3890
Sök

Varför vill inte slutsteget starta?

305 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Hej varför vill inte mitt slutsteg starta? har dragit en ny kabel direkt från stereon, kopplat in ett relä så det blir starkare det vill ändå inte starta. Det startar om jag kopplar en kabel mellan remoten och Plus,en.
snälla hjälp mig:)

Mvh: Adam G

Servicetekniker
67 Inlägg
27 april 2008
Antingen har du kabelbrott i remote sladden mellan sterio och slutsteg. eller får du ingen signal fån den i sterion,
Ta en voltmätare sätt plus på (oftast blå) romote kabeln och minus på chassit på sterion. då ska du få ut 12 volt.

får du inte de sitter felet i sterion. för slutsteget är det inge fel på om det hoppar igång när du tar ström mellan plus och remote.

När inte turbon laddar suger de!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 april 2008
men du har ju själv talat om felet. har du kollat så remoten fungerar framme vid stereon? Om du är 100% säker på att den nya remotekabeln är hel så har du med all säkerhet fel på remoten i stereon.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

305 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Om det är fel på sterion går det att fixa isåfall?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 april 2008
Gillberg skrev:
Om det är fel på sterion går det att fixa isåfall?

nja blir nog svårt. om du har stereon kopplad så den startar när du vrider på tändningen så kan du ju tjuva ström var som helst där du har ström vid påslagen tändning, exempelvis den röda kabeln till stereon. annars får du väl sätta en separat kabel med en strömbrytare på.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

305 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Vågar man koppla in remoten på den röda ström kabeln till sterion?

Egen företagare
864 Inlägg
27 april 2008
ja det går. men då måste du ha sterion igång hela tiden tändningen är på, annars kommer det bli störningar och slutsteget går men inte får signal genom lågnivån. men det brukar finnas fler kablar bak på sterion man kan koppla från.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
27 april 2008
Gillberg skrev:
Vågar man koppla in remoten på den röda ström kabeln till sterion?

Tar du strysignalen från pluskabeln kommer slutsteget vara påslaget så länge du inte får spänningsfall.

Dra en egen avsäkrad kabel från pluspolen på batteriet och koppla in en strömbrytare så kan du välja när slutsteget bör vara påslaget.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

305 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
så nu har jag fickas att det och det funkar som jag vill tack för hjälpen.

157 Inlägg
28 april 2008
kolla jorden!

Polish my nuts and serve me a milkshake!

Sök