3718
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

459 Inlägg
16 maj 2008
dom prata just om bensinpriserna på radio imorrse och sa att dom skulle ligga över 20kr/l runt 2020, men sen så var det någon som sa att det inte skulle bli så?, varför tar dom upp det hela dagarna om det nu inte är sant?, man går ju bara å blir förbannad i onödan.

3 122 Inlägg
16 maj 2008
Thorssa skrev:
Majzzen skrev:
Hörde nyss på nyheterna att om vi ska klara de krav EU har på sverige att minska co2 utsälppen till 2020 va de va, så skulle svergie behöva höja bensinpriset till 27,50 kr/liter, gör dom det så är det ju helt sjukt sad man hoppas ju att det inte finns en möjlighet änsa att det blir så... läste inte igenom tråden nu, kanske redan någon skrivit detta....

Det pinsamma är ju att de som gjort utrdeningen visste om att det var den tunga trafiken som är problemet men att de tyckte det var för krångligt att beskatta dem. De intervjuade iaf en vettig nisse på radion som sa att det inte kommer hjälpa att höja priset eftersom alla kommer behöva köra lika mycket iaf!

Den vettiga "nissen" var väl Miljöminister Andreas Carlgren. Det är skönt att det inte sitter en röd-grön regering vid makten cool

1 231 Inlägg
16 maj 2008
fy fan jag tankade diesel idag på jobbbet för 14.50kr/litern , snacka om OVERKILL ... iofs inte jag som betalar  men fan tänk på lastbilar som tankar 100 liter typ , blir en del .... helt overkligt egentligen ...

3 650 Inlägg
16 maj 2008
Blir väl å skaffa sig en flakmoppe istället tongue

preem pump
836 Inlägg
16 maj 2008
ge det en månad s är det över 14:-/liter och dieseln 15:-/liter

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

preem pump
836 Inlägg
16 maj 2008
Mortalis skrev:
Severin skrev:
Jag satt o fundera en dag i grov ilska vad man ska göra åt detta... Man ska fan starta protester.. ta ut bilarna o blockera RV40 typ som går mellan gbg o Borås... O sen E6 som går till Oslo och neråt mot malmö från gbg.. jag hade fan velat dra igång nåt sånt.. Men hur många är seriösa på det o hänger på mig liksom ?? sad De som är seriösa säg bara till smile

Ställer mig gärna på tvären ett tag iaf smile Ändå arbetslös just nu haha tongue
Kan ta E20 som låter partille, lerum, floda, alingsåsare osv komma till stan. Lär märkas på morgonen om man säger så...

men assså jag förstår inte, vad förväntar du dig uppnå med en sån grej.
tänk dig själv du är på väg till ett jävligt viktigt möte eller liknande.
å så står det en grupp idioter och blockerar vägen.
vaffaan jag skulle bli tokig... på er.
vad gör det för jävla skillnad på bensin priset tror du....?
lika moget som att "jag och mina 20 tio åriga polare drar i väg å kastar tomater på rektorns hus för att vi inte fick längre rast"

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Rälspilot
391 Inlägg
16 maj 2008
Hörde på radion idag att man funderar seriöst på att dubbla bensinpriset - DET ÄR SJUKT!

Hmm.
16 maj 2008
mannen666666 skrev:
Mortalis skrev:
Severin skrev:
Jag satt o fundera en dag i grov ilska vad man ska göra åt detta... Man ska fan starta protester.. ta ut bilarna o blockera RV40 typ som går mellan gbg o Borås... O sen E6 som går till Oslo och neråt mot malmö från gbg.. jag hade fan velat dra igång nåt sånt.. Men hur många är seriösa på det o hänger på mig liksom ?? sad De som är seriösa säg bara till smile

Ställer mig gärna på tvären ett tag iaf smile Ändå arbetslös just nu haha tongue
Kan ta E20 som låter partille, lerum, floda, alingsåsare osv komma till stan. Lär märkas på morgonen om man säger så...

men assså jag förstår inte, vad förväntar du dig uppnå med en sån grej.
tänk dig själv du är på väg till ett jävligt viktigt möte eller liknande.
å så står det en grupp idioter och blockerar vägen.
vaffaan jag skulle bli tokig... på er.
vad gör det för jävla skillnad på bensin priset tror du....?
lika moget som att "jag och mina 20 tio åriga polare drar i väg å kastar tomater på rektorns hus för att vi inte fick längre rast"

Se det som en investering som man måste göra lite förluster på i början wink.

Han menade bara att man borde göra som grodätarna (fick de sin vilja fram förresten?).
Senast redigerat av Hmm. (16 maj 2008)

1 024 Inlägg
16 maj 2008
jag skiter i det, ska man ha bil så får man fan tanka den om man ska köra.. dyrt ? ge fan i bilen å gå istället då!!

Hmm.
16 maj 2008
Rand skrev:
jag skiter i det, ska man ha bil så får man fan tanka den om man ska köra.. dyrt ? ge fan i bilen å gå istället då!!

Här tänder man visst till.

