Pluskabeln (blå/röd) till förgasarens/insugningsrörets solenoid ska gå till säkring 13.
Kabeln (blå) till tändningens förkopplingsmotstånd går till säkring 11 (innan säkringen).
Kablarna (brun) från förkopplingsmotståndet går dels till tändspolens stift 15 och dels till stift 16 på startmotorns solenoid.
Om det finns en varmstartsventil på torpedväggen uppe vid huvkanten, så ska den kabeln (blå?) gå till samma anslutning som solenoiden vid förgasaren/insugningsröret.
Det där är enligt Haynes elschema för årsmodell 81-84. I övrigt borde det inte vara några fler kablar än just batterikablarna tycker jag. När du ändå håller på med kabelinstallationen så kan du lika gärna ta loss batteriminuskabeln vid karossen och slipa plåtrent, med stor sannorlikhet är det färg och/eller rost på karossytan vilket ger dålig kontakt.
Senast redigerat av Drönirettab (20 april 2008)