3715
Sök

Kapa eller köpa nytt vid sänkning?

117 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Hej, har en 945 som jag tänkte sänka. Tänkte höra om någon vet om man bör köpa nya fjädrar eller om det lika gärna går bra att kapa dom gamla ett par varv. Tänkte mest då på väghållningen

Min bil känns rätt svampig och om jag kapar fjädrarna kommer den då fortfarande vara det eller blir den hårdare?

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
16 april 2008
riktiga sänkfjädrar är hårdare  att kapa org gör bara bilen lägre inte stabilare

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

561 Inlägg
16 april 2008
på alla 740is å 940is jag har åkt å ägt har bilen blivit stabilare med kapade fjädrar, typ 1-2 varv blir bra, sen blir den konstig

Direktör
305 Inlägg
16 april 2008
Kapa är budget men fungerar fint, dock bör du inte kapa så mycket mer än 2 varv...... svampigheten är nog dämparna så det blir inte bättre om du kapar fjädrarna

Speed limit are only for pussy

358 Inlägg
16 april 2008
"svampig" så är de nog dämparna som är slut.. Om du gungar på bilen i varje hörn så ser du vilka som är slut o vilka som är okej..

fjädrarna.. du kan ju alltid testa att kapa själv.. jag skulle nog gå direkt på nå märkesfjädrar istället...

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

2 164 Inlägg
17 april 2008
Byt både fjädrar och dämpare om du vill ha bra väghållning.
Är de bara låg bil du vill ha så kapa.

MVH

F

117 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
zzzoder skrev:
"svampig" så är de nog dämparna som är slut.. Om du gungar på bilen i varje hörn så ser du vilka som är slut o vilka som är okej..

fjädrarna.. du kan ju alltid testa att kapa själv.. jag skulle nog gå direkt på nå märkesfjädrar istället...

Hur ser man vilka som är okej och inte då?

2 164 Inlägg
17 april 2008
De märks när bilen trycks ned lite och sen släpps upp.
stannar bilen direkt är dämparna okej.
Gör dom inte de är dämparna slut.

MVH

F

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 april 2008
Köpa nytt!  Sänkningsfjädrar är dessutom hårdare vilket ger skönare väghållning. Vid all typ av säkning bör man dock byta stötdämpare samt göra framvagnsinställning...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök