3906
Sök

Sänkning passat?

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
hejsan, har börjat klurat på sänkning.. har kikat på h&r, koni och G&M på ge motorsport, priset är ju väldigt attraktivt på ge motorsport och grejjerna verkar funka bra vad jag har hört, så nu till frågan, vad tkr ni? vad ska man ha? hur mkt bör man sänka? kan nån posta lite bilder på när ni har sänkt eran passat och hur mkt ni har sänk etc. beställa från tyskland om man kan få ner priset är bara ett pluss smile

Hjälp mig nu..

VW Passat 1.8T. 97-

Administratör
2 978 Inlägg
28 april 2008
H&R tycker jag funkar fint på passat jag har bilder på båda mina passater i galleriet med 40mm H&R sänkning....

En kopp av den svarta såsen...

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
okej tack smile såg bra ut, vilken tum på fälgarna ? rullomkrets hyffsat std? bytte du bara fjädrar eller komplett kitt? hur blev väghållnigen?

VW Passat 1.8T. 97-

67 Inlägg
28 april 2008
ska du bara ha fjädrar? eller coilovers? har coilovers på min..

Administratör
2 978 Inlägg
28 april 2008
Ja jag bytte bara fjädrar och det räcker för mig bilen blir styvare men inte stötig brukar jag säga, det ligger 18" på den silverfärgade och 18 och 19" på den gråa....

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
det blir antingen dämpare och fjädrar eller så blir det komplett coilover satts.. så i vilket fall så ska allt bytas..

VW Passat 1.8T. 97-

561 Inlägg
28 april 2008
Jag köpte nya original stötdämpare och HR 40mm sänkfjädrar. det blev grymt å allt komfort är kvar:) Kolla passaten i min profil så ser du

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
BALAN skrev:
Jag köpte nya original stötdämpare och HR 40mm sänkfjädrar. det blev grymt å allt komfort är kvar:) Kolla passaten i min profil så ser du

tror jag säkert.. frågan är ju bara hur länge stötdämparna håller ;D

VW Passat 1.8T. 97-

erixon89
28 april 2008
kolla in min bil har sänkt den ännu mer idag kapade fjädrar..blir inte alls så dåligt som en del tror  inte ett missljud men det är ju stenhårt så man nästan behöver njurbälte:)

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
erixon89 skrev:
kolla in min bil har sänkt den ännu mer idag kapade fjädrar..blir inte alls så dåligt som en del tror  inte ett missljud men det är ju stenhårt så man nästan behöver njurbälte:)

visst kanske funkar på en volvo.. men vi ska se hur länge dämparna håller med.. nej blir nytt iaf, ska funka och hålla.

VW Passat 1.8T. 97-

Administratör
2 978 Inlägg
28 april 2008
Granathe skrev:
BALAN skrev:

Jag har åkt i ett par år med originaldämpare och H&R fjädrar utan problem. Men har bilen gått långt och kanske har en del rost på stången så tar dom slut direkt såklart......

erixon89
28 april 2008
Granathe skrev:
erixon89 skrev:

visst kanske funkar på en volvo.. men vi ska se hur länge dämparna håller med.. nej blir nytt iaf, ska funka och hålla.

jo sant det va bara ett förslag:) kanske dåligt

274 Inlägg
28 april 2008
hittade en sänkingsats på blocket för 1195, kan du ju välja hur låg du vill ha okså

http://www.blocket.se/vi/15893924.htm?ca=8_s

fyllo

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
brelasten skrev:
hittade en sänkingsats på blocket för 1195, kan du ju välja hur låg du vill ha okså

http://www.blocket.se/vi/15893924.htm?ca=8_s

haha ja förfan den tar vi.. kan jag "valsa" skärmarna på samma gång!

VW Passat 1.8T. 97-

274 Inlägg
28 april 2008
haha smile

fyllo

561 Inlägg
28 april 2008
Granathe skrev:
BALAN skrev:

Lär hålla minst 10k mil så som vi kör.

Iaf enligt mina erfarenheter.

136 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
någon som har erfarenheter av "apex" , "fk hi-tech" "kw" ? sitter och kollar på http://www.europerformance.co.uk och det finns ju helt klart grejjer till bra priser..

VW Passat 1.8T. 97-

338 Inlägg
29 april 2008
KW har man ju hört talas om (jämförs med H&R i tyskland fast billigare), mellanklass-märke med bra kvalité. FK Hi-Tech är ett stort frågetecken, troligtvis något som FK kokat ihop, och FK brukar vara väldigt billigt med okej kvalité till priset.

Kollat på ebay.de förresten?
Senast redigerat av chilibyte (29 april 2008)

136 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
okej tack så mkt chilibyte

jo har kikat lite grann men hittar inte nått sådär jätte bra till min modell till hyffsade priser på ebay, kan iof vara för att jag inte kan tyska och använder fel sökord men men.. såg dock att Europerformance hade koni's dämpare komplett kitt för runt 3500kr med frakt.. (KONI / STRT SUSPENSION KITS )
http://www.europerformance.co.uk/images/products/supersize/konistrt.jpg

nån som vet nått om dessa?

sen såg jag märket "WEITEC" är dessa något att ha?

VW Passat 1.8T. 97-

338 Inlägg
30 april 2008
Koni är ju ett riktigt bra märke.

Lite Tyska på vägen:
coilover=gewindefahrwerk
sänkningssats=sportfahrwerk
Sen har du ju babelfish.altavista.com för att översätta annonstexterna.

Sök