3035
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
14 maj 2008
Ellertz skrev:
Kesler skrev:
stog ju i tidningen för inte så länge sen att soppan ska upp till 13.50 inom kort :S

Precis.. de värsta ä'r att dom skyller på att det är för mijön när soppan kostar 4-5 kr i ex USA..  Men men, de kommer sluta med att alla norr om sthlm får sluta köra bil hmm

Ja, och hur ser USA's utsläpp ut, jämfört med Sveriges?

(Utgår ifrån att du knappast funderat över det, men man kan ju alltid hoppas..)

saabtok
1 306 Inlägg
14 maj 2008
Flatout skrev:
13,56 bensin 14,19 disel här. och i och för sig så är kranvatten gratis men om man räknar på marknaden, ajaoo skit samma:)

Kranvattnet  gratis ?? ja om man hyr lägh kanske , men själv bet ja nog en 18 kr /1000L

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
14 maj 2008
Mina barn... förstår inte varför ni inte flyttar till USA om nu lågt bensinpris är meningen med livet. Det går finfint att skaffa sig ett greencard i dessa dagar! Sen är det bara att börja åka bil precis överallt oavsett om det så är 100 meters promenad, äta mycket friterad mat, skaffa sig en genuin amerikansk trivselfetma och njuta av tillvaron.
Senast redigerat av pUs (14 maj 2008)

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
14 maj 2008
v80_ecke skrev:
sänk soppan för faen  det ju skrämande!

aaaa! Senk sopan föfan!!!!!11111OMG

roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 maj 2008
tankade terranon igår.. 14,04 för diesel yikes usch..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

346 Inlägg
15 maj 2008
de är nog dax att elda upp några mackar så kanske nån får upp ögonen, ingen här som känner nån pyroman som vi kan betala några slantar till? smile man får ju leva på olagligt sätt snart för att ens ha råd att ta bilen till jobbet om dom inte slutar med höjningar, blir nog väldigt vanligt med att man får fixa lås till tanklocket för de kommer nog sugas en del bensin ur många tankar med tiden

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

346 Inlägg
15 maj 2008
pUs skrev:
Mina barn... förstår inte varför ni inte flyttar till USA om nu lågt bensinpris är meningen med livet. Det går finfint att skaffa sig ett greencard i dessa dagar! Sen är det bara att börja åka bil precis överallt oavsett om det så är 100 meters promenad, äta mycket friterad mat, skaffa sig en genuin amerikansk trivselfetma och njuta av tillvaron.

ja de är nog en fördel om de finns ett jobb oxå annars har de inte så stor betydels om hur billig bensinen är?..tror inte Usa delar ut soss pengar hej vilt som Sverige gör

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Valkyrie
118 Inlägg
15 maj 2008
En sak som ni säkert också har undrat över är hur politikerna totalt ignorerar demokratin när det gäller skattesättningarna på drivmedel. En stor majoritet av svenska folket vill ha en rejäl skattesänkning på drivmedel... alltså MAJORITETEN!!! Demokrati?!?!?!?

Den svenska politiska moralen är fan dum i huvet om jag får uttrycka mig så. Vi ska vara så jävla fina i kanten och vara bäst på allt, i detta fall miljön. Fem miljoner Amerikaner konsumerar betydligt mer drivmedel än vad fem miljoner svenskar gör.

MAJORITET = DEMOKRATI

Forge Distributer http://www.maptun.com/

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
15 maj 2008
Riggley - kostnaderna staten har för diverse saker minskar aldrig. Om en skatt ska sänkas måste detta tas igen nån annanstans. Jag skulle tro att i ett enkelt perspektiv vill majoriteten att ALLA skatter ska sänkas. Verkligheten är mer komplicerad, så att få som majoriteten vill i alla frågor är omöjligt..

Men visst, att lilla Sverige ska minska trafiken och att man skyller på miljöproblemen ter sig lite barnsligt och löjligt när man ser hur trafiken ser ut i andra länder. Tyskland och Holland är enkla exempel, tittar vi på storstäder som London, Paris, Istanbul eller ännu hellre "over there" blir det än mer tramsigt att vi ska spara in ett par 100 bilfärder...

Frågan är dock hur dyr bensinen/dieseln egentligen är i förhållande till dagens inkomst. Jag tror den följer inkomst-kurvorna rätt så bra... Dvs den kostade x% av en lön -85, och ungefär samma nu.

/Mattias

SLK
610 Inlägg
15 maj 2008
Och det dröjde inte många dagar att höja bränslepriset !! Idag är rekordet

DIESEL 14.50 på STATOIL !! Helst sjukt! Innan sommarn är här blir vi nog vana att tanka för 20kr/litern

1 255 Inlägg
15 maj 2008
Gå in på http://www.bensinskatteuppror.se/ och skriv på, redan över 1,7 miljoner svenskar som skrivit på smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 maj 2008
pUs skrev:
v80_ecke skrev:
sänk soppan för faen  det ju skrämande!

aaaa! Senk sopan föfan!!!!!11111OMG

roll

lol for faen ! jeg ska ta mej en stor snues o sen åke traktor..

