3695
Sök

vilken bil hade DU valt....

"audiot"
287 Inlägg
27 april 2008
#21
Jag hade utan att tveka i detta fall tagit en Nissan Pulsar/Sunny GTI R, detta på grund av den går som ett skållat jehu. Jag själv är sugen på skyline men ska jag skaffa skyline ska det vara GTR, punkt slut.
Fyrhjulsdrift och liten bil är alltid ballt så kör på GTI-r'en tycker jag.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

933 Inlägg
27 april 2008
#22
THEBADGUY skrev:
Jag hade valt Pulsaren!
4wd, över 200 hk(!) och väger itne speciellt mycket.
Dvs, går som ett skållat troll på ett ungefär.
Och ser ju verkligen inte så dåliga ut heller precis!.

Mvh.

Där fick du ett varför du ska välja Sunnyn tongue


Mr.RoadRage
428 Inlägg
27 april 2008
#23
Sunny´n utan den minsta tvekan, rullar MÅNGA skylines numera, sunny´n är mer ovanlig och riktigt fet liten 4 sprättare!!!!!! big_smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Soubee
28 april 2008
#24
Nissan Skyline R33 GTS-T big_smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 april 2008
#25
baca skrev:
Pulsaren lätt...

det här ska Erick få höra...

Sky´s the limit...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 april 2008
#26
R32an... Lätt!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Hmm.
28 april 2008
#27
R33 smile
Senast redigerat av Hmm. (28 april 2008)

egen företagare
630 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#28
R33 it is.
Har nu letat info och pratat med folk, så det blir en R33.
GTI R har en klen växellåda (själv växellåds höljet), och jag har inte lyckats hitta en förstärkt.
Sen att det är mycket lättare att hitta grejer till en R33, och det är allmänt känt att RB motorerna är stryktåliga som få, och växellådorna hållbara.

Tack för mig.


1 255 Inlägg
1 maj 2008
#29
pzymon skrev:
R33 it is.
Har nu letat info och pratat med folk, så det blir en R33.
GTI R har en klen växellåda (själv växellåds höljet), och jag har inte lyckats hitta en förstärkt.
Sen att det är mycket lättare att hitta grejer till en R33, och det är allmänt känt att RB motorerna är stryktåliga som få, och växellådorna hållbara.

Tack för mig.

Du vet att du behöver runt 350 hk i en GTS-T för o matcha en GTi-R dom kör ju fan 0-100 på 5,4 orginal va ja hört iallafall smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
132 Inlägg
1 maj 2008
#31
Nissan Skyline R33 GTS-T


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
1 maj 2008
#32
Ett bra val!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

3 113 Inlägg
1 maj 2008
#33
Nissan Pulsar/Sunny GTI R

Semper Fi

870 Inlägg
1 maj 2008
#34
Kanske för sent att övertala dig nu. Men jag har verkligen kört på Nissan Sunny GTI-R! Varför?
GTI-R:
217hk
267Nm
1230kg
5.66 kg/hk
0-100: 5.2 sekunder
Toppfart: Över 220km/h
Övrigt: Det är ju SR20DET, vilket också "bara" är en fyra som i sin tur blir billigare att köra än en Turbomatad 6a...

R32:
215hk
265Nm
1260kg
5.86kg/hk
0-100 har jag ingen info om, men den tar inte GTI-R iaf
Toppfart: 230km/h

Jag ser ju bara fördelar med GTI-R, utseendet har jag inte alls svårt för då jag själv kör en GTI = samma kaross och inredning m.m Förutom större vinge, annan front och annan huv. GTI-R finns även i vänstertyrt om du inte vill sitta på höger, är billigare och finns gott om godis till dom. Sen att det är lite sleeperstil över den är ju ännu bättre big_smile


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 maj 2008
#35
Ehm.. finns vänsterstyrda för båda bilarna.. eventuellt kan man konvertera hos en firma med..
Så att, men säger bara de.. bra val smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

870 Inlägg
1 maj 2008
#36
Har du någon bild på en vänsterstyrd Skyline som är original från fabrik?



Sök