föjd fråga till detta från mig skulle då vara: vi som fortfarande är på våran 2 års prövotid skulle vi få förlängd till en total tid på 5 år eller bara dom som tar helt nytt?
det står på ditt körkort på baksidan (inomparantes) när prövotiden går ut.. Det är vell bara dom som tar kortet efter att dom ändrat till fem år som får femårs prövotid skulle jag tro.
en polare till mig tog körkort för 3-4 månader sedan och han har 5 års prövotid, står på baksidan. (han är ostraffad och har ingen dispens om ni undrar)
en polare till mig tog körkort för 3-4 månader sedan och han har 5 års prövotid, står på baksidan. (han är ostraffad och har ingen dispens om ni undrar)
hur kan de gå till? jag tog körkort för 1 månad sen å har två års prövotid
Jag funderade över det jag också, jag tog i juli förra året och har två år jag också.. men han fem. Jag har dessvärre inget bra svar förutom att jag vet att han fick 5.
VIlket datum utfärdat och vilken datum går prövotiden ut enligt hans körkort?
tog mitt kort 2007-09-29 och min tid går ut 2009-09-28 så 2 år för mig iaf.
kanske blev ändrat sen nyår? kan någon kolla upp det
undrar ja me..mina kompisar tog körkortet för 2-3 månader sen åå dom har 2 års prövotid..
VIlket datum utfärdat och vilken datum går prövotiden ut enligt hans körkort?
tog mitt kort 2007-09-29 och min tid går ut 2009-09-28 så 2 år för mig iaf.
kanske blev ändrat sen nyår? kan någon kolla upp det
De kan inte blive ändrat efter nyår eftersom jag tog för 1 månad sen å har 2 års prövotid..
" För nyblivna körkortstagare utfärdas körkortet med en tvåårig prövotid. Prövotiden anges på körkortet med en sifferkod (100). Det innebär att om ditt körkort återkallas under prövotiden, oavsett hur lång spärrtiden är, måste nytt kunskapsprov och körprov utföras innan du får ett nytt körkort. "
Samma rykten florarar varje år. Det är två år och inget annat.
Från www.vv.se: För nyblivna körkortstagare utfärdas körkortet med en tvåårig prövotid. Prövotiden anges på körkortet med en sifferkod (100). Det innebär att om ditt körkort återkallas under prövotiden, oavsett hur lång spärrtiden är, måste nytt kunskapsprov och körprov utföras innan du får ett nytt körkort.
edit: oops, jag vet inte först med citeringen. missade det, sorry
Senast redigerat av chrizz (17 maj 2008)
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."