3798
Sök

Varning för bilhandlare

583 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
har ja gjort ingen där. har varit på han varje dag typ åkt efter han med bilen till och från. varit på parkeringen. saken är ju att han är ju så skit nördig för snutarna med. han får något fel typ när han ser poliser. då springar han hem och låstar dörren för dagen tongue

AndersWestlund skrev:
Testat åka hem till honom?

Avstängd
99 Inlägg
22 maj 2008
bengan87 skrev:
har ja gjort ingen där. har varit på han varje dag typ åkt efter han med bilen till och från. varit på parkeringen. saken är ju att han är ju så skit nördig för snutarna med. han får något fel typ när han ser poliser. då springar han hem och låstar dörren för dagen tongue

AndersWestlund skrev:

Oki, bästa är att lösa problemet ansikte mot ansikte, men eftersom du försökt det och han avviker från platsen så kontakta folkbokföringen, be om uppgifterna om dennes närstående.
Har personligen varit med om liknande problem, men detta var en privatperson som skadade min bil flertalet gånger, jag kunde ej få tag på honom, men efter att ha lämnat en ÖVERTYDLIG lapp till hans dotter och bad henne vidarebefodra till sin far så fick jag genast tag på han och han bad om ursäkt och ersatte kostnaderna.
Har ingen aning om vilka hasses "personer" som skyddar honom är men oftast så är deras familjer oskyddade.
Enda viktiga är att inte oskyldiga kommer till skada, men så fort den inblandade inser att man kontaktat någon ur hans familj så kommer de oftast på andra tankar.

583 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
ingen av dom bor i Sverige. han själv bor bara här när han säljer bilar. men han har också varit i Gävle Området tidigare och haft firma men fick tydligen problem och flytta ner allt. sen efter det så säljer han bara bilar under en visst tid sen åker han. och under tiden skickar han ut andra som jobbar svart och lever under tiden också på Soc bidrag. dom är ca tre st som håller på med firman. men det är bara han som står för den. han säger att han har engen verkstad men den vissa sig att ägaren till den är OKQ8 AB Stockholm. sen har han visst killar ute på Hisingen som fixar bilen om du vill men bara så den kommer in och klarar besiktningen. sen om ett fram däck eller så sitter kvar efter 50 metar vet man aldrig.

tycker det är så jävligt och se folk köper bilar när man sittar där sen ser man dom någon dag efter är sur arg ledsen. och han bara säger åt dom att jag har inte tid nu jag har folk som köper bil. jag måste i väg har inte tid typ hela tiden. sen åker dom fram och tebaka och dom får bara samma svar. en kille blev stoppad efter vägen hem. va det flera 2.er och hasse gav han ett besiktnings papper som de va ok på men det hande han visst fixa själv hemma på datorn bara.

va inte så länge sen han fick flera bilar sönderslagen sa en granne. över 12 bilar va helt sönderslagna och va inget att ha. två år tidigare en då va de samam sak igen. det fick parkeringsbolaget ta bort bilarna tesammans med kommunen.
Senast redigerat av bengan87 (22 maj 2008)

100 Inlägg
22 maj 2008
Allvarligt talat...ja lider med dig och alla som blivit "blåsta" men man har ett visst ansvar själv när man köper en bil.
Om en bil har ett eller fera allvarliga fel så bör man ju rimligtvis kunna upptäcka det INNAN man köper bilen, samt att man kan typ kolla så att bilen verkligen är besiktad/skattad och allt sånt.

Sen verkar ju Hasse inte hålla sig med så nya dyra bilar så man kan ju nästan förutsätta att nått är fel och att man verkligen ska undersöka NOGA innan köp, kanske be en verkstad kolla den till och med.
Det känns lite som att man kör på att "ja men hn sa ju att den va schysst" och sen blir jättesur och förvånad när en BILFÖRSÄLJARE av BEGAGNADE bilar säger nått som inte stämmer...hör väll inte direkt till ovanligheterna!!!!

