3028
Sök

Hur mycket extra effekt i motorn tål en annars helt orginal?

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Ska chippa bilen hos BSR... ska ta deras 205HK chip... MEN!!! Vad tål bilen för extra? håller den med de chippet vad gäller drivknutar och dylikt? Eftersom jag inte e den händigaste som gått i ett par skor så vill jag inte hålla på att byta bakaxel och drivknutar and what not hela tiden... kan jag skicka i de chippet utan problem? eller bör jag ta 175hk chippet?

här e länk till chippet... http://sv.bsr.se/products/t760/

man ökar ju orginal vridet med 100NM... håller bilen för de? Kopling, växellåda, drivaxel mm ?
Senast redigerat av Andy_88 (22 maj 2008)

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Om BSR säljer ett sånt chip så ska det hålla. Men ring till dom och fråga. big_smile

hade den tanken jag med,,, dom om någon borde väl veta...

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
19 maj 2008
Det håller om du servar och sköter om bilen väl.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Rapidoz
688 Inlägg
19 maj 2008
Ja drivknutar,kardanaxel och dylikt håller för en sådan effektökning
och  växellådan håller också för 200 hk.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
roxe skrev:
Det håller om du servar och sköter om bilen väl.

men självklart alltså...

vill bara ha reda på om de kommer säga karjhfasjghfliasghilasghldigjhjklashfg   host   från bilen efter ett litet rödljus race.....   för de vill man ju inte...
Senast redigerat av Andy_88 (19 maj 2008)

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:

ok, bra, tänkte bara för 100NM e en ganska halvkraftig ökning... eller? (Obs, e noob på trimming än så länge...)

1 661 Inlägg
19 maj 2008
Ingen kan säga med 100% säkerhet att det håller men det SKA hålla.(enligt tidigare talare) smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 maj 2008
motorn håller garanterat, åker med samma snurra (B230 FK) i min 740 tic, chip, TD06-19C turbo på 1.2 bar ladd, 3" avgas, R-spridare å lite annat kul och den funkar hur fint som helst... däremot tycker inte m46an om den setupen  lol

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

948 Inlägg
19 maj 2008
nej det kommer inte att låta karjhfasjghfliasghilasghldigjhjklashfg   host wink men däremot så skulle jag se över kopplingen efter trimmet MEN det är inga problem med normal körning osv men ska du göra manliga växlingar så kan kopplingen slira och det är just det som händer bara att den slirar den går inte i sönder wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 maj 2008
Andy_88 skrev:
camaro67 skrev:
Om BSR säljer ett sånt chip så ska det hålla. Men ring till dom och fråga. big_smile

hade den tanken jag med,,, dom om någon borde väl veta...

Tror ni verkligen de skulle svara att näe, detta chipp har vi lagt en bit över gränsen, det håller inte utan är bara fina siffror till hemsidan??

klart som tusan de säger att det håller!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 maj 2008
940turboplus skrev:

Han har ju itne skrivit vad för bil det gäller, så det kan man inte veta

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 287 Inlägg
20 maj 2008
Länken är till ett 940LPT chip. Och jag det håller....nästan, tyvärr så brukar man åka på att byta tryckplatta, men det är standard då orginal är komfortskit.
Men resten av bilen håller, utan problem.

/Göran

Fotnot: Allt går i o f s att köra sönder om man vill.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
torpis skrev:
940turboplus skrev:

Han har ju itne skrivit vad för bil det gäller, så det kan man inte veta

kolla min avatar och/eller min sida så fattar du vilken bil de gäller....

53 Inlägg
22 maj 2008
Det är exakt samma chipp i båda stegen, jag har frågat bsr så det ända som skiljer är att dom höjer laddet olika i dom olika stegen.
Och en sån här bil håller väll för allt?wink
Senast redigerat av tilldig (22 maj 2008)

Sök