4276
Sök

b21 kopplingsschema

124 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
hej. behöver ett kopplingsschema till en b21 förgasarmotor!
ska sättas i en 240 -84. endast motorkopplingen skall göras.
skicka gärna scannade bilder eller så till min mail.
abramion_@hotmail.com

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 april 2008
Finns det något mer än + och - till startmotorn på en sådan motor?

klarar du att byta motorn så borde du klara att återansluta +  och - till samma ställe på nya motorn smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

21 761 Inlägg
20 april 2008
Pluskabeln (blå/röd) till förgasarens/insugningsrörets solenoid ska gå till säkring 13.

Kabeln (blå) till tändningens förkopplingsmotstånd går till säkring 11 (innan säkringen).

Kablarna (brun) från förkopplingsmotståndet går dels till tändspolens stift 15 och dels till stift 16 på startmotorns solenoid.

Om det finns en varmstartsventil på torpedväggen uppe vid huvkanten, så ska den kabeln (blå?) gå till samma anslutning som solenoiden vid förgasaren/insugningsröret.

Det där är enligt Haynes elschema för årsmodell 81-84. I övrigt borde det inte vara några fler kablar än just batterikablarna tycker jag. När du ändå håller på med kabelinstallationen så kan du lika gärna ta loss batteriminuskabeln vid karossen och slipa plåtrent, med stor sannorlikhet är det färg och/eller rost på karossytan vilket ger dålig kontakt.
Senast redigerat av Drönirettab (20 april 2008)

Sök