Själv har man plockat fram den JÄTTEMILJÖVÄNLIGA mopeden från tonåren
Gamma helderlig sachsmotor, sotar som f*n och släpper ut mycket farliga avgaser, men den är billig att köra iaf, typ 1-3 dl/mil och ingen skatt och billig försäkring
Ska nog sota ut ljuddämparen snart.. För nog bli E85 att bränna ut den med. Lovar att fixa ett stort sotmoln...
Jag tar den iastället för min katrenade bil, visseligen 80-talare, men ändåck katrenad
Några saker funderar man dock över:
1: Varför fraktas KRAV-märkt mat jättelångt? Det är ju inte så miljövänligt jämfört med lokalproducerat som inte är KRAV-märkt...
2: Varför byggs det bara snabbare och starkare bilar istället för snålare? Min saab har minsta motorn som fanns då och mekanisk insprutning och drar ca 0,7, MAX 1 liter per mil... Ungefär samma som en 9-3 med minsta motorn tar idag... Bara att den gör 200 blås istället för 170... Jag menar, på den tiden så var den starkaste på 175 hk, det klarade man sig med i en famlijebil då, varför gör man inte det idag?
3: Varför skulle höjt bensinpris EGENTLIGEN påverka miljön? Alla kommer ändå köra lika mycket bil, och spara in på annat som KAN minska välfärden, vilket kanske inte är så bra... Men vari ligger vinsten?
Själv bryr jag mig inte så mycket. Har en snål (nåja, förhållandevis) bil som är lätt att E85-konvertera utan att öka på förbrukningen så mycket.
BTW: Tankade firmabilen idag, 14,62 kr/liter för diesel, och på 95 pumpen brevid stog det 13,43... Dock dyraste stället i stan verkar det som... JET tog 13.26...
Men dubbla priset reagerade t.om miljönissarna på och tyckte va vansinne... Men men, spelar ingen roll vad vi gör, dom gör som dom vill. Själv skiter jag i vilka som är i makten, kan inget om politik ändå, men jag vaet att det blivit dyrare för min del efter valet, men det kan ju inte gå åt rätt håll för alla
.
Länge leve veteranmopeder körda på 95 och MINERAL tvåtakt som ryker mycket
Man har inget för att gnälla...