2781
Sök

Supran vill inte starta

13 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#1
Hålls med att försöka få supran att gå igång efter singel konvertering. Kör nu med orginal databox ihop med en AEM box som styr signal till dom nya spridarna. Allt verkar funka, soppapumparna går, AEM boxen har ström och motorn går runt, men tänder inte. Kolla ena tändspolen o upptäckte att de inte blir gnista! När motorn togs ur så plocka ja med kabelhärvan ur bilen, så inga kontakter typ till triggergivare lr nått är rört...

Nån el-nisse som har nån idé

Tack på förhand


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 maj 2008
#2
har du kollat så du har kopplat rätt på AEM boxen.. den ska vara minusmatad!!!! signalen till spridarna alltså
Senast redigerat av Malm3n (30 maj 2008)

Team Insane Racing

13 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#3
Malm3n skrev:
har du kollat så du har kopplat rätt på AEM boxen.. den ska vara minusmatad!!!! signalen till spridarna alltså

Är inte ja som kopplat in den,,, hur gör man så den blir minus matad då`?

mvh


101 Inlägg
31 maj 2008
#4
Nu vet jag inte hur detär på supra men iaf så ett tecken på att du inte får gnista brukar vara någon av givarna, antingen kam eller vev!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
31 maj 2008
#5
Malm3n skrev:
har du kollat så du har kopplat rätt på AEM boxen.. den ska vara minusmatad!!!! signalen till spridarna alltså

Minusmatat tolkar jag ju som att spridarna är jordade vid motorn och att syrboxen lägger på plus när spridaren ska öppna vilket jag aldrig sett hittils...


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 maj 2008
#6
enligt en polare till mig så ska spridarna ha minusmatning. han kör dock Corvette med AEM box (1600cc spridare) så det borde ju vara liknande på supran tycker jag vet dock inte hur kopplingsschemat ser ut
Senast redigerat av Malm3n (2 juni 2008)

Team Insane Racing

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 juni 2008
#7
pratade med en kille igår på skolan som har en supra MKIII så frågade jag det här om minusmatning till spridarna.. han sa då att det egentligen inte ska spela någon roll om dem är plus eller minusmatade då dem ska öppna iaf.. men att spridarna ska gå något bättre på någon av dem(plus el minus)

Urdrag från www.teaminsaneracing.com

*Det gick inget bra denna dag.....mycket strul efter nått fel vi ite kunde hitta...
Effektkurvan gick upp och ner sån en tok:(

Tills sist testade vi koppla bort AEM boxen och monterade 540cc spridare hög ohms istället för 1260 låg ohmn..
Och då fungerar bilen hehe...dagen slutade med 660hk/ 880Nm vid ca 1bar.
Och spridarna kördes på ca 130%......så nu bara lösa detta problem med Aem boxen så man kan köra med STORA spridare, så ska nog effekten komma:)

*Så ja...hittat problemet med AEM boxen och har bara mig själv att skylla på....

Tog för givet att signalen till spridarna gick via + matning. Men det går via minus.....

Gör om gör rätt......



detta är vad som min kompis skrev ut på forumet angående AEM boxen och 1600cc spridare (vet inte vilket märke på dessa)

Team Insane Racing

Örebroare i exil
970 Inlägg
3 juni 2008
#8
Supran lever big_smile Det var kontakten till vevaxellägesgivaren som hängde lös...

Hej FRA!

Filkörning?
852 Inlägg
4 juni 2008
#9
_Kekke_ skrev:
Supran lever big_smile Det var kontakten till vevaxellägesgivaren som hängde lös...

ops...  tongue



Sök