Marten87 skrev:
Min poängen är.. det finns dåliga attityd mot döva som vill gärna vara med hörande världen som kan göra saker.. min fel som tryck in fel trådet. Nu är det ändrat:P Jag är döva som undrar varför dt finns en dåliga attityd mot döva? Har varit med en bilträff och tycker det är häfigt trots det finns hörande som visar att döva borde inte vara på plats bilträffar. och trycka ner oss.. det finns folk som påstår att vi är döva kan inte göra ngt. trots vi är helt normala utom hörsel som inte fungerar.
Hörande världen är stor jämnföra med döva världen. t.ex Jag älskar bilarna.. även har meka bilar.. har tagit många kontakt med hörande som har erfarheten om trimma motor. börja med använda jag sms meddelande att disktuterar med, senare person ringer mig. jag avbröt när telefon ringer och tala om att jag är döv och kan inte svarar på telefon via sms. Då allt samtalet går åt skogen. Så det gör bara svårare för mig att ta fram fakta om bilarna som jag vill ha svaret ang bilarna.
Jag vill bara ha olika synpunkterna "Varför kan det vara orsak till?"
Seriöst...
Det är skitsvårt att läsa vad du skriver.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.