Började längta efter denna gudomliga dryck och skulle beställa från grays, men bara återförsäljare fick göra det nu.. Hittade dock att dem hade i Arjeplog, så det blir att åka dit någon dag och köpa ett par flak
Förresten, vad gick frakten på från gray? Och som någon annan skrev, pepsi twister, är det helt slut med den? Förresten, någon som vet var man kan få tag i reeses peanut buttercups ?
Root Beer? Det står ju på den... Det är något amerikanskt skit om jag har fattat det rätt?
Wikipedia skrev:
Root Beer är en dryck med smak av sarsaparill (Smilax officinalis), som använts som smaksättning i tandkrämen röd Tättintill, samt Jenka-tuggummi.
Läskedrycken är en traditionell dryck i USA. Den återfinns i två former: en läskedryck utan alkohol, som tillverkas av extrakt och kolsyrat vatten, och en alkoholhaltig (0,4%) som tillverkas genom en jäsningsprocess av extrakt, socker och jäst. Ingendera tillverkas i Sverige eller Europa, utan de sällsynta burkar och flaskor som kan hittas är importerade.
Root Beer? Det står ju på den... Det är något amerikanskt skit om jag har fattat det rätt?
Wikipedia skrev:
Root Beer är en dryck med smak av sarsaparill (Smilax officinalis), som använts som smaksättning i tandkrämen röd Tättintill, samt Jenka-tuggummi.
Läskedrycken är en traditionell dryck i USA. Den återfinns i två former: en läskedryck utan alkohol, som tillverkas av extrakt och kolsyrat vatten, och en alkoholhaltig (0,4%) som tillverkas genom en jäsningsprocess av extrakt, socker och jäst. Ingendera tillverkas i Sverige eller Europa, utan de sällsynta burkar och flaskor som kan hittas är importerade.
JENKA! Ja, justde jävlar.. Tänkte väl att det smakade nått som jag hade smakat förut. DÄR kom det!
Finns inte i Sverige längre vad jag vet .. men i Tyskland säljs den ännu . Godare finns ju inte
Tror inte Lena har läst igenom tråden..
Nån mer som testat "Cream Soda"? Hittade den på amerikanska hylla brevid RootBeer, MtnDew, Vanilla Coke o alla andra på Citygross.. Vanilla Coke i all ära men det här... läsk som VERKLIGEN smakar vanilj! http://www.alltomsnabbmat.se/index/?p=131