3942
Sök

Vad händer när bensinen inte finns?

351 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Jag har läst på några ställen att bensinen mycket väl kan vara borta år 2020. Men vad kommer då egentligen hända med alla bensinbilar? Blir ju jäkla massa miljoner bilar som bara får stå stilla då ju, och alla vill sälja men inte köpa.

Jag tror nästan det kommer bli lite kaos när priset sticker upp i 20 kr/litern och alla vill börja sälja sin bensinbilar..

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2008
Helvetet fryser, grisar lär sig flyga o.s.v.

Det finns gott om råolja kvar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
28 maj 2008
Den tiden, den sorgen...

Filkörning?
852 Inlägg
Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
28 maj 2008
Tega skrev:
Den tiden, den sorgen...

Inspiration comes standard

Sleeper
3 084 Inlägg
28 maj 2008
råolja finns hur mycket som helst räcker minst i 1000 år problemet är att den blir mer svåråtkomlig men den kommer inte ta slut... elbilar är väl på frammarch?? konvertera bilen till nått annat?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 079 Inlägg
28 maj 2008
den är slut för länge sedan yikes!!!! vi kör på fejkbensin nu!

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Driver
195 Inlägg
28 maj 2008
Jag tror att vi kommer inte leva den dagen bensinen är slut.

of Dalen <Drifting fore live>

Drop Shop
926 Inlägg
28 maj 2008
740Drifting skrev:

Nej, inte jag heller. Och vi kommer inte leva den dagen de så kallade utsläppen, som tar död på vår planet, drabbar jorden heller.

351 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Men antagligen så kommer väl bensinpriset inte sjunka, utan fortsätta att stiga? Alltså måste det bli ett överskott på bensinbilar förr eller senare..

Driver
195 Inlägg
28 maj 2008
LimpanS skrev:
Men antagligen så kommer väl bensinpriset inte sjunka, utan fortsätta att stiga? Alltså måste det bli ett överskott på bensinbilar förr eller senare..

japp så kan man få dem billigt, haha gäller bara att ha ett bra jobb så man kan köra en gång i veckan tongue

of Dalen <Drifting fore live>

351 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Det blir ju iaf billiga samlarobjekt:) No need to försäkring eftersom ingen kan köra iväg med den tomma tanken!

245 Inlägg
28 maj 2008
Etanol finns och sen kommer man tillverka olja ifrån träd men det blir dyrare men vadå olja i motorn byts väl 1/år eller nått sånt? Sen lär elbilar se ett uppsving för redan idag kan man tillverka elbilar som kommer 35 mil på en laddning a' 4 timmar men då kostar den bilen 600000:- så nån svensonbil är det inte.

Men alternativ till bensinbilen finns bara bensinkartellen kan släppa greppet om politikerna som är fast i bensinskattträsket. Men fan trot för man ser det och själv är jag glad att jag sålde bilen för el är troligen framtidens "bränsle" till ditt personliga fordon.

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Etanol? Eller varför inte börja använda gengas igen? Det gjorde dom ju under kriget wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

796 Inlägg
28 maj 2008
häst o vagn?! big_smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Hmm.
28 maj 2008
man gör hål i golvet och flintstonar sitt arsle till jobbet...

såhär
http://images.starpulse.com/Photos/Previews/Flintstones-cn09.jpg
Senast redigerat av Hmm. (28 maj 2008)

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 maj 2008
låter passageraren putta på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 maj 2008
Etanol eller kanske liten 90% nitromethan och 10% Metanol blandning? ^^

Vi har fan massvis med sprit, dags att sluta dricka och göra något vettigt med det!

Luktar gott utav bara fan däremot. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

396 Inlägg
28 maj 2008
mellowd skrev:
740Drifting skrev:

Nej, inte jag heller. Och vi kommer inte leva den dagen de så kallade utsläppen, som tar död på vår planet, drabbar jorden heller.

konstigt egentligen. när man gick i låg och mellanstadie och fortfarande hade hopp kvar, så blev man ju helt totalt ipressad att solen slocknar om x antal miljoner år, oljan är snart slut och det är ERT problem. man tackar typ. kan ju konstateras ganska snart att vår rätt blacka planet inom 500 år blitt obeboelig pga radioaktivitet, klimat och miljögifter. men solen kommer fortfarande lysa wink

men visst, om det inte skulle finnas bensin (jag läser fossilt bränsle) skulle världen rasa på några få minuter. reservkraft inom kommunikation, värme, fordon med mera.

124 Inlägg
28 maj 2008
Även moppar går ju finers på etanolen, har själv konverterat moppen till E85, fast den skulle nog gå utmärkt på E100 också.

Saken med etanol är ju att det skulle behövas en JÄDRANS med odlingar för att få fram den etanol som behövs för att driva alla fordon. Nya tekniker kommer väl kanske som gör det lättare att framställa spriten men det krävs nog endå redigt mycket ytor till odling och sånt, eftersom människan verkar vara dugligt duktig på att "para" sig så lär ju mat behovet stiga aningen mycket med tiden också, så då krävs det ÄNNU mer åkrar och ytor till sånt....   ond cirkel... hmm

Haha lösning? = kondom? big_smile  (skämt åsido)
Senast redigerat av Pickisen (28 maj 2008)

Sök