finns lite här http://www.240grupp-a.se/introduktion.htm såg dok nu att dom ändrat texten och det står inget om att den skulle va serieproducerad längre utan bara att dom va tvungna att göra 500 ex för allmän gata
homoglosering kallas detta och det är ju samma med många modeller men de handlar ju bara att dom ska vara godkända för rally/race överhuvudtaget måste blien ha en viss kvantitet även på gatan fler exempel e ju bmw 320 si,audi urquattro,lancia hf intregale 16v t osv
homologering heter det! Försöker leta i FIAs reglemente efter undre gränsen för serieproduktion.
kan ni inte sluta tjata om vad som klassas som serieproduktion och inte, jag tror inte att det är det den här tråden är till för.
Saab 9000 Aero -91an fanns bara i 75 exemplar i Sverige. dock ligger ett par på skroten redan.
jag håller med. satt och bläddrade i en gammal bilsport från typ 04 för några veckor sedan och där var det ett 4 sidor långt repotage om "äkta" saab 9000 aero alltså 91 års modell. och bilsport påstod att det ändast gjordes 75ex och tyvärr kan jag inte hitta just detta nummer då jag har alla nr av bilsport from 98 till idag och dom är inte organiserade. men ska försöka hitta den och lägga upp en bild så det blir tyst någon gång. vilket fall som hellst tror jag att bilsport leverera korrekt information.'
BMW e30 samt e36 har ratten sittandes något mot mitten av bilen i förhållande till hur förarstolen är monterad, (som i SAAB 96 fast inte lika extremt) undersök detta innan du opponerar dig.
BMW 330ix e46 har drivhjulskraften fördelad 62% bak & 38% fram av fler anledningar än för körkänslan, drivaxlarna är enl en BMW-tekniker för klena att klara 50/50 då utrymmet för axlarna är begränsat pga framvagnens konstruktion. Har han en tillförlitlig källa på även det undrar du förstås? Jo det har han: http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
BMW e30 samt e36 har ratten sittandes något mot mitten av bilen i förhållande till hur förarstolen är monterad, (som i SAAB 96 fast inte lika extremt) undersök detta innan du opponerar dig.
BMW 330ix e46 har drivhjulskraften fördelad 62% bak & 38% fram av fler anledningar än för körkänslan, drivaxlarna är enl en BMW-tekniker för klena att klara 50/50 då utrymmet för axlarna är begränsat pga framvagnens konstruktion. Har han en tillförlitlig källa på även det undrar du förstås? Jo det har han: http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
och sista påståendet är fruktansvärt korekt ! dock än värre att dom körde med samma drivaxlar på 330xd e46 vilket ofta resulterar i drivaxelbrott !
Golf V GT TSI med DSG låda måste bilen stå i växelläge P innan man kan dra ur nyckeln. Glömmer man det måste man starta bilen igen och lägga i P, stänga av bilen och dra ur nyckeln.
BMW e30 samt e36 har ratten sittandes något mot mitten av bilen i förhållande till hur förarstolen är monterad, (som i SAAB 96 fast inte lika extremt) undersök detta innan du opponerar dig.
BMW 330ix e46 har drivhjulskraften fördelad 62% bak & 38% fram av fler anledningar än för körkänslan, drivaxlarna är enl en BMW-tekniker för klena att klara 50/50 då utrymmet för axlarna är begränsat pga framvagnens konstruktion. Har han en tillförlitlig källa på även det undrar du förstås? Jo det har han: http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
Kritiserar inte fakta, men hur i h*****e kan du kalla wikipedia en säker källa? Det är inte för inte som ingen skola i sverige accepterar wikipedia som källhänvisning..
Senast redigerat av pontiacen (16 augusti 2011)
The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Är det inte så på dom flesta Automatare?. Förutom gamla Amerikanare .
Inte i alla fall tidiga 850 91-94, resten vet jag inte.
Jo, många bilar har denna funktion. Därför har de ofta en liten grej man kan trycka upp med en skruvmejsel synligt eller under växelkulissen som gör att man kan få bilen i rullning för exempelvis bogsering utan att resten av bilen fungerar...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BMW e30 samt e36 har ratten sittandes något mot mitten av bilen i förhållande till hur förarstolen är monterad, (som i SAAB 96 fast inte lika extremt) undersök detta innan du opponerar dig.
BMW 330ix e46 har drivhjulskraften fördelad 62% bak & 38% fram av fler anledningar än för körkänslan, drivaxlarna är enl en BMW-tekniker för klena att klara 50/50 då utrymmet för axlarna är begränsat pga framvagnens konstruktion. Har han en tillförlitlig källa på även det undrar du förstås? Jo det har han: http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
Kritiserar inte fakta, men hur i h*****e kan du kalla wikipedia en säker källa? Det är inte för inte som ingen skola i sverige accepterar wikipedia som källhänvisning..
tog den första källa jag hittade då jag redan kunde svaret. menar du att tex teknikensvärld är en säkrare källa?