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Med så många underskrifter så borde man kunna utlysa en folkomröstning. En sådan är visserligen bara vägledande, men att ha en folkomröstning och sen följa resultatet vore det mest demokratiska i det här läget...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lastbils chaufför
114 Inlägg
15 maj 2008
Vill du vara med å göra uppror mot bensin priserna så skriv in dig på denna hemsidan.
Ja har gjort det å över 1.7 miljoner andra svenskar

http://www.bensinskatteuppror.se/

Projekt tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70700
If I´m going to die,
I shure as hell am going to die crashing
Copyright Lucky13

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 maj 2008
jag har skrivit på nu men jag har aldrig hört om att det har hänt något med denna lista.. vad skall hända med denna lista egentligen?

Team Insane Racing

Lastbils chaufför
114 Inlägg
15 maj 2008
Malm3n skrev:
jag har skrivit på nu men jag har aldrig hört om att det har hänt något med denna lista.. vad skall hända med denna lista egentligen?

Ja va som ska hända vet ja inte riktigt.
Men så vit ja vet så hade våran goda statsminister,
ut talat sig nånting om att "Vi behöver inte sänka priserna för det finns inga som har klagat"
Å ja, då startade nån denna sidan. Å kolla 1.7 miljoner har skrivit på.
Hur många är vi i Sverige nù? 10 miljoner kanske?
Det är fan nästan var 5:e svensk som skrivit på.
Tycker det borde hända nånting nån gång.
Ja hade kunnat leva med ett pris på 10 kr för 1L 95 okt.
Rätta mig gärna om ja har fel på det ja skrev.
Men det är va ja har läst mig fram till.

If I´m going to die,
Copyright Lucky13

Lastbils chaufför
114 Inlägg
15 maj 2008
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 28#p963628
Var en god människa på garaget som hittade det "Korekta uttalandet"
Så ja länkar

If I´m going to die,
Copyright Lucky13

1 418 Inlägg
15 maj 2008
tur att man inte kör diesel...
http://images1.bilddagboken.se/20/_u9/_u5/_u4/_u1/_u9/u954192/52785_1210797070.jpg

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Konstruktör
1 053 Inlägg
15 maj 2008
Detta är verkligen helt sjukt.

Jag skrev upp mig på den där listan för ett bra tag sedan. Och vad har hänt sedan dess?
Inte ett skit.

Känns lite meningslöst att sitta och hålla käft när politikerna kan göra precis vad de vill.

I intervjuer som man sett om vad de tycker om bensinpriset så säger de ALLA att priset är bra och att lika gärna skulle kunna kosta mer.

Ja men det är ju bara för att de får betalda resor vart fan de än ska.
Är det rätt?

I USA kostar bensinen 5-6kr
Är det rätt?

De dröper ut miljoner ton koldioxid, och vi får "ta skiten" genom att betala mer pengar i miljö-skatt o annat.

Jag börjar bli riktigt trött på detta nu faktiskt.

Men som det har sagts tidigare.
Vi svenskar är för snälla

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 maj 2008
NdL skrev:
Detta är verkligen helt sjukt.

Jag skrev upp mig på den där listan för ett bra tag sedan. Och vad har hänt sedan dess?
Inte ett skit.

Känns lite meningslöst att sitta och hålla käft när politikerna kan göra precis vad de vill.

I intervjuer som man sett om vad de tycker om bensinpriset så säger de ALLA att priset är bra och att lika gärna skulle kunna kosta mer.

Ja men det är ju bara för att de får betalda resor vart fan de än ska.
Är det rätt?

I USA kostar bensinen 5-6kr
Är det rätt?

De dröper ut miljoner ton koldioxid, och vi får "ta skiten" genom att betala mer pengar i miljö-skatt o annat.

Jag börjar bli riktigt trött på detta nu faktiskt.

Men som det har sagts tidigare.
Vi svenskar är för snälla

skatten på soppan går ju inte direkt till miljön utan de går direkt till alla som ligger på soffan o pillar sig i naveln.. tycker man kan sätta lite fler i arbete, skära ner på onödiga kostnader och sänka bensinpriset till 10kr-L .. men tyvärr om vi nu gör uppror så dom sänker bränsleskatterna så kommer dom höja någon annan stans istället för att ta igen förlorade skattepengar, och gör dom inte det så skär dom ner på nödvändigheter som tex: sjukvård/försvar

tycker ta mig faan att vi kan byta regering nu på direkten och föra in nått helt nytt! för 99% av de svenska politikerna är fan dumma i huvudet! tongue

Sök