Tjaa.. NU snackar ju alla för fullt om bensin priset hit o dit.. Men ingen verkar göra nåt åt saken.. Så jag ville bara kolla intresset för vilka som verkligen vill göra det som krävs för att staten ska fatta att dom kan inte göra som dom vill
Att 100 gubbar ska sitta och bestämma om bensinpriset och inte fråga sitt eget folk om vad dom/vi tycker om det.. De e väl inte schysst va haha !!
Vilka är då med på en sorts protest mot bensin priserna??
Passa dig bara med formuleringen för vad för sorts protest ni snackar om då en tråd som uppmanade till blockering av mackar med namnlista blev låst nyligen. Just a heads up
Nene jag funderar inte på något sånt.. EN riktigt protest i stan.. "säger vi" haha Däremot det jag uppmanar till är inget kriminellt..
Jag tänkte bara kolla vad folk har för ideer osv kring detta som händer, liksom va ska vi göra åt saken.. Min plånbok påverkas hela tiden mer o mer.. Inte bara min, utan hela garaget.org´s haha
Ja jag kan väll hålla i en skyllt o demonstrera lite
Ja nåt liknande kan vi väl göra.. :S De är inget kriminellt.. Man får demostrera precis om vad man vill.. Vi har ju efter allt yttrande frihet här i Sverige ! haha
Att 100 gubbar ska sitta och bestämma om bensinpriset och inte fråga sitt eget folk om vad dom/vi tycker om det.. De e väl inte schysst va haha !! Detta gäller endast Boråsare
Haha! Öööhö! Jo, det är hur schysst som helst.
Du vet, vi har demokratiska val i Sverige vart fjärde år. Representativ demokrati, kallas det visst. Orkar du inte engagera dig själv så finns det en massa olika partier som du kan rösta på.
Däremot har jag aldrig hört talas om att bilblockad av landsortsmackar har varit en särskilt framgångsrik metod för att gräva upp parlamentariskt fattade beslut. Men visst, ni kan ju alltid prova.
Edit: okej, sorry. Jag blandade ihop tråden med dom två andra som redan finns. Protestlistor är ju nåt helt annat. Kör på.
Att 100 gubbar ska sitta och bestämma om bensinpriset och inte fråga sitt eget folk om vad dom/vi tycker om det.. De e väl inte schysst va haha !! Detta gäller endast Boråsare
Du vet, vi har demokratiska val i Sverige vart fjärde år. Representativ demokrati, kallas det visst. Orkar du inte engagera dig själv så finns det en massa olika partier som du kan rösta på.
Däremot har jag aldrig hört talas om att bilblockad av landsortsmackar har varit en särskilt framgångsrik metod för att gräva upp parlamentariskt fattade beslut. Men visst, ni kan ju alltid prova.
Jo jag vet det.. Men jag tror inte nån politiker säger JA NU SKA VI BLÅSA ER RÖSTA PÅ OSS... Har inte vissa partier lovat bättre sjukvärd.. Vafan har hänt där ?? Minskad skatt ?? Mer kollektiv trafik ?? Vart är allt det.. Och mkt mer finns som jag o du inte vet om.. Som dom lovat som inte finns :S !!
Tror du verkligen politiker gör sitt bästa för att folket ska trivas HAHA.. Alla politiker ljuger.. De är så o kommer alltid att vara så..
Edit: okej, sorry. Jag blandade ihop tråden med dom två andra som redan finns. Protestlistor är ju nåt helt annat. Kör på.
Visst har vi demokratiska val, men vad hjälper det när de som går till val med att sänka bensinskatten plötsligt ångrar sig och höjer den istället?
Visst har vi demokratiska val, men vad hjälper det när de som går till val med att sänka bensinskatten plötsligt ångrar sig och höjer den istället?
Haha precis.. Dom kan göra som dom vill när dom har fått sin majoritet