http://img.nokaut.pl/p/a3/10/a3105ec79f … 00x500.jpgmin stereo-enhet ;PJag var nyss ut till pärlan (har en fet sovmorgon)
För jag tänkte att jag skulle ge mig på stereon...
Drog ut kablarna ur själva enheten, sen följde jag en röd o en svart kabel ut till motorutrymmet, den svarta såg bra ut, den var jordad.
Den andra då, den röda?
Den gick till en annan röd kabel som var invirad i den.
(gick till dimframlysena)
(de skulle sitta på batteriet men jag har dragit ur dem för att få liv i bilen tidigare)
så satte jag bara stereo-kabeln på batteriet - OCH DE FUUNKAAA ;D
Dock fick ja inte in nån satans radiokanal, men det gick att lyssna på cd-skiva
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
(hörde att det BARA lät i högtalarna som sitter i bakluckan...)
Sen hittade jag en flip-knapp på instrumentbrädan och tänkte, fan jag måste ju testa om den kanske går till dimmern... flippade nedåt..
la den röda kabeln på batteriets pol, det lös.
flippade tillbaka, gjorde samma sak igen.
Det lös INTE.
YEAHH då var den saken löst
En fråga bara, vet någon om det kan gå igenom besiktningen att man har en extern knapp till dimmern, eller måste den vara automatisk (eftersom man inte får ha den på samtidigt som halvlyset)???
Och en fråga till, vet nån om man måste ha fungerande backlampa i besiktningen?
bara för att jag var nyfiken testade jag blinkers och andra lampor lite snabbt, då funkade helt plötsligt vänster blinkers!
den blinkade inte alls snabbt och hela baklyktan funkade (kunde ej testa back- och bromslysen)
...
Vet nån hur det kom sig?Jag har en "fejk" lampa som ska likna inbrottslarm, den har varit avslagen - tills nu.
Den började också helt plötsligt att blinka igen..
men jag var för lat för att följa kabeln och se vars den gick...
![tongue](img/smilies/tongue.png)