3134
Sök

Vad räknar ni som långt kört?

2 164 Inlägg
27 maj 2008
#21
Vid 10000 mil är ju en bil knappt inkörd och vid 20000 mil är de ju mest hur den är vårdad innan.
Själv så säger jag att de inte är nån fara på nån volvo om den är servad som den ska.
Skicket först och miltal sen på en volvo och saab.
Kan skilja lite mot andra tillverkarre.

MVH

F


42 Inlägg
27 maj 2008
#22
Pedaln skrev:
Har en sierra som gått runt 20-30 tusen mil.  Den går rätt sagt, SKIT.  Motorn är söndertuktad och nu får den tydligen för lite soppa

man kan ju inte jämnföra Ford med riktiga bilar tongue
farsan har en ford fikus som gått typ 4500mil (dvs ganska ny) och tycker han har in den på verkstad hela tiden och då gubb kör han endå hela tiden

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
27 maj 2008
#23
Går inte fords mätare runt vid 10 000? kanske svåt o veta då..


4 586 Inlägg
27 maj 2008
#24
det beror syftet med bilen ifall man köper en bil som redan gått 20 så kan du köra 10.000 till utan att värdet minskas fort köper du en som gått 15.000 sedan paserar 20.000 så tror jag den minskar mer. gör som jag kolla på skicket inte på milen


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
27 maj 2008
#25
R_fused skrev:
Går inte fords mätare runt vid 10 000? kanske svåt o veta då..

Jo de e inte tänkt att dom ska gå längre... lol


3 650 Inlägg
27 maj 2008
#26
skulle aldrig kunna tänka mig köpa en bil som gått 40.000 + ( om man inte e ute efter en billig busbil att köra sönder)
Senast redigerat av Kesler (27 maj 2008)


95 Inlägg
27 maj 2008
#27
jag har haft en volvo 740 turbo som hade gått 60.000 mil jag laddade 1.2bar på den + lite annat hemma trim som t4spridare o lite annan databox o sånt men den gick som fan när jag sålde den med och rullar fortfarande (3år sen jag sålde den)

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!

508 Inlägg
27 maj 2008
#28
Man ska inte låsa sig vid vad det står på mätaren för den säger ju inget utan det man ska titta på är om det har varit många ägare för om det varit många ägare så kanske dom inte underhåller bilen så bra utan bara kör med bilen utan att sörva den med jämna mellan rum men Volvo V70/S70 har väl en service lampa som tänds när det är dags .

Är det inte så också att en bil som har gått kort måste man göra turbobyte och kamrämsbyte på jämfört med en bil som har gått ca 20000 mil så är ju det redan gjort.

Jag skulle köpa bilen även om det stog 20000 + på mätaren för det är ju volvo och V70/s70 är bra bilar då min pappa pendlar varje dag ca 25 mil och han har inte haft något problem mer än ett hjullager.Han har ju Volvo V70 -00 140 HK motorn .

Man kan ju försöka pruta och säga men den har ju gått långt och summan som du vill ha är för mycket för en sån bil med det på mätaren och se fall du får ner priset något och då har du ju det till service på bilen.

Lycka till med ditt köp


182 Inlägg
27 maj 2008
#29
Det beror på vad du ska göra med bilen, jag tycker att ifall man ska behålla en bil ett visst antal år så ska man hitta en med lågt miltal. Men om du bara ska ha den i nått år så spelar det inte så stor roll. Men som sagt har du tänkt dig ha kvar bilen länge så köp en med lågt miltal. Typ max 15.000 mil på just s70.

Mvh Jojje


160 Inlägg
27 maj 2008
#30
importera en t5:a ifrån italien ! begagnade volvos e billigt..! en t5 i italien är dock bara utrustade med 2Liters motor p.g.a annorlunda skatteklasser.....


NeonX
27 maj 2008
#31
32000mil, fd polisbil...rullade hos ekonomiroteln i 24000mil, därefter 2 ägare, min första bil, har piskat den duktigt men bytt olja o.s.v som sig bör, jag tror aldrig den bilen går sönder.

jag vet inte hur många gånger jag känt att jag velat ha nått annat, men på nått vis måste man älska den för att den stått ut me så mycket skit och misstag men ALDRIG svikigt. jag tvekade också på milen, det gör jag aldrig igen.

Meister
6 763 Inlägg
27 maj 2008
#32
turbotompa skrev:
R_fused skrev:
Går inte fords mätare runt vid 10 000? kanske svåt o veta då..

Jo de e inte tänkt att dom ska gå längre... lol

Många gammla bilar har mätare som bara går till 10k. Men modernare Fordar går nog betydligt längre tongue

20k anser inte jag att de är speciellt långt. Men de brukar väll vara ungefär då man får byta turbo på dom?
Senast redigerat av camaro67 (27 maj 2008)


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#33
Många gammla bilar har mätare som bara går till 10k. Men modernare Fordar går nog betydligt längre tongue

20k anser inte jag att de är speciellt långt. Men de brukar väll vara ungefär då man får byta turbo på dom?

Vart kan de kosta att byta ut Turbon då  ? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Meister
6 763 Inlägg
27 maj 2008
#34
emijl skrev:
Många gammla bilar har mätare som bara går till 10k. Men modernare Fordar går nog betydligt längre tongue

20k anser inte jag att de är speciellt långt. Men de brukar väll vara ungefär då man får byta turbo på dom?

Vart kan de kosta att byta ut Turbon då  ? smile

För 10k får du väll en hyffsad eftermarknadsturbo. Men om du köper en på volvo så vill de väl ha de dubbla kan jag tänka mig roll


Trucker
234 Inlägg
27 maj 2008
#35
Min ford har precis passerat 32500mil och rullar på än.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Avstängd
1 266 Inlägg
27 maj 2008
#36
på min 740 tic..så har det rasat mycket på den, den har bara gått 19.000mil
min brors 740 som har gått 34.000mil fungerar problemfritt..motorn varken läcker eller drar någon olja..eller någon vätska överhuvudtaget
man ska inte stirra sig blind på miltalen, har jag lärt mig nu.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 118 Inlägg
27 maj 2008
#37
camaro67 skrev:
turbotompa skrev:
R_fused skrev:
Går inte fords mätare runt vid 10 000? kanske svåt o veta då..

Jo de e inte tänkt att dom ska gå längre... lol

Många gammla bilar har mätare som bara går till 10k. Men modernare Fordar går nog betydligt längre tongue

20k anser inte jag att de är speciellt långt. Men de brukar väll vara ungefär då man får byta turbo på dom?

mätaren står då på 24700 på min -90 ford sierra smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Smålänning
7 883 Inlägg
27 maj 2008
#38
Milen? Ska man kolla på dom?

Har aldrig ägt en bil som gått under 20k mil.

En polare har en saab 9k med 45000 mil på mätaren, originalturbo, funkar fortfaronde klockrent.
Servad enligt intervall är receptet! Oljebyte var 1000:e mil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök