint:P
Tänkte köpa också Angel eyes till min 850, är det "svårt" att byta strålkastare, tänkte mer hur man drar el osv? Kommer troligtvis lämna in bilen till verkstad ang ljusen. annars ser ditt projekt riktigt lovande ut!
Kan du koppla ihop några kablar med varandra så fixar du det själv, inga problem. Vet inte om det sitter färdiga kopplingar på 850 iofs. då äre skitenkelt, dra isär, tryck ihop, klart
Kan du koppla ihop några kablar med varandra så fixar du det själv, inga problem. Vet inte om det sitter färdiga kopplingar på 850 iofs. då äre skitenkelt, dra isär, tryck ihop, klart
Låter busenkelt när du säger det, men tror ändå inte att jag klarar av det, de är min första bil så tror inte jag vågar mig på att börja meka med elen i bilen. Det står även på Hovas hemsida: Vidare krävs den viss modifiering av elen för att ansluta strålkastarna. Men får helt enkelt höra med någon bekant som kan bilar bra om de kan hjälpa mig. Tack ändå