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 maj 2008
14.39 här för diesel.

Lite mer oroad över den då det drar med sig allt, alla transporter blir ju dyrare.

Känns som att bränslebeskattningen kommer bli nästa valfråga.

Här ute där bilen är så viktig så prioriterar man helt enkelt bort lyxvaror eller nöjen, finns inget alternativ om man har ett par mil till jobbet utan möjlighet att åka annat än eget fordon. Sen om det kostar 10-20-30 kronor litern så spelar det ingen roll på hur mycket man tankar... Nöjesåkning finns inte, man sparar ju så man behöver åka in till stan å handla max en gång i veckan och då är det bara 3 mil fram och tillbaka.

Ok om de höjer bensinpriset men bli då hårdare mot de som har kollektivtrafik som alternativ vid skatteavdrag och ge hög milersättningen till de som inte har något val.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

3 722 Inlägg
16 maj 2008
Tycker fan att andra länder borde också lägga ner lite mer tid på miljön, varför ska alltid sverige visa att dom är så jävla "duktiga". Inte konstigt alla skrattar åt sverige.

2 079 Inlägg
16 maj 2008
Rand skrev:

håller med, sluta klaga för tusan

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 maj 2008
13,24kr litern tankade jag för idag.... fyfan hmm
Senast redigerat av _Glenne_ (17 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 650 Inlägg
16 maj 2008
Tur att man drar till estland några gånger om året typ 8-9 kr litern wink

34 Inlägg
16 maj 2008
Mackanol skrev:
Rand skrev:

håller med, sluta klaga för tusan

Sluta läs den här tråden du då! Med tanke på trådens rubrik så borde du väl förstå att det förekommer klagomål, du kan ju knappast säga åt folk att sluta klaga, vem tror du att du är? Nånstans måste man väl börja om man vill stoppa höjningarna?

Smålänning
7 887 Inlägg
16 maj 2008
Själv har man plockat fram den JÄTTEMILJÖVÄNLIGA mopeden från tonåren smile

Gamma helderlig sachsmotor, sotar som f*n och släpper ut mycket farliga avgaser, men den är billig att köra iaf, typ 1-3 dl/mil och ingen skatt och billig försäkring smile

Ska nog sota ut ljuddämparen snart.. För nog bli E85 att bränna ut den med. Lovar att fixa ett stort sotmoln... wink

Jag tar den iastället för min katrenade bil, visseligen 80-talare, men ändåck katrenad smile

Några saker funderar man dock över:

1: Varför fraktas KRAV-märkt mat jättelångt? Det är ju inte så miljövänligt jämfört med lokalproducerat som inte är KRAV-märkt...

2: Varför byggs det bara snabbare och starkare bilar istället för snålare? Min saab har minsta motorn som fanns då och mekanisk insprutning och drar ca 0,7, MAX 1 liter per mil... Ungefär samma som en 9-3 med minsta motorn tar idag... Bara att den gör 200 blås istället för 170... Jag menar, på den tiden så var den starkaste på 175 hk, det klarade man sig med i en famlijebil då, varför gör man inte det idag?

3: Varför skulle höjt bensinpris EGENTLIGEN påverka miljön? Alla kommer ändå köra lika mycket bil, och spara in på annat som KAN minska välfärden, vilket kanske inte är så bra... Men vari ligger vinsten?

Själv bryr jag mig inte så mycket. Har en snål (nåja, förhållandevis) bil som är lätt att E85-konvertera utan att öka på förbrukningen så mycket.

BTW: Tankade firmabilen idag, 14,62 kr/liter för diesel, och på 95 pumpen brevid stog det 13,43... Dock dyraste stället i stan verkar det som... JET tog 13.26...

Men dubbla priset reagerade t.om miljönissarna på och tyckte va vansinne... Men men, spelar ingen roll vad vi gör, dom gör som dom vill. Själv skiter jag i vilka som är i makten, kan inget om politik ändå, men jag vaet att det blivit dyrare för min del efter valet, men det kan ju inte gå åt rätt håll för alla wink .

Länge leve veteranmopeder körda på 95 och MINERAL tvåtakt som ryker mycket wink

Man har inget för att gnälla...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 001 Inlägg
16 maj 2008
Jag tror jag ska skaffa mig en fritidsbåt som går på råolja bara för att reta alla j*vla miljöidioter som inte kan läsa historia!!!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Teddan
2 495 Inlägg
16 maj 2008
jag kan hålla med om att det är dyrt med bensin och diesel, men hallå vad klagas det över.....

ingen här som använder bilen mindre nu ännär bensin kostade 10kr ???? inte jag iaf, är det så dyrt med bensin sälj suburban, porschen, v70r:n osv å köp en bil som är billig i drift.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Norrlänning
1 453 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Sverige är ett jävla mesland.. Folk fyller i en jävla lista och tror bensinpriset ska sänkas. Gör som  i Frankrike, ställ ett hundratal lastbilar på tvären ist! Annars kan vi ju betala 20-30 kr/litern..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök