2625
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

3 354 Inlägg
11 januari 2010
#741
Oldsmobile 442 döptes så pga bestyckningen av en 4 portsförgasare, 4 växlad låda samt 2 utblås.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

RMR-Crew
478 Inlägg
11 januari 2010
#742
attackhamster skrev:
en ny turbo till rx7 kostar 75tusen + moms om du ska köpa en ifrån mazda

så det blir 100,000kr? vem fan gör dom aggen?

5 198 Inlägg
11 januari 2010
#743
Prova inte stänga dörren med huvudet i vägen.. man får ont

5 198 Inlägg
11 januari 2010
#744
Elda skrev:
gamlingen skrev:
Prova inte stänga dörren med huvudet i vägen.. man får ont

Klassar jag som nödvändigt vetande tongue

Viktigt som fan det.

715 Inlägg
11 januari 2010
#745
frank_745 skrev:
nsommaren 1986 bjöd Saab in Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) till fabriken i Trollhättan för att välja ut tre stycken nybyggda Saab 9000 2,0 Turbo.[1] Bilarna plomberades för att de inte skulle kunna modifieras, och skeppades till Talladega, Alabama.[1] Den 7 oktober gick startskottet och bilarna accelererade till maxfarten på drygt 220 km/h. Bilarna stannade endast för tankning och underhåll.[2] Förutom rutinmässigt underhåll såsom olje- och tändstiftsbyte utfördes även små reparationer. Vid reparationer fick dock endast reservdelar som vägde sammanlagt 85 kg och som medförts i fordonet från start användas. Varje bil hade därför ett komplett topplock, ett turboaggregat samt diverse slangar och kopplingar i bagageutrymmet.[1]

I 20 dygn turades 31 förare[2] om att köra de tre bilarna 100 000 kilometer (motsvarande 2,5 varv runt jorden) dag och natt med gasen i botten. När man kom i mål hade den snabbaste bilen kört sträckan med en medelhastighet av 213,299 kilometer i timmen.[2] Då är alla stopp medräknade. De två andra bilarna hade medelhastigheterna 210 pespektive 208 km/h.[2] Utöver det totala rekordet slogs ytterligare ett världsrekord samt 19 internationella fartrekord.[1] Totalt hade varje bil kört 23 500 varv runt banan, och tillsammans hade de slitit ut 36 uppsättningar däck och förbrukat 27 000 liter bensin. Turboaggregaten hade under tiden snurrat 3,9 miljarder varv.[3]

du måste ha bra sifferminne... eller du kanske slog upp det

475 Inlägg
11 januari 2010
#746
kawiZz skrev:
attackhamster skrev:
en ny turbo till rx7 kostar 75tusen + moms om du ska köpa en ifrån mazda

så det blir 100,000kr? vem fan gör dom aggen?

mazda.. i think.. inte en anning....


saab900 handbroms låser framhjulen

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 januari 2010
#747
Startnyckeln till en MG ZR är ledad ca 15 grader av nån outgrundlig ledning..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 januari 2010
#748
attackhamster skrev:
saab900 handbroms låser framhjulen

Bara dom äldre 900, men även på 90 och 99'an.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 697 Inlägg
12 januari 2010
#749
El Camino är egentligen chevas svar på Ford Ranchero. Och inte tvärt om.


Evildan
12 januari 2010
#750
MB w126 s-klasse 79-91 har inte heller den elektriskt inställbar vänsterbackspegel, fast bägge speglar är lika stora iaf.

Volvo B234f är fortfarande den starkaste (155-159hk) 4-cylindriga sugmotorn som Volvo sålt i bilhallen?

Toyota Corolla 87-92 licenstillverkas i Afrika ( 900 miljoner Afrikaner kan ju inte ha fel, det är en slitstark bil)

Peugeots emblem med lejonets rivande klor ska symbolisera kraften hos deras pepparkvarnar
(är det därför alla Peugeoter har ett inbyggt malande läte?)

