2923
Sök

Mail där de står att ja vunnit en miljon..

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#1
Fick ett mail nångång inatt.. de står att ja vunnit en miljon, ja vet att de är nått skämt.. men nånstans säger nått i skallen att inte radera de och glömma de bara.. Nån som fått samma ?

så här står de iaf..

PROMOTIONS/PRIZE AWARD DEPTNOTICE...CONGRATULATIONS!!!!POWERBALL LOTTERY AWARDFROM THE OFFICE OF THE VICE PRESIDENT:BATCH NO: PBL/67189098011/245679/1109REF. NO: PBL/11278998789/908796//1109
Attn: Dear Winner, You have just won One Million(€1,000 000 )euro in the Powerball euro E-mail Lottery held in london,United  Kindom.All participants were selected through a computer ballot system draw from Microsoft users from over 20,000.00 companies and 3,000,000.00 individual email addresses and names from all over the world.You have just won yourself the sum of ONE MILLION EURO in the satellite software email lottery.Contact for clearance and payment agent below. CONTACT NAME: PETER RAYMUND CITY/ COUNTRY: LONDON, ENGLAND.EMAIL:powerballs1237@live.comTELEPHONE: + 4470 1112 1986 + 4470 3194 2847Sincerely,Margaret FergusonQUOTE YOUR BATCH AND REF NUMBERS IN YOUR CORRESPONDENCE TO YOUR PAYMENT OFFICER.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

KHRacing
11 maj 2008
#2
radera & spärra avsändaren.

645 Inlägg
11 maj 2008
#3
låter inte direkt seriöst... låter mer som nåt skämt för o kunna sprida virus... radera skiten fortare än kvickt.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 maj 2008
#4
Om något i ditt bakhuvud säger dig att inte ta bort det mailet borde du gå till doktorn och få ditt bakhuvud undersökt wink

För det första: man vinner inte i lotterier man inte deltar i, har man inte registrerat sig där så vinner man inte där.

För det andra: Att vinnarna skulle vara dragna från en lista över Microsoft-användare är ju bara så löjligt att det är skrattretande.

För det tredje: Skulle verkligen en representant för ett så här stort lotteri (måste ju vara jääävligt stort om dom bara slänger iväg en mille € på det här viset) använda sig av en windows live e-postaddress ??


Nej för fan, *släng det*.

Fundera inte ens utan bara gör det tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Zippin 40's
197 Inlägg
11 maj 2008
#5
googla det... du är inte den enda som har fått såna mail... jag har också fått ett tex... Släng skiten innan du börjar tro lite för mycket på det och dom snyter dig på massa stålar smile

"Dieselbilar drar minst bensin"

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#6
Synd då... ja som var på väg att ringa chefen och säga upp mig wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
11 maj 2008
#7
Ellertz skrev:
Synd då... ja som var på väg att ringa chefen och säga upp mig wink
Haha, du kommer tacka användarna på Garaget en dag. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

DFFL
9 020 Inlägg
11 maj 2008
#8
Men va fan?
Finns det folk än idag som faktiskt ens funderar på att svara på sådana mail?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hmm.
11 maj 2008
#9
hehe =P....  jag hade vart multimiljardär idag om sånt skit hade vart sant =p....

Meister
6 763 Inlägg
11 maj 2008
#10
og900turbo skrev:
FireTraXX skrev:
Men va fan?
Finns det folk än idag som faktiskt ens funderar på att svara på sådana mail?
haha kan man undra tongue inte ens min mormor hade gått på det där tongue
precis ingen går på de big_smile


Körv
3 535 Inlägg
11 maj 2008
#11
Låter det för bra för att vara sant så är det just det. tongue

Truckdriving Man

Automationselektriker
213 Inlägg
11 maj 2008
#12
vet ja fick ett såntdära för nåra år sedan, ja sket då bara fullständigt i det

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

* Klåpare
1 718 Inlägg
11 maj 2008
#13
Det är en bluff. Det är ett gammalt trick där svindlaren ber den "lyckliga" vinnaren som hör av sig att betala "vinstskatten" på några tusen för att få vinstpengarna. Vinsten får du däremot aldrig se en spänn av. Firman finns inte, eller så har svindlaren lånat namnet från ett existerande bolag för att verka trovärdig.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

671 Inlägg
11 maj 2008
#14
ställ upp för laget å svara på skiten så får vi se vad som händer wink

Second is the first loser

127 Inlägg
11 maj 2008
#15
Allvarligt...?

240 Inlägg
11 maj 2008
#16
sto ju ett tnf nr.. ring.. då läru ju inte få ngt virus big_smile kolla va dom har o säga..säger dom att du ska paya massa skit så äre ju ba lägga på.. även om chansen är minimal så äre inte värt de elle ? haha xD

Street Knight

22 Inlägg
11 maj 2008
#17
powerballs1237@live.com    bara de säger ju vilken stor jävla bluff sånt är!

262 Inlägg
11 maj 2008
#18
Accelsson skrev:
sto ju ett tnf nr.. ring.. då läru ju inte få ngt virus big_smile kolla va dom har o säga..säger dom att du ska paya massa skit så äre ju ba lägga på.. även om chansen är minimal så äre inte värt de elle ? haha xD
jo visst för 50 spänn minuten, kostar väl nåt sånt!!

7 100 Inlägg
11 maj 2008
#19
jag fick ochså ett sånt mejl,men ja fick min miljon ja big_smile


haha närå tongue
bara att radera det,man brukar ju även få upp pop up fönster ibland där det står att man är den miljonte kunden mm!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

typ..eh..va?
582 Inlägg
11 maj 2008
#20
Virus, släng skiten o blocka avsändaren.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!


Sök