Jag är less på att köpa spolarvätska hela tiden, som man ändå bara sprutar slut på. Det är som att kasta pengar i sjön, säkert inte bra för miljön heller.
Så...
Jag tänkte göra min egen spolarvätska, har vi någon här som har några bra ideer vad man kan blanda i?
Vatten + en skvätt bilshampo? Vore inte det en härlig kombination, eller kommer det bara komma skum ur spolarna då hehe?
Jag är less på att köpa spolarvätska hela tiden, som man ändå bara sprutar slut på. Det är som att kasta pengar i sjön, säkert inte bra för miljön heller.
Så...
Jag tänkte göra min egen spolarvätska, har vi någon här som har några bra ideer vad man kan blanda i?
Vatten + en skvätt bilshampo? Vore inte det en härlig kombination, eller kommer det bara komma skum ur spolarna då hehe?
Vatten, en flaska Vodka;) och lite glidmedel, ingen tycker ju om att påsatt torr, dom skriker så förbannat då!
T-röd som frysskydd är ju en ide, men vore inte E85 billigare! Där får man ju en hel liter för endast 8kr, problemet är väl vad de 15% bensin kan ställa till med :-)
Diskemedel har jag hört inte är bra, det innehåller salter har jag förstått och ytan blir väl ruskigt "torr" =skrikiga vindrutetorkare
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ekonomisk! Pengar jag sparar på spolarvätska kan jag lägga på saker jag värdesätter istället :-)
...plus att man slipper springa och köpa hela tiden, plus att jag kan spruta hur jävla mycket jag vill utan någon tanke på vad det kostar och att jag måste köpa ny och fylla på...
haha, men med vodkan blir det ju rätt dyr spolarvätska ändå
Rysk ful-Vodka?
hmm mjo kanske beror ju på hur man ska dosera den, räcker en dl/liter tro? Men jag fattar ändå inte var glidmedlet kommer in i bilden? inte är det nåt glidmedel i vanlig spolarvätska och där glider ju torkarna så fint å mjukt när man sprutar
- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
haha, men med vodkan blir det ju rätt dyr spolarvätska ändå
Rysk ful-Vodka?
hmm mjo kanske beror ju på hur man ska dosera den, räcker en dl/liter tro? Men jag fattar ändå inte var glidmedlet kommer in i bilden? inte är det nåt glidmedel i vanlig spolarvätska och där glider ju torkarna så fint å mjukt när man sprutar
hmm jag vet inte kanske glider på klicken smör dom har i
hmm jag vet inte kanske glider på klicken smör dom har i
'
haha, om dom har smör i blir jag mäkta förvånad
- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
men tjenaa... man använder "super 10" en kork varje gång man fyller på....räcker väll till ca 100 påfyllningar=D det renar som FAN och luktar grymt gott
Skjut inte upp till imorgon vad du kan ha glädje av idag..
Mitt råd är ju givetvis att du stannar till vid en mack varjegång du "behöver" spola rutan o tvättar rutan, de brukar ha spannar med vatten o rengöringsmedel. På det sättet slipper du använda spolarvätska plus det blir renare
Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Men alltså, det är ju inte dyrt om man köper koncentrerad spolarvätska, för 40 spänn får man väl 5 liter koncentrerat? Spola inte så förbannat mycket bara
kör vodka och rikta spolarna åt sidorna införskaffa engenmellodi a lá glassbilen och kör mellan lokala alagarna och lokala fjortishaket...lär bli grymt poppis