3107
Sök

Bilstereo Panasonic CQ-C8405U , Problem!

25 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Nu snackar vi otur....
Min nyinköpta stereo har börjat krångla och jag har ingen aning om vad det kan bero på.
Kanske är det någon som varit med om samma problem?

Stereon går inte tillbaka till "ursprungsläget" varken när man stänger av bilen eller trycker på "open" för att byta skiva. Det går heller inte att få ut skivan om man inte har lite "tur". När man trycker på open(Eject) så vrids panelen upp och sen ner igen utan att mata ut någon skiva. Rättare sagt så ligger den hela tiden.
Det började för ett par dagar sedan men efter att jag stängt av och testat lite så fick jag tillbaka den som den ska vara. Men idag så sket det sig totalt. NU vill den INTE tillbaka och det är nästan omöjligt att få ut skivan. Den åker bara upp och ner hela tiden. Allt annat funkar som det ska, ljud, färgskärmen osv osv. Det verkar vara själva motorn som driver luckan som är problemet??

Nu kommer alla säga, "lämna in den, du har väl garanti?", Ja jag har garanti, men då ska stereon till USA först.
Och JA det är värt att ta risken när stereon är 4ggr billigare i USA. Visst känns det lite irriterande, men detta är ju inte något som bör hända på en ny stereo.

Om ni inte har någon aning om vad felet kan vara så tipsa om ställen som reparerar elektronik för rätt peng. Eller är det bara panasonic som kan fixa detta?

TACKSAM för svar!

/Crille

177 Inlägg
21 maj 2008
Skicka in den till USA. Kan hända vilken stereo som helst, produktionsfel.

25 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Sant, men kanske är det ett enkelt fel?
Ingen med erfarenheter?

/Crille

Sök