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

583 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Det va flera fel på bilen som han vissta av men hade bara gjort så man itne såg det då. plus att man tänker ju när man köper något av en firma så är det normal något av en garanti är ju därför man köper bil av en firma. vissa sig ju senare att de va elfel då hade jan dragit om kablarna för vanlings lampan och tagit ström från en annan lampa så när då starta bilen så vissa den som vanligt. men när jag skulle bytta ut lamparna så såg jag att de va något fix med kablarna. och tog den till volvo och dom fick sig en kul stund där kan ja lova dig

100 Inlägg
22 maj 2008
Alltså om man lägger ner kanske 1000 spänn innan man köper bilen på att låta n fackman/verkstad undersöka blen eller kräver att säljaren gör detta så slipper man mkt problem ist för att lita på folk och bara anta att det är schysst.
Finns så jävla mkt löst folk som gör som Hasse så man ska fan alltid vara misstänksam och förutsätta att nått e fel.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

blacken
22 maj 2008
AndersWestlund skrev:
bengan87 skrev:

AndersWestlund skrev:

Oki, bästa är att lösa problemet ansikte mot ansikte, men eftersom du försökt det och han avviker från platsen så kontakta folkbokföringen, be om uppgifterna om dennes närstående.
Har personligen varit med om liknande problem, men detta var en privatperson som skadade min bil flertalet gånger, jag kunde ej få tag på honom, men efter att ha lämnat en ÖVERTYDLIG lapp till hans dotter och bad henne vidarebefodra till sin far så fick jag genast tag på han och han bad om ursäkt och ersatte kostnaderna.
Har ingen aning om vilka hasses "personer" som skyddar honom är men oftast så är deras familjer oskyddade.
Enda viktiga är att inte oskyldiga kommer till skada, men så fort den inblandade inser att man kontaktat någon ur hans familj så kommer de oftast på andra tankar.

Ett väldigt dåligt råd. Dom snubbar som håller på och hasslar på ett sådant sätt, ska man inte hota eller bråka med, om man inte är typ, en "Arnold på steroider" med tillhörande armè..
Senast redigerat av blacken (22 maj 2008)

61 Inlägg
22 maj 2008
FireTraXX skrev:
En gång är han omskriven i GP.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=380627

Förväntade du dig en bil i toppskick för 17000kr eller?

och står på "svarta listan" i dn http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … amp;maNo=0 smile

vilken skojare, där kommer man ju aldrig att vistas.. om man inte har "torpeder" med sig som han tycks ha. hö hö hö (undrar hur han skulle känna sig om alla hans blåsta s.k kunder åkte till honom o krävde pengar tillbaka... )
det bästa innan man köper en bil är väl att ringa till vägverket o kolla upp bilen, när den va besiktigad senast, om den har några skatteskulder, osv osv.. brukar kolla upp sånt först, sen kan de ju vara värt att antingen kräva att bilen ska in på BP innan man köper den, eller köra dit den själv.
Senast redigerat av Auton (22 maj 2008)

Avstängd
99 Inlägg
22 maj 2008
blacken skrev:
Ett väldigt dåligt råd. Dom snubbar som håller på och hasslar på ett sådant sätt, ska man inte hota eller bråka med, om man inte är typ, en "Arnold på steroider" med tillhörande armè..

Därav jag hänvisade till andra forum med ett gäng sköna preppades killar som ställer upp tongue.

160 Inlägg
22 maj 2008
Hasse borde han få  mer uppmärksamhet av vissa personer....! mycket svarta pengar gör ju Hasse till en intressant kille...!   Han kommer nog få vad han förtjänar....

5 198 Inlägg
22 maj 2008
Saabish_ skrev:
Ska finns ngn liknande snubbe i Trollhättan! kompisen tänkte köpa bil där men "nysvensken" vill skriva  olika kvitton med olika belopp. Då backade han ur affären!hmm

HAHA de kan dom där... det första dom får lära sej är att bluffa... cool

1 217 Inlägg
22 maj 2008
Saabish_ skrev:
Ska finns ngn liknande snubbe i Trollhättan! kompisen tänkte köpa bil där men "nysvensken" vill skriva  olika kvitton med olika belopp. Då backade han ur affären!hmm

Vet du mer om den där tjommen?!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
22 maj 2008
r-ted skrev:
AndersWestlund skrev:
Har ni blivit blåsta så finns ju åtgärder ni kan vidta. Pengar brukar inte vara svårt att ordna tillbaka, häva köpet kan ni glömma då det kommer bli polisanmält och alla parter får reda på vilka som är inblandade. Vet inte hur mycket reglerna tillåter att man skriver här ang sånt, men det finns ju andra forum där ni kan komma i kontakt med dessa killar så länge all kontakt sker krypterat.
MVH

orka blanda in folk för en bil för 18 000kr.

men han verkar ju vara en riktig jävla gris den där hasse

18 000 kronor är kanske mycket för endel människor. ??

Det är kanske inte så skoj om man tex sparat i flera år till en bil, köper en och sen är det skit.?
Plus att den man köpte bilen av säger att det inte är några fel på den.

I do it my way

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 maj 2008
"Hasses bilar"?
Han säljer på allmän parkering?

Bara det hade fått mig att hajja till...

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
22 maj 2008
Brorsan köpte en 855 för 17k från "hasses bilar" för nån månad sen.
Man märkte ju direkt när man kom ditt att det var en riktig "skojare" som man inte borde lita på. men brorsan behövde en bil snabbt så han köpte en.
Den första vi provkörde sa han att det inte fanns ett ända fel på (sa han iofs om varenda bil han hade). "Det är en klockren bil, finns inte ett fel på den" var typ det ända han kunde säga om bilarna. Nåt annat visste han inte om dem som en "normal" bilfärsäljare ska veta om bilarna han/hon säljer.

Aja den första bilen vi provkörde, som det inte skulle vara ngt fel på hade ju självklart en del fina fel. fläkten funka inte, den läckte olja etc.
Sen provkörde vi en annan bil. samma visa där. "Den är klockren finns inte ett fel på den." och att den var hur fin som helst. fanns en del småfel på den. Dock inga mekaniska. så brorsan köpte den.

Men fattar inte hur denna snubben kan få hålla på att lura folk som han gör. verkar ju vara en hel del som råkar ut för han.

Sen hans trevliga vänner som går omkring på parkeringen bland bilarna och pratar så otroligt gott om Hasse och hur bra han är och hur bra bilar han säljer. HAHAHA vilka idioter. Vem fan har en bilfirma och har alla bilar ståeendes på en parkering för bostadsrätter??? och kontoret var en liten söt minibuss tongue

Aja det var kortfattat mina erfarenheter om Hasse "den goa göteborgaren."

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

Teddan
2 495 Inlägg
22 maj 2008
SweetBabyDoll skrev:
r-ted skrev:
AndersWestlund skrev:
Har ni blivit blåsta så finns ju åtgärder ni kan vidta. Pengar brukar inte vara svårt att ordna tillbaka, häva köpet kan ni glömma då det kommer bli polisanmält och alla parter får reda på vilka som är inblandade. Vet inte hur mycket reglerna tillåter att man skriver här ang sånt, men det finns ju andra forum där ni kan komma i kontakt med dessa killar så länge all kontakt sker krypterat.
MVH

Det är kanske inte så skoj om man tex sparat i flera år till en bil, köper en och sen är det skit.?

klart att 18 000kr är mycket pengar , men man kan inte räkna med att få en felfri bil för dom pengarna.

Jag har köpt bilar för över 500 000kr som det är saker som måste åtgärdas big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
22 maj 2008
r-ted skrev:
SweetBabyDoll skrev:
r-ted skrev:

klart att 18 000kr är mycket pengar , men man kan inte räkna med att få en felfri bil för dom pengarna.

Jag har köpt bilar för över 500 000kr som det är saker som måste åtgärdas big_smile

Ja, det är ju inget som man bara ger bort direkt.

Men man får ju tänka på vad man köper för bil för dem pengarna också.

En Volvo 240 för 18 000 kr borde nästintill vara felfri.

En Posche för 18 000 kr är bara konstigt.

Visst är det så?

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
22 maj 2008
SweetBabyDoll skrev:
r-ted skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Visst är det så?

Oavsett bilmärke och modell så ska man inte räkna med att den är felfri för 18000kr.
18000kr är väldigt lite pengar för något som kostat väldigt mycket mer 10-15 år tidigare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Lastbilschaufför
78 Inlägg
22 maj 2008
låter som en redig karl, dendär hasse...

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
22 maj 2008
FireTraXX skrev:
SweetBabyDoll skrev:
r-ted skrev:

Visst är det så?

Oavsett bilmärke och modell så ska man inte räkna med att den är felfri för 18000kr.
18000kr är väldigt lite pengar för något som kostat väldigt mycket mer 10-15 år tidigare.

Men en Volvo 240 för 18 000?

Nu fattar jag nog vad du menar? Att en bil som är 10-15 är gammal aldrig kan vara felfri pga sin ålder? =P

Bättre begagnad då?

Du tycker ju att alla Volvos är skit ändå så ;P

I do it my way

Sök