3098
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
18 maj 2008
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:
r-ted skrev:

nej men man kan köpa en bil som är mer ekonomisk, jag har över 30mil enkel väg till jobbet

och det åker du dagligen då eller?

nej men 2ggr veckan ... så det blir 120mil i veckan MINST

Och då menar du ärligt att det inte är onödiga utgifter med de soppa skatterna som är nu, tänk vad mycket bärs du gasar bort på ett år wink

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
FCB skrev:
FireTraXX skrev:
FCB skrev:

tönt? va fan e ditt jävla problem?
vem har bett dig att sitta bakom skärmen och leka tuff med alla?
idiot.

haha, skaffa ett jobb.

skaffa ett jobb? lol
jag sitter på jobbet just nu o en sak till jag tjänar mer än du kan spendera.

och ändå så kör du en v70 wink hadde jag vart rik hadde jag valt nått annat än en svenssonbil.

Åter till bensinpriserna.
Tyckte jag läste att någon i tråden skrev att bensinpriserna skulle sänkas ...... moderaterna har aldrig sagt något sådant... det var ett parti i alliansen som sa det , men dom är ju inte ensamma om att bestämma.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:

och det åker du dagligen då eller?

nej men 2ggr veckan ... så det blir 120mil i veckan MINST

Och då menar du ärligt att det inte är onödiga utgifter med de soppa skatterna som är nu, tänk vad mycket bärs du gasar bort på ett år wink

onödigt är det, men i takt med bränslepriserna har gått upp så har jag köpt mer ekonomiska bilar att åka i till jobbet.
sen kan man ju ha hobbybilar hemma , dom åker man ju inte så många mil i så då spelar ju inte förbrukningen så stor roll.

187 Inlägg
18 maj 2008
Och om du åker så mycket i veckan så borde ju du med ha insett att våra vägar behöver varenda krona, men det ser jag inte mycket av. På med lite oljad bläster grus och hoppas att folk håller käft, så är det bra sen. är vägen allt för dålig så att olycksrisken är för stor vid 90Km/h så sätt upp en fartkamera och sänk hastigheten till 70Km/h så händer det inte så mycket där iaf. och då har ju staten chans att få in ett par spänn till.

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
FCB skrev:
r-ted skrev:
FCB skrev:

skaffa ett jobb? lol

och ändå så kör du en v70 wink hadde jag vart rik hadde jag valt nått annat än en svenssonbil.

Tyckte jag läste att någon i tråden skrev att bensinpriserna skulle sänkas ...... moderaterna har aldrig sagt något sådant... det var ett parti i alliansen som sa det , men dom är ju inte ensamma om att bestämma.

hehe..va e det fel på v70 svenssonbil? smile
nu pratar vi om bilar/fordon inte politik...

var inte meningen att förolämpa dig, men du bjöd upp till det med din kommentar ang pengar.

om du inte har fått med dig det så är det faktiskt så att bensinpriser och politik hänger ihop big_smile

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
Och om du åker så mycket i veckan så borde ju du med ha insett att våra vägar behöver varenda krona, men det ser jag inte mycket av. På med lite oljad bläster grus och hoppas att folk håller käft, så är det bra sen. är vägen allt för dålig så att olycksrisken är för stor vid 90Km/h så sätt upp en fartkamera och sänk hastigheten till 70Km/h så händer det inte så mycket där iaf. och då har ju staten chans att få in ett par spänn till.

har du provat att åka utanför grästorps kommun ?

när man åker på E6an från malmö och upp till svinesund så kan du se att det har hänt en del och att det läggs mycket pengar på vägarna

256 Inlägg
18 maj 2008
terazzi skrev:
Ellertz skrev:
terazzi skrev:
Ja vi kan ju tacka mr reinfeldt för detta...samt alla jävla miljömuppar,bara ett sätt för dem o tjäna pengar på oss normala.. politiker är fan inte klocka i huvudet ^^
Skulle inte bli förvånad om reinfeldt blir lönnmördad.. man kan ju alltid hoppas iaf tongue
Jag hade firat iaf big_smile

Spara skumpan till mig så får ja joina smile !

haha ska jag göra smile
Men ärligt, hur många har han på sin sida nu? tror han är iaf bland topp 3 mest hatade politiker sverige haft so far^^
Tacka gud man inte röstade på M i valet iaf ^^
Fattar inte hur dem kan va kvar seriöst.. mer skada än nytta ja... en politikers vardag..

