Det är bara sverige norge samt POLEN som har löjliga 0.2 som gräns.
Här är en länk
http://www.mhf.se/default.aspx?FolderID … ba381fd29bHar varit en del i England och fastnat i kontroller där med bra mycket mer än vad grabben hade i blodet och de blinka inte ens lät mig köra vidare.
Undrar om ca 500 miljoner är helt bakom flötet eller bara vi som är helt hjärntvättade. I många länder så
ser man även till omständigheterna kring brottet inte bara lagens bokstav.
Kan ta som exempel. Polare flyttade sin bil ca 5 meter på en privat fest för att någon var in parkerad. Snutten såg hur han flyttade bilen 5 METER stängde av bilen låste och sen gick in i huset. Han åkte dit med
0.22 i blodet; med allt strul som det medförde sen.
I ALLA andra länder (utom möjligen NORGE) hade de bara garvat i rätten om det hade kommit till det.
(Om han hade åkt dit med 0,52 i Tyskland på liknade sätt eller i Polen med just 0,22)
All heder till killen han är ångerfull, inte fan behöver han lida i all evighet för detta misstag.
För att citera en biblisk figur "Låt han utan synd kasta första stenen"
Ni som är helt hysteriska lugna ner er lite ni är ta mig fan inte utan fel och brister någon av er.
Själv tycker jag att du ska ta dit straff och ta lärdom av detta på fler än ett plan. Om 20år kommer du skratta åt detta men det är föga tröst nu. :-)