Tja...jag har lite problem med min bil nu..de e så att när jag gasar för fullt så hackar den inann turbon kommer igång o efter man kör ett tag och belastar turbon så tappar den helt eller lite laddtryck, gasar jag så rycker den fram typ...kan detta vara min LMM som börjar gå åt helvete eller kan vara stiften med kanske...några förslag??? Kan man mäta LMM på nått sätt o kolla så den e ok??
Själv haft 9000 Aero, Trionic 5=röd DI-kassett, riktigt dåliga grejer, borde ligga extra i skuffen istället för reservhjul:P. Alltså röd begagnad funkar inte länge!
Svart DI = Trionic 7, ngt bättre. T7 har ju även luftmassmätare men brukar ju stå pall. Har du trimmat styggt? Jag rekommenderar en felkodsavläsning. Felkodsläsare kan oftast se hur mkt luft LMM faktiskt mäter.
Låter ju som mager ryckningar, kan tom vara en lambda som jobbar på övertid. Behöver faktiskt inte sätta felkod.
Tilltar problemen med stigande motortemp tror jag i alla fall på DI.
Själv haft 9000 Aero, Trionic 5=röd DI-kassett, riktigt dåliga grejer, borde ligga extra i skuffen istället för reservhjul:P. Alltså röd begagnad funkar inte länge!
Svart DI = Trionic 7, ngt bättre. T7 har ju även luftmassmätare men brukar ju stå pall. Har du trimmat styggt? Jag rekommenderar en felkodsavläsning. Felkodsläsare kan oftast se hur mkt luft LMM faktiskt mäter.
Låter ju som mager ryckningar, kan tom vara en lambda som jobbar på övertid. Behöver faktiskt inte sätta felkod.
Tilltar problemen med stigande motortemp tror jag i alla fall på DI.
/RD
Okay...min DI e ny bara 2 månader gammal typ. Den e inte trimmad alls...Motortempen ligger stabilt tycker ja...så ska testa felkoda som du sa o kolla LMM...testa o köra men samma skit o de rycker som fan o sen kommer turbon in så går den som fan..men tappar ladd efter ett tag igen :S
Hur långt har bilen gått?? På Bränsle sidan kan du ju kolla upp bränslepump, bränsle filter, bränsletrycksregulator, lättast att kolla allt detta är att mäta bränsletrycket.
Hur långt har bilen gått?? På Bränsle sidan kan du ju kolla upp bränslepump, bränsle filter, bränsletrycksregulator, lättast att kolla allt detta är att mäta bränsletrycket.
Bilen har gått 18600 typ....men tack för tipset!! ska kolla upp de absolut!!