Men tror ni att bensinpriset blir lägre om S vinner i nästa val? tror knappast jag, nu har dem hittat ett smart sätt att dra in mycket pengar på och skylla på miljön, jag tvivlar starkt på att när bensinpriset är så högt kommer det knappast att sänkas,

Och till alla er som skriver att ni gärna kan betala över 15,20,30kr/L och allt man har hört har ni tänkt på någon annan då ex arbetslösa, barnfamiljer, ungdommar mm mm än er själva??

8 156 Inlägg
18 maj 2008
Albertoo skrev:
mogen kommentar!
oj ska du kalla mig tönt nu oxå!?

Ta det lite lugnt, tack.
(Back to topic)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

187 Inlägg
18 maj 2008
åker mycket norr över och nu sist när jag var uppe i värmland så fick jag reda på att pengarna var slut så det kommer inte att läggas någon mer massa för äns tidigast 2010 eventuellt inte för än 2012. och kolla E45 från trollhättan och norr ut, den är ju ett skämt. och det är ändå en E väg
Kolla E18 från Kristinehamn till Örebro, helt sjukt. 1+1 mesta delen av vägen men de har inte varit snåla med kameraövervak. E20 söderut är ju ingen större hit det heller, släng upp en skyllt med olycksdabbad vägsträcka och nån kamera så är det bra sen, 2+2 och ordentliga på och avfarter.

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
åker mycket norr över och nu sist när jag var uppe i värmland fick jag reda på att pengarna var slut så det kommer inte att läggas någon mer massa för äns tidigast 2010 eventuellt inte för än 2012. och kolla E45 från trollhättan och norr ut, den är ju ett skämt. och det är ändå en E väg
Kolla E18 från Kristinehamn till Örebro, helt sjukt. 1+1 mesta delen av vägen men de har inte varit snåla med kameraövervak. E20 söderut är ju ingen större hit det heller, släng upp en skyllt med olycksdabbad vägsträcka och nån kamera så är det bra sen, 2+2 och ordentliga på och avfarter.

ja E45 suger verkligen , E20 är ju ingen hit heller men efter göteborg när det blir E6/E20 så är den ju kanon

187 Inlägg
18 maj 2008
och skit sak samma, bara för att jag har råd att tanka idag och du med så har inte alla det. Och vi har alla rätt att tycka som vi tycker, och jag betalar min bränsle skatt iaf.
Men undrar varför man hör både här och där i både radio och TV att Sveriges infrastruktur ligger 20-30 år efter om nu det plöjs ner så mycket pengar i vägnätet.
Har finska bekanta som tyckte det var en fröjd att åka bil i sverige för 10-15 år sedan, och nu drar de sig för att ta bilen hit för att vägarna är så dåliga. tilläggas kan ju att finnarna betalar ungefär lika mycket som vi för soppan.

285 Inlägg
18 maj 2008
Länge leve aliansen...

Visst dom kanske håller sitt 1000 kr mer i plånboken efter lön... sen att dom tar igen det ett par ggr om direkt efter sägs det inget om .

en satans jävla Volvo.

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
och skit sak samma, bara för att jag har råd att tanka idag och du med så har inte alla det. Och vi har alla rätt att tycka som vi tycker, och jag betalar min bränsle skatt iaf.
Men undrar varför man hör både här och där i både radio och TV att Sveriges infrastruktur ligger 20-30 år efter om nu det plöjs ner så mycket pengar i vägnätet.
Har finska bekanta som tyckte det var en fröjd att åka bil i sverige för 10-15 år sedan, och nu drar de sig för att ta bilen hit för att vägarna är så dåliga. tilläggas kan ju att finnarna betalar ungefär lika mycket som vi för soppan.

Men finnarna betalar sjukt mycket i avgifter på sina bilar , så därav kan finnarna ha finare vägar..

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
Ravestream skrev:
Länge leve aliansen...

Visst dom kanske håller sitt 1000 kr mer i plånboken efter lön... sen att dom tar igen det ett par ggr om direkt efter sägs det inget om .

sådet är alliansens fel att oljepriserna går upp ??

Att dom höjde bränsleskatten  var kanske inte det bästa dom kunde gjort men hur stor hadde inte skatteökningen varit med sossarna vid makten

285 Inlägg
18 maj 2008
r-ted skrev:
FCB skrev:
FireTraXX skrev:

haha, skaffa ett jobb.

skaffa ett jobb? lol

Vissa kanske tänker att bara för jag har mycket pengar så ska jag köpa en bil där jag betalar 30% av priset bara för det står bmw eller mercedes i fronten, dom kanske är glada över att ha en bil som är 100000 kr billigare och är lika bra.

en satans jävla Volvo.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 maj 2008
Ravestream skrev:
Vissa kanske tänker att bara för jag har mycket pengar så ska jag köpa en bil där jag betalar 30% av priset bara för det står bmw eller mercedes i fronten, dom kanske är glada över att ha en bil som är 100000 kr billigare och är lika bra.

Förutom att dom inte går lika bra, dom är bara billigare.
Fast det är ju lite OT.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

187 Inlägg
18 maj 2008
nej, man får börja sätta blocklås med en lapp på, där det står sänksoppa priset på mackarnas egna fyllnadsrör där tankbilen fyller soppan.
nej skämt och sido,
alla har inte råd att tanka, och även om man har en snål bil så kostar det fortfarande för mycket.
Bor man ett par mil utanför tätorten och jobbar, så får man ju tanka upp 1 fjärde del av lönen bara för att man ska ta sig till och från jobbet. sen ska man hem och hämta tanten och in och handla minst 1-2 ggr i veckan.
och är man arbetslös och bor i skogen så är det ju helt kört, bara för att man bor i skogen så kan man ju ha lån på hus och det inte bara är att flytta där ifrån......

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
Ravestream skrev:
r-ted skrev:
FCB skrev:

skaffa ett jobb? lol

det märks ju att du åker volvo och inte har åkt så mycket bmw iaf... du kaninte säga att tex en v70 är en lika bra bil som en 5-serie.

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
nej, man får börja sätta blocklås med en lapp på, där det står sänksoppa priset på mackarnas egna fyllnadsrör där tankbilen fyller soppan.
nej skämt och sido,
alla har inte råd att tanka, och även om man har en snål bil så kostar det fortfarande för mycket.
Bor man ett par mil utanför tätorten och jobbar, så får man ju tanka upp 1 fjärde del av lönen bara för att man ska ta sig till och från jobbet. sen ska man hem och hämta tanten och in och handla minst 1-2 ggr i veckan.
och är man arbetslös och bor i skogen så är det ju helt kört, bara för att man bor i skogen så kan man ju ha lån på hus och det inte bara är att flytta där ifrån......

men ett hus i skogen är mycket billigare än ett i stan , så redan där har man sparat 1miljon+ ränta;)

man skall tanka ganska mycket för å köra slut på så mycket pengar , speciellt om man har en bil som drar 0,5l/mil

184 Inlägg
18 maj 2008
Vi betalar ju bara skatt för att regeringen ska kunna spara mer pengar som dom säger. men de går ju ändå bara åt att dom ska kunna få fetare löner.
Dom åker ju lyxbilar själva som är jäkligt törstiga. sen har dom tankkort från regeringen, Blir så suur.
Innan 2020 skulle soppan kosta över 27.-/litern sa dom. Annars skulle inte Sverige hålla sitt miljökrav.. men vafan är de bara Sverige som ska göra miljöbegränsningar.. se på USA där de blev kris när bensinen gick upp på 5,90.-/lit.
Sverige gräver sin egen grav.
Å etanolen som ska vara så miljövänlig. se hur den produseras ist. över 2personer dör i veckan av alla gifter.
å gräsklipparna e inte nå nyttiga, men de skippar dom. släpper ju ut lika mkt på 3minuter som en bil gör på 20mil i 100km/h.

Jaja, blir ingen skillnad av att klaga ändå verkar de som.. Håll hårt.wink

MvH: Johan

Sök