3367
Sök

Ny dator, nya bekymmer (datorkunnig sökes)

elektriker
591 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Var och köpte ny dator igår och idag kände jag att det skulle va kul att prova nått nytt spel.
Köpte gears of war men efter jag installerat det kommer varken ikon upp och det finns heller inte någon mapp för det i datorn.

När jag sen startar spelet via "cd-ingången eller va man ska säga" så kommer det upp ett meddelande att det inte kommer fungera korrekt om jag inte installerar en uppdatering som heter NVIDIA ForceWare 163.44 Driver.

Jag kirrar den på deras hemsida och när det är installerat och klart funkar inte spelet fortfarande. man kommer in i det och kan starta en kampanj men när första videosekvensen drar igång lägger det av och windows visar ett felmeddelande om att programmet inte gick att köra.

Så jag vet liksom inte vad jag betalat för, ett spel för 300:- som inte går att spela hmm

Jäkligt tacksam för lite proffessionell hjälp smile

Mvh Kim

Ps: datorn är en fuj. siemens

processor intel core 2 duo E4500 @2,20ghz
2gb ram
360gb hd
windows vista

Grafikkort: NVIDIA geforce 8400gs
Senast redigerat av _kimpan_ (16 maj 2008)

---------------> Kimpan

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
16 maj 2008
Var har du för prestanda på datorn?

Allt för den där jävla hatten!

Glidarn
408 Inlägg
16 maj 2008
_kimpan_ skrev:
Hej!

Var och köpte ny dator igår och idag kände jag att det skulle va kul att prova nått nytt spel.
Köpte gears of war men efter jag installerat det kommer varken ikon upp och det finns heller inte någon mapp för det i datorn.

När jag sen startar spelet via "cd-ingången eller va man ska säga" så kommer det upp ett meddelande att det inte kommer fungera korrekt om jag inte installerar en uppdatering som heter NVIDIA ForceWare 163.44 Driver.

Jag kirrar den på deras hemsida och när det är installerat och klart funkar inte spelet fortfarande. man kommer in i det och kan starta en kampanj men när första videosekvensen drar igång lägger det av och windows visar ett felmeddelande om att programmet inte gick att köra.

Så jag vet liksom inte vad jag betalat för, ett spel för 300:- som inte går att spela hmm

Jäkligt tacksam för lite proffessionell hjälp smile

Mvh Kim

Det är flera som har probs me det spelet kan jag säga!

(obrut)

elektriker
591 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Var har du för prestanda på datorn?

Skrev i det nu

---------------> Kimpan

V4
218 Inlägg
16 maj 2008
Troligen vista som är boven, eller är spelet kompatibelt med vista?

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

358 Inlägg
16 maj 2008
Om du hade tänkt att ha den som en gamer dator så bör du absolut avinstallera vista och installer xp istället!

Du tankade rätt drivare också? så att de städjer vista?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 maj 2008
GoW är ökänt för att vara en riktigt kass port från konsollversionen tongue

För det första: Skit i vad fumens säger, gå in på www.nvidia.co.uk och dra ner den senaste grafikkortsdrivrutinen för ditt graffe (tvivlar på att 163.44 är senaste för 8800gs) och efter det går du in på speltillverkarens hemsida och drar ner + installerar den senaste patchen för spelet.

Funkar det inte då vet jag inte eftersom det är en helt ny dator så bör ju inget vara kasst på den iaf.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

elektriker
591 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Jag provade att ladda ner de senaste drivrutinerna också men det blev ingen skillnad.
Spelet är kompatibelt med vista

Ska prova o gå in på speltilverkarens hemsida senare och ladda ner senaste patchen där.

Tack för svaren smile

---------------> Kimpan

Sök