3857
Sök

Finnar (Acne), hur får man bort skiten?

Med.lem
3 759 Inlägg
28 maj 2008
ExXtr3me skrev:
Aerodynamik skrev:
ExXtr3me skrev:

Lika mycket här, samma som dig. Blev torr som fan bara xD

Jao, men det hjälper! Tyckte inte det var så farligt, är ju värt det!

Jo sant.. Ja åt i.. Hmm, Mer än ett år.
Det vart ju bra, det var ju därför ja slutade. Men nu kommer väl skiten tillbaka igen xD

Vissa vill ju få det att bli cellgift-klassat och det är ju det som är de fina me skiten.. Det slåt ju typ ut taljproduktionen totalt.. De kommer inte tillbaka.

Om man inte är tjej å blir gravid så massa hormonder kickstartar allt igen tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

8 156 Inlägg
28 maj 2008
En del får finnar pga att dom har för torr hy, en del får det pga för fet hy. Självklart så krävs det olika behandlingar beroende på vilken hy man har. Hormoner spelar också in.
Fick höra att man kan få finnar genom att styrketräna för hårt (och jag menar inte att man går på anabola då, utan bara att kroppen reagerar, kanske på adrenalinet?)
Det bästa sättet, enligt mig, är att motionera, hålla sig ren och att sola mycket.
Sen så går det ju i perioder. Är man i fel ålder så finns det inget man kan göra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
En del får finnar pga att dom har för torr hy, en del får det pga för fet hy. Självklart så krävs det olika behandlingar beroende på vilken hy man har. Hormoner spelar också in.
Fick höra att man kan få finnar genom att styrketräna för hårt (och jag menar inte att man går på anabola då, utan bara att kroppen reagerar, kanske på adrenalinet?)
Det bästa sättet, enligt mig, är att motionera, hålla sig ren och att sola mycket.
Sen så går det ju i perioder. Är man i fel ålder så finns det inget man kan göra.

Okej, Kletar in mig i salvor är nått ja har börjat med för att ja är torr i ansiktet. Sen tränar är nått ja MÅSTE börja göra och... Ja, jag är ju 17 år snart. Så det är väl kanske därför. Äckelåldern smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
Roaccutan åt jag med i ett halvår. Fick några små biverkningar och fick inte vara så mycket i direkt solljus, men ALLA finnar försvann!
Men jag har hört att dom varnade som fan för den medicinan för ett tag sen. Folk som dog. hmm Det är ju mindre bra...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

135 Inlägg
28 maj 2008
orkade inte läsa alla svar, kanske redan någon som nämnt de,, men tetralysal, funkar faktiskt förvånansvärt bra. men det får man dock inte använda under sommaren pga sol...

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Roaccutan åt jag med i ett halvår. Fick några små biverkningar och fick inte vara så mycket i direkt solljus, men ALLA finnar försvann!
Men jag har hört att dom varnade som fan för den medicinan för ett tag sen. Folk som dog. hmm Det är ju mindre bra...

Dog ? ;O Schise... Ja fick höra av läkaren att de kan påverka Levern.. Det är därför man var tvungen att ta blodprov varje gång man ska dit.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
ExXtr3me skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Dog ? ;O Schise... Ja fick höra av läkaren att de kan påverka Levern.. Det är därför man var tvungen att ta blodprov varje gång man ska dit.

Precis. Levern.. Det var några som strök med.
ag äter iofs många andra mediciner p.g.a en transplantation också. De påverkar levern med, så dom var hemskt försiktiga med mig.  hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

238 Inlägg
28 maj 2008
Om jag skulle råka få en stor öppen finne burkar "Dax Alcogel" hjälpa, är iofs för händer men a ja wink

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/pol … owProdInfo

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Hemmasittare
241 Inlägg
29 maj 2008
Förutom det som skrivet redan så tycker jag du ska köra endast med engångshyvlar.
Senast redigerat av C-Douglas (29 maj 2008)

70 Inlägg
29 maj 2008
sola solarium!! då försvinner varenda jävel vill jag lova big_smile

Intresseklubben
673 Inlägg
29 maj 2008
Sluta äta choklad och sånt smile eller sola bort det smile då torkar du ut finnarna..

