3816
Sök

Vad gör man åt sin ilska?

671 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Tja måste skriva av mej

Har haft bilen inne på lite lackjobb mm hos en firma. Firman i sig sätter ut själva lackeringen på en annan firma å det e dom som strular.

Lämnade in bilen i måndags för 2 veckor sen. Skulle bli klar på fredag samma vecka, men icke. Nu var det onsdag förra veckan som gällde. Men icke. Så vart det 1 maj å klämdag så då blev inget gjort. Firman jag tog kontakt med var schyssta iaf å skruvade på allt så jag kunde köra med bilen över långhelgen.

Nu skulle bilen definitivt bli klar onsdag denna vecka alltså. Ringer tisdag em. "Torsdag em e den klar, garanterat" OK. fine. Det är mer än vad man ska tåla men fine... jag hämtar den på torsdag.

Ringde idag då, å va fan händer?? Nej den blir klar imorrn fredag!!  mad mad mad mad mad

HELT JÄVLA OACCEPTABELT !!  vet inte ens om den kommer bli klar imorn !! va fan ska jag tro!! å då har dom gått 2 veckor utöver tiden dessutom OM dom nu blir klara... vilket jag tvivlar på... vettefan vad jag ska tro längre.... e bara så jävla upgiven.

Å jag vet inte ens vem jag ska va sur på... det är ju lackeraren som sölar, den andra firman har varit schysst men JAG e ju deras kund så dom borde fixa åt mej så det blir klart.... Har jag rätt att va sur på firman eller är det lackeraren jag ska vara sur på??? Vet inte vad jag ska tycka längre...

Jag skulle kunna hänga ut lackeraren med namn etc men jag väljer att inte göra det. (vet inte varför jag inte gör det, jag är väl bara en för bra människa helt enkelt)

Skriv vad ni vill, jag var tvungen att skriva av mej. tack å hej

Second is the first loser

2 283 Inlägg
8 maj 2008
Du kan vara sur på dem du lämnade in den till i och med att de inte har fixat det på den tiden som ni kommer överrens om.

Men den måste vara klar till touren i alla fall wink

Peace out Tomas big_smile

//Pikey

R.I.P. Michael Jackson!

Thorssa
8 maj 2008
Det är firman som du lämnat in den till som är ansvariga. Har de samarbetspartner som krånglar så ska inte det behöva gå ut över kunderna. När det gör det som i det här fallet tycker jag att man kan kompensera kunden på något vis.

671 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Pikey skrev:
Du kan vara sur på dem du lämnade in den till i och med att de inte har fixat det på den tiden som ni kommer överrens om.

Men den måste vara klar till touren i alla fall wink

Peace out Tomas big_smile

//Pikey

Du tycker det ja... mm... asså jag sa till han att det är oaccepabelt... å han höll ju med liksom... han vill ju åxå att den blir klar... men va fan hjälper det då... man kan ju inte sura färdigt lacken....

duuu som det känns nu så kan det mycket väl bli klart i augusti efter touren lol

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
8 maj 2008
Problemet är att dom lovat flera gågner att bilen skulle bli klar vid ett visst tillfälle, men så blev den inte det. Det är det som är fel. Att det dröjt så länge behöver ju inte vara någons fel, något kan ju ha kommit i vägen (sjukdom, skadegörelse, inbrott whatever..). Men nu har dom ju lovat att bilen skulle bli klar ett flertal gånger, det är illa.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

671 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Thorssa skrev:
Det är firman som du lämnat in den till som är ansvariga. Har de samarbetspartner som krånglar så ska inte det behöva gå ut över kunderna. När det gör det som i det här fallet tycker jag att man kan kompensera kunden på något vis.

aa det låter vettigt... jag får se resultatet å så får jag ta upp det där, vet ju inte ens om det blir bra gjort... ska gå å hämta skiten nu... ofärdig... för jag måste ha bilen... kommer må så jävla dåligt av det men måste ha den...

155 Inlägg
8 maj 2008
Kräv någon form av kompensation typ nedsatt pris eller så?

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

671 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Bilist skrev:
Problemet är att dom lovat flera gågner att bilen skulle bli klar vid ett visst tillfälle, men så blev den inte det. Det är det som är fel. Att det dröjt så länge behöver ju inte vara någons fel, något kan ju ha kommit i vägen (sjukdom, skadegörelse, inbrott whatever..). Men nu har dom ju lovat att bilen skulle bli klar ett flertal gånger, det är illa.

joo precis... säger man att det kommer ta 3 veckor så är det ju en annan sak.... då förväntar man sig ju inget annat...

blacken
8 maj 2008
So what! skit happends, all the time.. smile

9 108 Inlägg
9 maj 2008
Sådant är segt, vet många som råkat ut för samma sak och det är inte så mycket att göra helt enkelt.
Hur som helst hänvisar jag till bloggen, har du något att fråga om konsumentlagen eller vad som gäller är du välkommen att fråga i forumet men • Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Sök