Opels blixt i emblemet symboliserar snabbheten hos deras symaskiner
(tror dock jag kör i från vilken opel som helst med morsans gamla singer)

Cadillac uppkallades efter den FRANSKE upptäcktsresanden Antoine de La Mothe, sieur de Cadillac

James May är trots sina 2 kollegors ständiga gliringar och påhopp heterosexuell o lever med en kvinna wink

Däremot är Hammond tre äpplen hög

Dacia har bla annat byggt Renault 12 kopior samt en dubbelhytt pickup baserad på Renault 12

Citroenteknikerna hade rejäl säkerhetsutrustning vid service av dom tidiga hydraulik"mulorna" av B15h i fall något skulle sprängas av högt gastryck

Traktortillverkaren David Brown, ägaren till Aston Martin hade en hund, en dag klev han in på sin fabrik och sa "Build me something for him to sit in" 2st DB4 kombis byggdes för ändamålet att skjutsa hunden i.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 januari 2010
#751
Evildan skrev:
Opels blixt i emblemet symboliserar snabbheten hos deras symaskiner
(tror dock jag kör i från vilken opel som helst med morsans gamla singer)

Njaaa..... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Evildan
12 januari 2010
#752
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:
Opels blixt i emblemet symboliserar snabbheten hos deras symaskiner
(tror dock jag kör i från vilken opel som helst med morsans gamla singer)

Njaaa..... wink

singern går ju jämnt med min 740

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 januari 2010
#753
Evildan skrev:
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:
Opels blixt i emblemet symboliserar snabbheten hos deras symaskiner
(tror dock jag kör i från vilken opel som helst med morsans gamla singer)

Njaaa..... wink

singern går ju jämnt med min 740

Ja den ja...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Evildan
12 januari 2010
#754
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:
Opelmadness skrev:
Njaaa..... wink

singern går ju jämnt med min 740

Ja den ja...

ja...finns väl ingen volvoraggare som blitt frånåkt av en opel??
Senast redigerat av Evildan (12 januari 2010)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 januari 2010
#755
Evildan skrev:
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:

singern går ju jämnt med min 740

Ja den ja...

ja...finns väl ingen volvoraggare som blitt frånåkt av en opel??

lol .... smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Evildan
12 januari 2010
#756
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:
Opelmadness skrev:

Ja den ja...

ja...finns väl ingen volvoraggare som blitt frånåkt av en opel??

lol .... smile

eller vågat erkänna att grannkärringen kört ifrån dom i sin kadett city

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 januari 2010
#757
Evildan skrev:
Opelmadness skrev:
Evildan skrev:

ja...finns väl ingen volvoraggare som blitt frånåkt av en opel??

lol .... smile

eller vågat erkänna att grannkärringen kört ifrån dom i sin kadett city

Hahahah, det kan ju iofs va sant.  tongue
Tack iaf för ett gott skratt. Nu blir det natten.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
12 januari 2010
#758
Sylwe skrev:
På volvo 240 L fanns ingen klocka som på gl å dl smile + att man inte kunde öppna bakrutan på 2dr

va inte tyg golvmatta i den heller utan en i gummi

hellre pallbocks kung än trailer queen

Sir
291 Inlägg
12 januari 2010
#759
mulleina skrev:
frank_745 skrev:
nsommaren 1986 bjöd Saab in Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) till fabriken i Trollhättan för att välja ut tre stycken nybyggda Saab 9000 2,0 Turbo.[1] Bilarna plomberades för att de inte skulle kunna modifieras, och skeppades till Talladega, Alabama.[1] Den 7 oktober gick startskottet och bilarna accelererade till maxfarten på drygt 220 km/h. Bilarna stannade endast för tankning och underhåll.[2] Förutom rutinmässigt underhåll såsom olje- och tändstiftsbyte utfördes även små reparationer. Vid reparationer fick dock endast reservdelar som vägde sammanlagt 85 kg och som medförts i fordonet från start användas. Varje bil hade därför ett komplett topplock, ett turboaggregat samt diverse slangar och kopplingar i bagageutrymmet.[1]

I 20 dygn turades 31 förare[2] om att köra de tre bilarna 100 000 kilometer (motsvarande 2,5 varv runt jorden) dag och natt med gasen i botten. När man kom i mål hade den snabbaste bilen kört sträckan med en medelhastighet av 213,299 kilometer i timmen.[2] Då är alla stopp medräknade. De två andra bilarna hade medelhastigheterna 210 pespektive 208 km/h.[2] Utöver det totala rekordet slogs ytterligare ett världsrekord samt 19 internationella fartrekord.[1] Totalt hade varje bil kört 23 500 varv runt banan, och tillsammans hade de slitit ut 36 uppsättningar däck och förbrukat 27 000 liter bensin. Turboaggregaten hade under tiden snurrat 3,9 miljarder varv.[3]

du måste ha bra sifferminne... eller du kanske slog upp det

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talla … e_Long_Run

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

3 259 Inlägg
12 januari 2010
#760
mr_harry skrev:
Sylwe skrev:
På volvo 240 L fanns ingen klocka som på gl å dl smile + att man inte kunde öppna bakrutan på 2dr

va inte tyg golvmatta i den heller utan en i gummi

Inte heller intervall på vindrutetorkarna fanns på L modellen!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976


Sök