3371
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
15 maj 2008
jepp byt regering!
richardoo290 skrev:
NdL skrev:
Detta är verkligen helt sjukt.

Jag skrev upp mig på den där listan för ett bra tag sedan. Och vad har hänt sedan dess?
Inte ett skit.

Känns lite meningslöst att sitta och hålla käft när politikerna kan göra precis vad de vill.

I intervjuer som man sett om vad de tycker om bensinpriset så säger de ALLA att priset är bra och att lika gärna skulle kunna kosta mer.

Ja men det är ju bara för att de får betalda resor vart fan de än ska.
Är det rätt?

I USA kostar bensinen 5-6kr
Är det rätt?

De dröper ut miljoner ton koldioxid, och vi får "ta skiten" genom att betala mer pengar i miljö-skatt o annat.

Jag börjar bli riktigt trött på detta nu faktiskt.

Men som det har sagts tidigare.
Vi svenskar är för snälla

skatten på soppan går ju inte direkt till miljön utan de går direkt till alla som ligger på soffan o pillar sig i naveln.. tycker man kan sätta lite fler i arbete, skära ner på onödiga kostnader och sänka bensinpriset till 10kr-L .. men tyvärr om vi nu gör uppror så dom sänker bränsleskatterna så kommer dom höja någon annan stans istället för att ta igen förlorade skattepengar, och gör dom inte det så skär dom ner på nödvändigheter som tex: sjukvård/försvar

tycker ta mig faan att vi kan byta regering nu på direkten och föra in nått helt nytt! för 99% av de svenska politikerna är fan dumma i huvudet! tongue

Erik H

583 Inlägg
15 maj 2008
richardoo290 skrev:
NdL skrev:

Jag skrev upp mig på den där listan för ett bra tag sedan. Och vad har hänt sedan dess?
Inte ett skit.

Känns lite meningslöst att sitta och hålla käft när politikerna kan göra precis vad de vill.

I intervjuer som man sett om vad de tycker om bensinpriset så säger de ALLA att priset är bra och att lika gärna skulle kunna kosta mer.

Är det rätt?

Är det rätt?

De dröper ut miljoner ton koldioxid, och vi får "ta skiten" genom att betala mer pengar i miljö-skatt o annat.

skatten på soppan går ju inte direkt till miljön utan de går direkt till alla som ligger på soffan o pillar sig i naveln.. tycker man kan sätta lite fler i arbete, skära ner på onödiga kostnader och sänka bensinpriset till 10kr-L .. men tyvärr om vi nu gör uppror så dom sänker bränsleskatterna så kommer dom höja någon annan stans istället för att ta igen förlorade skattepengar, och gör dom inte det så skär dom ner på nödvändigheter som tex: sjukvård/försvar

tycker ta mig faan att vi kan byta regering nu på direkten och föra in nått helt nytt! för 99% av de svenska politikerna är fan dumma i huvudet! tongue

nu finns de ju inte så mycke att dra ner på längre i försvaret då dom redan lägger ner allt pö om pö i stort sätt. Men däremot finns de ju annat som kommer komma ivägen för bensinpriset och de är ju att sverige alltid ska vara bättre än alla andra! även att vi ska vara bättre för miljön än alla andra! sveriges 10 miljoner invånare kan ju säkert vara bättre än 100 000 000 kineser. men de gör ju ingen skillnad eller?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

234 Inlägg
15 maj 2008
alltså , faktikst, tänker man efter är den inte mycket dyrare än när min kära fader var lite yngre då tankande man för 2000:- och man tjänade 3000:- i månaden drygt.

Motorcyklar <3

Evolution Garage
1 299 Inlägg
15 maj 2008
richardoo290 skrev:
NdL skrev:

Inte ett skit.

Är det rätt?

Är det rätt?

Svenska försvaret kan vi lika gärna lägga ner, är ju ändå bara symboliskt, kan inte hindra något land från att invadera oss ändå. Förmodligen därför vi e så snälla mesiga å rädda i detta landet.

Sky´s the limit...

1 105 Inlägg
16 maj 2008
GÖÖTT!! 27kr/litern! Som hittat..
--> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2482228.ab <--

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

3 650 Inlägg
16 maj 2008
Johan_e2 skrev:

FY HELVETE!!

Drifttekniker VA
580 Inlägg
16 maj 2008
Jag ska då inte köpa en vanlig bensin/diesel driven bil nästa gång jag köper en ny bruks bil. Det får allt bli en bränsle snål hybrid bil eller liknande. Detta går inte länge till om de fortsätter höja bensin/diesel priserna. Nissan får det vell bli konvertering till etanoldrift på.
Senast redigerat av Lalla78 (16 maj 2008)

1 105 Inlägg
16 maj 2008
Blir etanol åt mig med, tänkte prova "Flex Fuels"- conversionkit. Men jag antar att det bara är en tidsfråga innan etanolen blir precis lika dyr...

http://www.change2e85.com/servlet/StoreFront

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

49 Inlägg
16 maj 2008
Får bli etanolkonvertering.......

Racer
233 Inlägg
16 maj 2008
ja man kan ju undra va dom håller på med o vad dom tänker med? kommer utsläppena bli mindre om vi petalar mer? den lilla delen är det vad jag inte fattar i alla fall!!!!

