2203
Sök

Hur kan man trimma/styla en S80 t6 99

Chef
24 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#1
kan man sätta in 2 fläskiga turbos istälet för dom små


och om ni har trimnings sidor
Stylings sidor
Allt man kan hitta till en s80 t6 99

1 196 Inlägg
26 maj 2008
#3
chipp, större turbos, plana porta toppen, öppet filter lr inläggnings filter, r-spridare, 3" från turbona sen gåren smile

Chef
24 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#4
jag unddrar om man har plats med 2 s60 R turbos

1 196 Inlägg
26 maj 2008
#5
varför köra med sånna? dom är inte så mkt större, ring autotech och prata med dom

Chef
24 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#6
men jag vill inte typ slösa 50 lappar jag snakar om högst 10-15 tusen

Kan ni skriva sidor e ni snälla till chip och så vidare
Senast redigerat av r0x0r (26 maj 2008)

719 Inlägg
26 maj 2008
#7
Börja med att göra något åt växellådan då den knappt håller åt orginaleffekten.

Chef
24 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#8
hur menar du börja med växellådan ?????????

OEM <3
6 957 Inlägg
27 maj 2008
#9
r0x0r skrev:
men jag vill inte typ slösa 50 lappar jag snakar om högst 10-15 tusen

Kan ni skriva sidor e ni snälla till chip och så vidare

Damn! En till NFS Underground träsket..

Oki "snakar" vi 10-15 tusen...glöm turbos, spridare å allt de, du kanske kan få i ett Steg2.

Styla en S80? Ja "Fimpen" lyckades ju ganska bra, men ja minns en svart s80 som figurera i
Bilsport, har för mig den hade ngt liknande S60n har i fram med ngn läpp de såg bra ut.
Å så en liten liten M5 vinge på luckan. tongue

hur menar du börja med växellådan ?????????

Han mena förstärkning...såsom koppling, tryckplatta m.m.

OEM <3

2 266 Inlägg
27 maj 2008
#10
ja den svarta s 80 i bilsport hade 400hk.dom körde super stage med den. De sitter en geartronic automat i alla t6.

svetsdiff !!!

3 120 Inlägg
27 maj 2008
#11
Bjork skrev:
[
Han mena förstärkning...såsom koppling, tryckplatta m.m.

Nja, S80 T6 har bilvärldens klenaste automatlåda (men den är högteknologiskt kompakt), med programvara i geartronicen som knappast är anpassad för att köra fort. Det i kombination med en hiskeligt underdimensionerad framvagn, obefintliga krängningshämmare och såsigt chassie gör att det nog är vettigare att försöka få prylarna att hålla för orginaleffekten innan man börjar med herrejösseskusarna. cool

Chip i S80 sägs göra ca 50hk, tänk bara på att det redan orginal är rätt varmt under huven om man nyttjar flertalet av de 272hästarna i någon timme. Inte helt ovanligt att det blir bekymmer med värmen om man inte lindar lite värmebandage och fixar lite extra ventilation. Med större turbos är det nog ett måste att se över.

Största prestandavinsten gör man nog genom att slänga ur den 4-växlade lådan om man har en sån. I med en 5-vxl manuell istället om det finns någon som passar. Det kan du nog göra för 10.000 om du gör allt jobb själv.

Vet inte om tex. Quaife har diff-bromsar som kan passa också (om man konverterar till manuell då alltså), det borde göra rätt mycket när man försöker få ner hästarna.
Senast redigerat av viccoA (27 maj 2008)


Chef
24 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#12
Vad skulle det gå på om ja bytar turbos spridare förstärker vxlådan osv

NeonX
27 maj 2008
#14
betydligt mer en dina panerade 10-15tusen iaf...

Chef
24 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
#15
men hur mycket 30,40,50,60 tusen hur mycket

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
5 november 2008
#16
Ring SCT-Racing, de har ett kit som gör 450 rakt på motorn utan att ens öppna den.
Komplett specialbyggt avgassystem, 2 racepreppade turbos och lite annat.
Har för mig att de skulle ha cirka 40.000 för detta, och ev. mappning för en 5-10.000:-
Var sugen själv men ekonomin rasade........

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

3 120 Inlägg
5 november 2008
#17
Dartman skrev:
Ring SCT-Racing, de har ett kit som gör 450 rakt på motorn utan att ens öppna den.
Komplett specialbyggt avgassystem, 2 racepreppade turbos och lite annat.
Har för mig att de skulle ha cirka 40.000 för detta, och ev. mappning för en 5-10.000:-
Var sugen själv men ekonomin rasade........

Vilken låda kör man med då? Orginal håller nog inte många meter.


20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
7 juni 2009
#18
viccoA skrev:
Dartman skrev:
Ring SCT-Racing, de har ett kit som gör 450 rakt på motorn utan att ens öppna den.
Komplett specialbyggt avgassystem, 2 racepreppade turbos och lite annat.
Har för mig att de skulle ha cirka 40.000 för detta, och ev. mappning för en 5-10.000:-
Var sugen själv men ekonomin rasade........

Vilken låda kör man med då? Orginal håller nog inte många meter.

Man kör med original tills den rasar sen in och renovera(förstärka)....

Tror inte den 5-vxl. manuella lådan passar på denna motor som någon rekomenderade innan.

Bästa är väl att slänga i en konf. BMW låda, då håller grejerna.

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

283 Inlägg
7 juni 2009
#19
Alltså sånt jävla klydd om pengar?!? Ska du trimma så får du va beredd o betala, annars är det lika bra o ge fan i det. Seriösa företag vet vad som behövs göras o om förstärkningar i drivlinan som måste göras för effektmålet du säger att du är ute efter. Annars chippa bara!

277 Inlägg
7 juni 2009
#20
Dartman skrev:
viccoA skrev:
Dartman skrev:
Ring SCT-Racing, de har ett kit som gör 450 rakt på motorn utan att ens öppna den.
Komplett specialbyggt avgassystem, 2 racepreppade turbos och lite annat.
Har för mig att de skulle ha cirka 40.000 för detta, och ev. mappning för en 5-10.000:-
Var sugen själv men ekonomin rasade........

Vilken låda kör man med då? Orginal håller nog inte många meter.

Man kör med original tills den rasar sen in och renovera(förstärka)....

Tror inte den 5-vxl. manuella lådan passar på denna motor som någon rekomenderade innan.

Bästa är väl att slänga i en konf. BMW låda, då håller grejerna.

På en framhjulsdriven bil?

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!


Sök