3401
Sök

Information ang trimmning och chippning

Mollllgan
1 juni 2008
Trådstartare
Hejsan visste inte riktigt vart jag skulle placera dena tråd.

Men nu är det som så att jag har 150 000:- som jag vill köpa mig en bil för.. Men jag vet inte riktigt vad det ska vara för ngn. Men mitt problem är att chip & sådant inte säger mig mer än att det går fortare med steg 1, 2, 3osv... Typ.

Jag funderar ju självklart nu på att köpa en bil men ska jag köpa en som är trimmad o chippad eller ska jag köpa en sj och sedan lämna in på autotech eller Bsr?? Jag är då ute efter steg 3.

Är mkt sugen på en c70 T5 eller liknande.

Ska jag köpa en som är trimmad på Blocket av privatperson så vill jag se papper på att en firma har skruvat på bilen och ingen hemmafixare.. vill ju att bilen ska hålla ett tag.

Jag kan inget om smidda kolvar o vad allt nu heter.. Ppc box osv ingen koll alls.

Vad skulle ni gjort???

Låt oss säga att jag köper en s40n eller liknande då ska ju ffs bsr ha över 20 000 för steg 3 vilket innebär att bilen ej får kosta mer än 120 000 ca...

Jag är ute efter en bil med acc i inget som ger ladd vid 596 km/h utan direkt när man gasar.

Det är ju så mkt man ska tänka på spridare... Blå, röd, grön, lila, och alla regnbågens färger:P

Som sagt jag kan inget om detta så alla svar tas tacksammt emot...

Har du/ni lust att berätta lite om vad för spridare till vilken bil osv Uppskattar all info jag kan få.
Det enda jag vet med säkerhet är att det blir Volvo eller audi..

Ha det så bra Mvh _S40_
Senast redigerat av _S40_ (3 juni 2008)

Mollllgan
2 juni 2008
Trådstartare
Finns det någon som vill ta sig tid o hjälpa mig...???tongue

Ha det fint
Senast redigerat av _S40_ (2 juni 2008)

Mollllgan
2 juni 2008
Trådstartare
Plzzzzzzzz

Muttley
2 juni 2008
Trådstartare
ändra rubriken till något mer tilltalande så ska du nog se att du får fler svar.

FreddeK
2 juni 2008
Trådstartare
äsch du lever familjeliv,,,om du var nöjd med den gamla s40 så köp den nya...sen chippa den om du vill få lite mer kusar...40 hk ca 3000-8000kr...ca där!

32 Inlägg
2 juni 2008
Mitt råd är att satsa på en Saab 9-3 aero! snyggare än s40:n och grymt sköna att köra!

741 Inlägg
2 juni 2008
Byta spridare och liknande behöver du ju inte byta om du "bara" ska ha steg 3 smile och det är avgassystemet med sport/race katt som är den dyra biten som ingår i steg 3 därför priset drar iväg..

Mollllgan
3 juni 2008
Trådstartare
Rubriken är nu ändrad.. Hoppas att det hjälper...smile

Nu är det som så att sambon tar över s40 och jag vill då byta upp mig o skaffa en turbobil ist=) S80 dubbelturbo kanske=) Nej lite väll mkt.. Alla mina kompisar kör ju turbo och jag kommer med Häst och vagn=) Så ligger det till.. Tradit o inte kunna hänga på dem andra...

Saab har jag varit inne på men jag har hört att lådorna strular på dem men som sagt jag kan inget om bilar.. Får låta ödet bestämma detta=)..

Ger sport/race katt nån vidare effekt eller bara låter det mer??

Tack alla för svaren..

Mvh _S40_

Mollllgan
4 juni 2008
Trådstartare
Nån mer som gar ngt att tillägga???

32 Inlägg
6 juni 2008
Det är inget fel på saabs lådor!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2008
Det var väl lådorna fram till gamla generationen av 900 som gav alla Saabs våxellådor dåligt rykte ??

Idag e lådorna på Saab inte sämre än några andra vanliga lådor, trycker man däremot in betydligt mer effekt och vrid än vad lådan är konstruerad för och sedan kör som en idiot så skulle jag nog tro att alla växellådor får problem oavsett tillverkare.

Ryktet om att Saabs växellådor skulle vara skit sitter i lika hårt som ryktet att Volvos är svenska legobitar för vägbruk wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Mollllgan
6 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Det var väl lådorna fram till gamla generationen av 900 som gav alla Saabs våxellådor dåligt rykte ??

Idag e lådorna på Saab inte sämre än några andra vanliga lådor, trycker man däremot in betydligt mer effekt och vrid än vad lådan är konstruerad för och sedan kör som en idiot så skulle jag nog tro att alla växellådor får problem oavsett tillverkare.

Ryktet om att Saabs växellådor skulle vara skit sitter i lika hårt som ryktet att Volvos är svenska legobitar för vägbruk wink

Okej jo som du säger ska man trimma den lite mer så ska man väll byta låda o koppling osv. men jag nöjer mig med 250-300 hk det e tillräckligt för mig.. Aja då får vi se vilken bil tomten kommer med då=)

Är bara osäker ang lånet..  Men men tack alla

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2008
Vill du vara helt och hållet på den säkra sidan kan du ju alltid åka förbi MapTun i örebro och ge dom en donation på ca 35 000kr. Då donerar dom en sexväxlad drevsats för saabar som klarar runt 500-600Hk till dig wink

EDIT: Saxat från MapTun.se:

"Denna 6-växlade drevsats passar i original växellådshus på NG900, 9000, OG9-3 och 9-5 och är specad för extrema vridmoment. Den har framgångsrikt hårdtestats på en av våra vassa projektbilar med 540 hk/700 Nm."
Senast redigerat av TBOC_Razor (6 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Mollllgan
10 juni 2008
Trådstartare
Vad kan man förvänta sig att få för ca 150-250 000:-???

Jag sitter på blocket och har hittat en massa olika bilar men jag vet ju inte vad som är värt pengarna...

Mvh

Refined
1 770 Inlägg
10 juni 2008
Jag sj åker ju 850 Turbo, och vill man ha en bil för "lite" pengar och som går att öka effekten på för så lite pengar som möjligt så fölresler jag en 850/V70. Eller som i dit fall en C70 T5. går fint å chipa och du kan hitta chip för under 1000:- som ger dig runt 300 hästkrafter. Sedan om du sätter på ett 3" avgas från turbon så får du oxå mkt bättre botten drag i bilen. Billigt, snabbt å snyggt enligt mitt tycke!
Lycka till

Mollllgan
10 juni 2008
Trådstartare
Zwudda skrev:
Jag sj åker ju 850 Turbo, och vill man ha en bil för "lite" pengar och som går att öka effekten på för så lite pengar som möjligt så fölresler jag en 850/V70. Eller som i dit fall en C70 T5. går fint å chipa och du kan hitta chip för under 1000:- som ger dig runt 300 hästkrafter. Sedan om du sätter på ett 3" avgas från turbon så får du oxå mkt bättre botten drag i bilen. Billigt, snabbt å snyggt enligt mitt tycke!
Lycka till

Tjenna tack för snabbt svar

men typ denna??? http://www.blocket.se/vi/14691370.htm?ca=21_s

Tycker bara den verkar gott ganska långt på kort tid men vad vet jag???

864 Inlägg
10 juni 2008
Zwudda skrev:
Lycka till

visa vart du hittar ett chip som ökar effekten med 70hk(?) för under 1000:-, svårt att nå 300 riktiga hästkrafter med bara programvara....

Mollllgan
10 juni 2008
Trådstartare
Tuffhaggman skrev:
Zwudda skrev:
Lycka till

visa vart du hittar ett chip som ökar effekten med 70hk(?) för under 1000:-, svårt att nå 300 riktiga hästkrafter med bara programvara....

Nu blir jag fundersam:/

517 Inlägg
10 juni 2008
_S40_ skrev:
Zwudda skrev:
Lycka till

Den föll iaf mig i smaken må jag säga..

Mollllgan
10 juni 2008
Trådstartare
ErikAxelsson skrev:
_S40_ skrev:
Zwudda skrev:
Lycka till

Den föll iaf mig i smaken må jag säga..

Hahhaah japps mig med... Men undrar om den är värd pengarna...???lol

Sök