2493
Sök

Tum på orginalavgas 745 GLE

BFO
130 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Tjenna. Har en 745:a som ja tänkte byta sista burken på. Någon som kör med orginal rakt igenom förutom sista burken mot en simons? Blir det någon skillnad och isånnafall hur stor skillnad? Har inget skjutmått hemma just nu, har pajjat å tänkte ringa mekonomen å beställa hem en burk från simons och undrar vad de är för mått på orginalavgassystemet? Har sökt som fan men inte hittat..roll

/w3stman

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
21 april 2008
troligen är det 2" Eller så köper du 2.5" och en stegmuff...
Senast redigerat av v8rickard (21 april 2008)

906 Inlägg
21 april 2008
Det kan nog vara 2 olika mått, på min 740 så är det 2" men på min mors 745 så är 2,2", kanske finns fler mått, men vet att orginalrören från volvo inte gick ihop med rören från ad-center för det var olika mått.

=)

BFO
130 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Okej, tack för svar. Ska höra med en polare om ja kan låna hans skjutmått. Men ingen som har testat med att bara byta bakersta dämparen och låta resten av systemet vara orginal? Och hur låter det? wink

474 Inlägg
21 april 2008
jag har det på min. Tycker att det låter lagom mycket och inte brötar som fan. Låter lite dovt tycker jag smile

Volvo S60 2.5T AWD

The one and only
1 091 Inlägg
21 april 2008
Orginal är det 2,25". Om du bara byter sista burken mot en annan blir det inte stor skillnad på ljudet, möjligtvis lite dovare med det låter inte mer. Köp ljuddämpare på biltema i stället, mycket billigare o inte speciellt mkt sämre wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

BFO
130 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Ruuska_ skrev:
jag har det på min. Tycker att det låter lagom mycket och inte brötar som fan. Låter lite dovt tycker jag smile

Okej, grett smile

BFO
130 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Orginal är det 2,25". Om du bara byter sista burken mot en annan blir det inte stor skillnad på ljudet, möjligtvis lite dovare med det låter inte mer. Köp ljuddämpare på biltema i stället, mycket billigare o inte speciellt mkt sämre wink

Okej, men finns de stegmuffar som övergår till 2,25" då? Eller ska man köra på en 2" å böja ut eller 2,5" å böja in? Hur gjorde du Ruuska_  ?cool

Driifter;)
1 630 Inlägg
22 april 2008
plocka sista dämparn istället o på me ett rakt rör efter bakaxeln bara:D

på 240:IN har ja "egen" stegmuff.. svetsat 2,25" rör på en plåtbit o 3" på andra sidan

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

BFO
130 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
plocka sista dämparn istället o på me ett rakt rör efter bakaxeln bara:D

på 240:IN har ja "egen" stegmuff.. svetsat 2,25" rör på en plåtbit o 3" på andra sidan

Nej men vill inte ha traktor-ljud utan bara lite dovare.

41 Inlägg
22 april 2008
byt sista dämparen mot en sport då. Funkade för mig på min traktor, då de begav sig smile

BFO
130 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
themask skrev:
byt sista dämparen mot en sport då. Funkade för mig på min traktor, då de begav sig smile

Jo mot en simons typ? Du har inget filmklipp?

Sök