/Mvh Andreas

Körv
3 535 Inlägg
29 maj 2008
Tack och lov har man aldrig haft problem med finnar. Men lider med er stackare som får hela ansiktet fullt hmm

Truckdriving Man

Amatör
193 Inlägg
29 maj 2008
Allt är från person till person... Hade jättemycket problem för några år sen... Gick och provade 10 olika krämer och tetralysaler och roacuatan gick jag på i nästan 20 månader... Vissa räcker det med apotekets kräm andra inte.. Du verkar ha testat det mesta men i slutet av alla mina behandlingar sket jag i alla piller och salvor.. Gick till en hudvårdsbutik och köpte Exuviance (stavning) produkter... Och de har funkat super för mig... Sen solar jag ganska mycket också... Ät nyttigt och rör lite mer på dig så ska du se att allt ordnar sig... Piller och salvor är det bara stora företag som försöker tjäna pengar igenom smile

FreddeK
29 maj 2008
Andy_88 skrev:
när jag hade finnar så använde jag ett medel som man har i ansiktet, typ på samma sätt som aftershave.... ACO nånting, finns på apoteket.... OBS!! undvik direkt efter rakning!! OBS!!!  de svider lite när man använder i vanliga fall, svider satan efter rakning (vet av erfarenhet)... prova de, de hjälpte för mig... inga biverkningar förutom sveda direkt efter applisering, går över på ca 1minut... lycka till....

P.S undvik choklad om de går. De e gott som fan men kan orsaka acne....

Det är bara en myt om chokladen enligt massa studier....men jag vet inte.

12 086 Inlägg
29 maj 2008
Tyvärr är du nog den ända människan på jorden med lite finnar, så de finns nog inte så mkt broschyrer, medel, kurer att tillgå. Bara bita ihop.

12 086 Inlägg
29 maj 2008
Freddeponken skrev:
Andy_88 skrev:
när jag hade finnar så använde jag ett medel som man har i ansiktet, typ på samma sätt som aftershave.... ACO nånting, finns på apoteket.... OBS!! undvik direkt efter rakning!! OBS!!!  de svider lite när man använder i vanliga fall, svider satan efter rakning (vet av erfarenhet)... prova de, de hjälpte för mig... inga biverkningar förutom sveda direkt efter applisering, går över på ca 1minut... lycka till....

P.S undvik choklad om de går. De e gott som fan men kan orsaka acne....

Det är bara en myt om chokladen enligt massa studier....men jag vet inte.

De studierna jag hört är att chocklad gör att kroppen utsöndrar vissa ensymer som i sin tur stimulerar finntillverkningen

7 120 Inlägg
29 maj 2008
Roaccutan skadar inte levern om man inte dricker alkohol.. Iallafall vad jag hört.

Sen är det ingen som har dött av Roaccutan! Bara myt.

Amatör
193 Inlägg
30 maj 2008
Aerodynamik skrev:
Roaccutan skadar inte levern om man inte dricker alkohol.. Iallafall vad jag hört.

Sen är det ingen som har dött av Roaccutan! Bara myt.

Det stämmer att det inte skadar levern om man inte dricker alkohol under kuren... Det är visst personer som tagit sitt liv pga av hormoner och humörsvängningarna man får av Roaccutan

8 156 Inlägg
30 maj 2008
Problemet är väl att levern får jobba extra och om man då tillför ytterligare en medicin eller alkohol, så orkar inte levern med i längden? Så att det skulle vara en myt tror jag inte. Det finns nog lite fog för alla rykten.

I vilket fall. För en del så är choklad ett botemedel mot acne, för andra är det precis tvärtom.
När jag åt ett par chokladbitar (när jag var i tonåren) så fick jag stora röda finnar dagen därpå. Slog inte fel någon gång. Nu är det snarare tvärtom. Har jag något sår eller liknande så läker det snabbare om jag äter choklad. Men det kan visserligen bero på min diabetes också wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök