hej!
har lite problem med min 200sx S13 efter att jag har trimmat lite. Det jag har gjort är:
Garett GT28R turbo med stålomspunna slangar
444cc Spridare från skyline
Bränslepump Walbro 255L/h
Steg 3 chip (anpassad för resten av modifikationerna)
Z32 LMM
-Dawes Device laddtrycksstryrning
-Motoria extraktorgrenrör
-Motoria avgasystem, 3" hela vägen med ett 4" utblås
-25 raders termostatstyrd oljekyl
Olje Catchtank
Andra saker som jag gjort men som den har fungerat med:
*Sportluftfilter
*Större Intercooler (600x300x76)
*70mm tryckrör hela vägen
*JB Racing dump (JBR A-25)
Jo det är så att den startar och går ganska bra på tomgången men vill inte varva mer än 2000rpm
[video]http://www.garaget.org/video/25rpgvueksfy[/video]
Och så här ser det ut om man kolla på lambdamätaren och boost
[video]http://www.garaget.org/video/0p3jnw580cfd[/video]
Laddet står på -0.7 på tomgång om det inte syns.
Har provat att montera i en ny LMM.
Har ställt tändningen med stroboskop, står på 4e pricken om man räknar från insuget.
Nya tändstift, de gamla var väldigt sotiga och luktade soppa. De nya är också väldigt sotiga efter bara ett par test start.
Tittade ner i hålet där stiftet ska sitta i toppen och la märke till att det såg ut att vara ganska blött där nere.
Har provat att stoppa i ett nytt chip, men den enda skillnaden är att tomgången ökade från 900rpm till 1200rpm.
Så är det någon som har nå förslag på vad man ska göra?
Senast redigerat av Bebbo (26 maj 2008)