3029
Sök

Bra stereo?

312 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Hej

Tänkte köpa mig en ny stereo då jag inte längre har min Alpine CDA 9855R. Men vill ha någon likvärdig. Med 6-kanals lågnivå på 4V, Tidskorrigering, High/Low pass filter och andra nödvändigheter. Vill helst ha en Alpine då jag för övrigt har allt annat från Alpine i bilen, förstärkare, sub osv. Men kan givetvis tänka mig något annat.

Tips? Har ca 3500kr att lägga men helst billigare.

2 123 Inlägg
10 maj 2008
Ja då får du nog gå upp i pris, har inte sån bra koll på alpine spelare men för 3500kr kan du glömma att hitta en spelare med allt det du letade efter.
Annars vill jag tipsa om eclipse spelare, dom ger ifrån sig enastående bra ljud för pengarna.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 maj 2008
Köpte min JVC KW-AVX810 från usa för ungefär 3200-3500kr med frakt.

Den vet jag inte hur många kanaler den har men där är iaf lågnivå-utgångar för front/rear/sub och det är 5V utgångar.

Tidskomp vet jag inte riktigt, där är något om det i inställningarna på enheten men jag vet inte om det är något man justerar själv eller om enheten gör något automatiskt. Har inte läst på i manualen om allting ännu tongue

Där är högpass/lågpass-filter och man kan även ställa in den att bara släppa igenom signalen.

Du vet nog mer om sånt här än jag så kolla upp JVS KW-AVX810 smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

6 851 Inlägg
10 maj 2008
Om du har "enbart" 3500:- så kanske en beg.Pioneer P88 skulle vara något?
Den har allt som du haft tidigare, dock så uppfattar endel att det inte är riktigt lika bra inställnings möjligheter som på Alpine. Ljudet skall oxå vara lite kallare, men har inga egna erfarenheter.
Men ska du inte tävla så tror jag du kommer bli nöjd med den.
Sedan en OT fråga..
Varför sålde du din 9855a?

312 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Men vad får man för 5-6000kr då?

6 851 Inlägg
10 maj 2008
tex. Alpine 9887..
Måste det finnas tidskomp, eller är ljudkvalitén viktigare? Naka har ju annars trevliga maskiner. Inte mycke till finesser, men ett sjujäkla bra ljud wink

Das vas das das
179 Inlägg
12 maj 2008
köp alpine deras saker håller låter bra även när det är sönder slagna.
eller kennwood, clarion, pionner,

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

SQ
1 343 Inlägg
12 maj 2008
nakamichis grejer är stenbra, inte allt för design men skapligt ljud...

Ljudnörd!

Sök