2298
Sök

Wastegate i volvo 855 t5

43 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
#1
Har en volvo 855 t5 2.0L som jeg har satt på stage 4 autotech: 19t turbo, 3" jt, blå spridare..

Men problemet mitt er at det virker som om bilen går helt likt som den gjorde før jeg trimmet den, hvis jeg ikke drar den til over 6000o/min, da begynner den og dra bedre enn den gamle turboen..
Noen sa til meg at jeg kunne montere en strammere wastegate for og få turbotrykket på et lavere varv..

Noen som vet noe om dette?
Merker man stor forskjell med en strammere wastegate?

8 248 Inlägg
29 april 2008
#2
Hårdare wastegatefjäder är ingen bra lösning. Man vill hålla ner laddtrycket på låga varv för att stakarna ska hålla. Och ställer du upp trycket på klockan så ökar trycket över hela registret, vilket inte heller är lyckat. Och med en 2,0 så måste man varva för att det ska hända nåt, 2,3 är ju starkare på lägre varv.


43 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#3
Men det må vel gå an å ha litt mer drag på låga varv enn jeg har nå? før hadde jeg bare chippet bilen, nå har jeg ny turbo, 3"eksos, blå spridare, og ny chip... Men bilen går helt likt som før, bare at den drar videre der turtallssperren slo inn før..

Hvis jeg setter i nye vevstakar, er d mulig og stille wastegaten så jeg får trykket mye tidligere da?

Hvor mye hp tror du at jeg har? jeg har Autotech steg 4, som skal ha 305hp 435nm, men det er jo i en 2,3 liter
Senast redigerat av Volvo_T-5 (29 april 2008)

8 248 Inlägg
29 april 2008
#4
Byt ut grenröret om du har orginal till ett från S60T5 (det s.k "japan-grenröret) då det förbättrar svaret på lägre varv.

Med riktigt stakar så kan ju köra med högre laddtryck / tändning på lägre varv utan att behova oroa sig för hållbarheten.

Gissning på effekt är svår, men en gissning är ju runt 250-270hk Bekant bromsade sin 2,3:a med ett likadant chip som mig (autotech steg 3 300hk 435nm) och fick ut 260hk.


43 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#5
Kjenner man stor forskjell hvis man setter på japan grenrør? er det bolt on, eller må man gjøre noe med det?

Det er så pass stor forskjell fra motor til motor ja? Jeg har nok over 270hp trur jeg, for jeg kjørte fra en Audi s2 med 270hp. Men når jeg satt på med den audien så kjentes det ut som om den var mye sprekere enn min, fordi den fikk turbotrykket på mye lågare varv

8 248 Inlägg
30 april 2008
#6
Det är bolt-on. Ja, det känns att den blir piggare, framförallt på lägre varv.


43 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#7
Hvor mye koster det?

8 248 Inlägg
30 april 2008
#8
Här går de att hitta på annaons för 1000-1500:-


43 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#9
ok, håper det kjennes litt mer enn når jeg satt på 3"avgas, for der merket jeg ingenting=( mulig det er noe annet feil med motoren?

Det høres vel litt rart ut at bilen går helt likt nå som den gjorde før når jeg bare hadde chip?

8 248 Inlägg
30 april 2008
#10
Om du inte tyckte att det vart nån skillnad efter bytet till 3" så ska du inte ha nå höga förhoppningar efter bytet av grenrör. Chipet är ju i vilket fall lika, så nå stora skillnader blir det ju inte.

Ska va om du har nå läckage på nån slang eller ev. att din vevhusventilation är igensatt, det ska ttydligen kunna göra dem slöare.


43 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#11
Kan nok hende at jeg har en lekkasje et sted ja. Tettet en lekkasje i vevhusventilasjon ifjor, og da merket jeg stor forskjell.. Bilen går ikke helt rent nå heller, er litt vanskelig å forklare, men det kjennes ut som om bilen "gynger" litt når jeg har gassen halveis inne, man ser det ikke på ladetrykk eller turtall(varv), men man kjenner at den ikke går helt jevnt opp i turtall(varv).

Har snakket med Autotech også, og de syns det hørtes ut som om noe var galt


Sök