Automobilsamlare, Import-Konsult, mm.
13 Inlägg
16 maj 2008
Det enda sättet att få lite fart på politiker mongo'na i Fjollträsk, är att tala om för dom att man inte längre tänker rösta på dom/deras parti, om dom inte omedelbart och drastiskt reducerar bensinskatten och momsen på drivmedel... Så maila dina lokala politiker och berätta vad du tycker och tänker om bensin (och diesel) priset. Kom ihåg att det enda en politiker lever för är att få röster, så att dom kan leva det goda livet i Fjollträsk med fria middagar och tjänsteresor, och att kunna frottera sej med andra kändis-mongo'n. Risken att inte bli invald kan få den mest bombade politiker att göra storverk... Så ring din politiker idag! Det är snart val igen!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
16 maj 2008
Rushman skrev:
richardoo290 skrev:
NdL skrev:

Inte ett skit.

Är det rätt?

Är det rätt?

Svenska försvaret kan vi lika gärna lägga ner, är ju ändå bara symboliskt, kan inte hindra något land från att invadera oss ändå. Förmodligen därför vi e så snälla mesiga å rädda i detta landet.

ok, vi kanske inte kan stå emot en stormakt som tex: USA-ryssland 0sv.. men om vi rustar upp vårt försvar lite så klara de faktiskt av att försvara oss emot de flesta av världens länder.. tror du afganistan skulle klara av att invadera oss om vi rustar upp lite först?.. tror du norge eller danmark klarar de?... finland?... lettland.. polen.. osv... för 200 år sen vann vi de flesta krigen emot ryssland trots att dem var måånga fler i antal...  så var inte så jäkla negativ! USA hade problem med ett skitland som vietnamn... tror du inte de skulle ha mer problem med oss!? ..

34 Inlägg
16 maj 2008
Jag tror också det vore en god idé om åkerierna satte sig på tvären slutade köra ut mat och varor osv, ända tills det står kanske 10-11 kr/litern på skyltarna vid mackarna. Och sen gör man det klart för politikerna att samma sak kommer hända om och om igen ifall priserna höjs. Strejker är i alla fall något som har potentialen att fungera.

Jaja, må så vara att många som skriver i denna tråd har fel inklusive jag, men det är väl bara bra om allas synpunkter kommer fram, sedan kan man sortera därefter.

Förstår inte riktigt hur man kan leva med sig själv om man gör så att flera miljoner människor blir så djupt besvikna som de blivit, att han bara fortsätter?! "Alla kan ju inte bli nöjda", men det vore ju bra om fler än han själv (och bara de rika) blev det.

Licens Svetsare
219 Inlägg
16 maj 2008
nu har dom sänkt till 12,73 i Nässjö, big_smile

177 Inlägg
16 maj 2008
Hörde nyss på nyheterna att om vi ska klara de krav EU har på sverige att minska co2 utsälppen till 2020 va de va, så skulle svergie behöva höja bensinpriset till 27,50 kr/liter, gör dom det så är det ju helt sjukt sad man hoppas ju att det inte finns en möjlighet änsa att det blir så... läste inte igenom tråden nu, kanske redan någon skrivit detta....

- De är jag de.
354 Inlägg
16 maj 2008
Johan_e2 skrev:

haha politiker smile

neutral

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

396 Inlägg
16 maj 2008
äh, låt dem höja. sthlms politik. när folk åker till macken på sissa ställen här (värmland) går det åt en halv tank dit, och en halv tank hem... kan ju nördarna i kostym fundera på.
Senast redigerat av Tommy_P (16 maj 2008)

34 Inlägg
16 maj 2008
Tommy_P skrev:
äh, låt dem höja. sthlms politik. när folk åker till macken på sissa ställen här (värmland) går det åt en halv tank dit, och en halv tank hem... kan ju nördarna i kostym fundera på.

Japp, och självklart åker man gärna flera kilometer extra för att tanka på Jet istället för Statoil enbart för principens skull, eftersom det är några ören billigare där:) Så där går miljön förlorad pga högre soppapriser. haha!!

Thorssa
16 maj 2008
Majzzen skrev:
Hörde nyss på nyheterna att om vi ska klara de krav EU har på sverige att minska co2 utsälppen till 2020 va de va, så skulle svergie behöva höja bensinpriset till 27,50 kr/liter, gör dom det så är det ju helt sjukt sad man hoppas ju att det inte finns en möjlighet änsa att det blir så... läste inte igenom tråden nu, kanske redan någon skrivit detta....

Det pinsamma är ju att de som gjort utrdeningen visste om att det var den tunga trafiken som är problemet men att de tyckte det var för krångligt att beskatta dem. De intervjuade iaf en vettig nisse på radion som sa att det inte kommer hjälpa att höja priset eftersom alla kommer behöva köra lika mycket iaf!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
16 maj 2008
Ja fan att föra bara för att nå Eu miljömål att dom ska dubbla soppa priset e nog dax att jämna regerings huset med marken så dom får jobba hemmifrån ..... så får dom känna på hur det e att
vara utan transport ...

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Sök