3022
Sök

Borås protest mot bensin priset !!

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Tjaa.. NU snackar ju alla för fullt om bensin priset hit o dit.. Men ingen verkar göra nåt åt saken.. Så jag ville
bara kolla intresset för vilka som verkligen vill göra det som krävs för att staten ska fatta att dom kan inte göra som dom vill smile

Att 100 gubbar ska sitta och bestämma om bensinpriset och inte fråga sitt eget folk om vad dom/vi tycker om det.. De e väl inte schysst va smile haha !!

Vilka är då med på en sorts protest mot bensin priserna??

Detta gäller endast Boråsare cool

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 maj 2008
Passa dig bara med formuleringen för vad för sorts protest ni snackar om då en tråd som uppmanade till blockering av mackar med namnlista blev låst nyligen. Just a heads up smile

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Nene jag funderar inte på något sånt.. EN riktigt protest i stan.. tongue "säger vi" big_smile haha
Däremot det jag uppmanar till är inget kriminellt.. smile

Jag tänkte bara kolla vad folk har för ideer osv kring detta som händer, liksom va ska vi göra åt saken.. Min plånbok påverkas hela tiden mer o mer.. Inte bara min, utan hela garaget.org´s haha big_smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
20 maj 2008
Ja jag kan väll hålla i en skyllt o demonstrera lite smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Ja jag kan väll hålla i en skyllt o demonstrera lite smile

Ja nåt liknande kan vi väl göra.. :S De är inget kriminellt.. Man får demostrera precis om vad man vill.. Vi har ju efter allt yttrande frihet här i Sverige big_smile! haha

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
20 maj 2008
man måste iofs ha tillstånd för att demonstrera tongue ha ha

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
man måste iofs ha tillstånd för att demonstrera tongue ha ha

De fixar vi.. DU o jag får ta tag i kolla runt i detta lite om du har lust smile ?

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 maj 2008
Severin skrev:
Att 100 gubbar ska sitta och bestämma om bensinpriset och inte fråga sitt eget folk om vad dom/vi tycker om det.. De e väl inte schysst va smile haha !!

Haha! Öööhö! Jo, det är hur schysst som helst.

Du vet, vi har demokratiska val i Sverige vart fjärde år. Representativ demokrati, kallas det visst. Orkar du inte engagera dig själv så finns det en massa olika partier som du kan rösta på.

Däremot har jag aldrig hört talas om att bilblockad av landsortsmackar har varit en särskilt framgångsrik metod för att gräva upp parlamentariskt fattade beslut. Men visst, ni kan ju alltid prova.

Edit: okej, sorry. Jag blandade ihop tråden med dom två andra som redan finns. Protestlistor är ju nåt helt annat. Kör på. smile
Senast redigerat av pUs (20 maj 2008)

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
20 maj 2008
Vad har ni tänkt er för typ av protest då? Gör namnlistor någon nytta om man sänder in t.ex?

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
pUs skrev:
Severin skrev:

Du vet, vi har demokratiska val i Sverige vart fjärde år. Representativ demokrati, kallas det visst. Orkar du inte engagera dig själv så finns det en massa olika partier som du kan rösta på.

Däremot har jag aldrig hört talas om att bilblockad av landsortsmackar har varit en särskilt framgångsrik metod för att gräva upp parlamentariskt fattade beslut. Men visst, ni kan ju alltid prova.

Jo jag vet det.. Men jag tror inte nån politiker säger JA NU SKA VI BLÅSA ER RÖSTA PÅ OSS... Har inte vissa partier lovat bättre sjukvärd.. Vafan har hänt där ?? Minskad skatt ?? Mer kollektiv trafik ?? Vart är allt det.. Och mkt mer finns som jag o du inte vet om.. smile Som dom lovat som inte finns :S !!

Tror du verkligen politiker gör sitt bästa för att folket ska trivas HAHA.. Alla politiker ljuger.. De är så o kommer alltid att vara så.. smile

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
ChainsOfMisery skrev:
Vad har ni tänkt er för typ av protest då? Gör namnlistor någon nytta om man sänder in t.ex?

Jaa, nåt i den stilen !! smile

119 Inlägg
20 maj 2008
pUs skrev:
Severin skrev:

Edit: okej, sorry. Jag blandade ihop tråden med dom två andra som redan finns. Protestlistor är ju nåt helt annat. Kör på. smile

Visst har vi demokratiska val, men vad hjälper det när de som går till val med att sänka bensinskatten plötsligt ångrar sig och höjer den istället?

947 Inlägg
20 maj 2008
Severin skrev:
ChainsOfMisery skrev:

Hallå det finns ju hur många namnlistor som helst.. men inget händer fast man skriver under dom..

1 587 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
pUs skrev:
Severin skrev:

Visst har vi demokratiska val, men vad hjälper det när de som går till val med att sänka bensinskatten plötsligt ångrar sig och höjer den istället?

Haha precis.. Dom kan göra som dom vill när dom har fått sin majoritet smile

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
20 maj 2008
850_GLT skrev:
Severin skrev:
ChainsOfMisery skrev:

Hallå det finns ju hur många namnlistor som helst.. men inget händer fast man skriver under dom..

Håller med där. Men Aftonbladet har ju också kört bensinuppror, har något hänt? Inte såvitt jag vet.

Sök