Hejsan!
Äger en Rover 827 Si från 1993!
Har ett flertal problem, följande:
Elektronik:
-vänster fram FÖNSTER RUTA (chaufför sidan): den la av plötsligt, någon som är bra på att laga sånt?
Fönster motorn verkar helt död, har hittat alla reservdelar jag behöver, ska iväg o köpa de imorn ifrån skroten!
-höger fram, stolen = går bara LUTA stolen fram men ej bak.
-har ett defa larm, den strular som fasen nu, när man aktiverar larmet = larmet går av..??
STÖTDÄMPARE:
vänster bak, kör man med 3 pers där bak så börjar den gå mot däcket, kör man dock så i 1-2min så verkar allt fungera fint igen??? Är det någon hydralisk grejj där bak??
KYLARE:
Har läckage i kylaren men skall köpa en från skroten imorn, någon som är bra på att fixa sådant?
-MOTOR
Känns som om det knackar ibland, dock gasar man försvinner det, är motorn varm = inga problem, något man kan göra åt saken än o riva upp hela motorn?
Sätter man på AC'n knackar det rejält, enligt förra ägaren = ej motorn utan "AC-motorn", han hade felsökt hos verkstad men de hittade ej något?
AVGASRÖR/GRENRÖR:
Mitt avgasrör klirrar ganska mycket, dåligt svetsat av mig antar jag eller kan det bero på att jag köpt grenröret ifrån biltema? Det lossnade en gång?
Är det någon som är bra på ROVER bilar och inte tar överdrivet mycket betalt som alla auktoriserade verkstäder, var god hör av er. Betalar förstås.
MVH
JIRRE
Senast redigerat av skillbhai (26 maj 2008)