2757
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Darkie skrev:
Jag ska nog ISO konvertera, låter smartast.
Men då måste jag åka till biltema i Kstad och tebaks haha suck big_smile

Du får gärna hjälpa.. Igentligen orkar jag itne vänta ända till fredag haha vill ju testa nuuuu : )

Du kan köpa lite grejor på biltema i kristianstad och sen kan du svänga förbi mig med bilen så kanske man kan göra något åt stereokablaget iaf smile

Att koppla in resten av ett ljudsystem i en bil har jag inte nån erfarenhet men jag satt ju i ett antal timmar och lödde skit till min egen stereo tongue

Med ett kopplingsschema över kenwoodkontakten borde det ju faktiskt inte bli allt för jobbigt för då kan man ju bara klippa bort en kabel i taget och löda dit den nya, enda problemet är ju om det är mer som behöver göras än det.

Hehe, får nog vänta tills fredag ialf då ;D
Bilen står ju fortfarande inte färdig med bakvagnen så den står upp pallad haha, men tack för vänligheten ialf ;D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 december 2008
Darkie skrev:
Hehe, får nog vänta tills fredag ialf då ;D
Bilen står ju fortfarande inte färdig med bakvagnen så den står upp pallad haha, men tack för vänligheten ialf ;D

Äh, skynda dig att pilla dit allting då så kan du komma hit nån timme och dricka kaffe tongue

Vet ju inte vart du bor i hässlehålan men däremot så är det lätt att hitta hit bara man kommer till glimåkra (bor på storgatan som går genom hela byn ^^; ).

Jag kan själv inte köra allt för mycket med bilen för tillfället för dels har jag precis bytt bussningar bak till powerfläsk och inte gjort hjulinställning efter det och dels så är bakdäcken nere på väven tack vare sagda utbytta bussningar hmm

Lite tråkigt att köra bil när man inte vet om däcken kommer explodera dom närmsta hundra meterna....

Allt jag har att byta till är mina vinterdäck och det är dubbisar som är nästan helt nya och det är ju inte direkt väder för dubbdäck nu plus att man vill ju inte köra sönder dom *också* ifall hjulinställningen fortfarande inte är ok fast bussningarna är bytta.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

terazzi
10 december 2008
kanske ses till sommaren?
Så jobba nu på lite wink
haha

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
kanske ses till sommaren?
Så jobba nu på lite wink
haha

Jarrå, den är klar till februari ialf. Ska inte ut med den förrens siste mars så det är lugnt smile Har ingen brådska smile

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Då har man fått hem lite mer billjud, kommer dunka fett till våren smile Vet att denna lådan spelar sjukt bra eftersom jag köpt den av en polare för en väldigt fin peng för min del ;D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/518314_xw20la.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/518315_ufvu0g.jpg

Så nu blire att ta ut stolarna från bilen och dra kablar under mattan, ska inte synas liksom smile

6 170 Inlägg
10 december 2008
Haha fan vad man får klåda i kopplarfingrarna när man ser sånt här tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Hehe, måste köpa lite lågnivå kablar osv.

Sen ska det pumpas Hardstyle music!!

Qlimax <3

terazzi
10 december 2008
hahha ska du dunka hedeknasen till dig med dem? wink haha..

151 Inlägg
10 december 2008
Lter inte helt fel..smile.

Darkie: på bakaxlen sitter det sånna konstiga muttrar eller vafan det nu är. dom sitter i den skivan du fäster bultarna för att sätta på däcket..vet du vilken jag menar.? man måste ha bort den för att få av bromskydden..antar att du har fått av den och då är min fråga hur.?

ha det gott

Play It Loud

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Jensus skrev:
Lter inte helt fel..smile.

Darkie: på bakaxlen sitter det sånna konstiga muttrar eller vafan det nu är. dom sitter i den skivan du fäster bultarna för att sätta på däcket..vet du vilken jag menar.? man måste ha bort den för att få av bromskydden..antar att du har fått av den och då är min fråga hur.?

ha det gott

adda mig på msn jensus, så ska jag skicka bild. Förstår inte riktigt vad du menar.. smile
Min msn står i min profil..

dARKiE
5 031 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
terazzi skrev:

Vad menar du med det?roll

dARKiE
5 031 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
HAHAHA,

Nej nu läsar detta blir lite pinsamt att skriva!
Det handlar såklart om nya stereon, som jag trodde skulle bli jättesvår att koppla in.

Så jag väntade ju såklart 2 dagar innan jag ens gick ut till bilen och tog loss den gamla, och vad märkte jag då? Hahaha, jo att bmwn redan att ISO kabel så det var ju bara att koppla in den nya direkt hahaha.

Så kul.. Men den fungerar ialf. Dock gillade jag den gamle bättre men det är väl bara för man kan dens menyer utantill. Så nu återstår det bara att köpa lite slutstegskablar osv och koppla baslådan och steget wink

(haha)

dARKiE
5 031 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Wiic skrev:
Ser skit bra ut, har läst igenom hela tråden nu smile Men en fråga bara. Vad f*n gjorde du med handbromsvajern när du tog ned bakvagnen? Ska ta ned min i helgen. Får inte loss vajern, behöver man ta bort drivaxeln först för att kunna lossa den ifrån navet?
MVH smile

Trevligt tack tack ;D

Handbromsvajern kapade jag med kapmaskinen, sen lossade jag skruvarna på handbromspaken och drog ut den änden, och dem som satt kvar i bakvagnen slog jag ut med ett långt borr genom nav hålen : )

6 170 Inlägg
12 december 2008
Darkie skrev:
HAHAHA,

Nej nu läsar detta blir lite pinsamt att skriva!
Det handlar såklart om nya stereon, som jag trodde skulle bli jättesvår att koppla in.

Så jag väntade ju såklart 2 dagar innan jag ens gick ut till bilen och tog loss den gamla, och vad märkte jag då? Hahaha, jo att bmwn redan att ISO kabel så det var ju bara att koppla in den nya direkt hahaha.

Så kul.. Men den fungerar ialf. Dock gillade jag den gamle bättre men det är väl bara för man kan dens menyer utantill. Så nu återstår det bara att köpa lite slutstegskablar osv och koppla baslådan och steget wink

(haha)

Hahahahaha, du e faen en riktig pärla du tongue

Kopplat in allting nu då eller är det bara stereon hittills ??

Har BTW hittat en *massa* go hardstyle nu, många GB njutning wink

dARKiE
5 031 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Wiic

Ja precis, har köpt nya så dem ska upp snart.

Tboc_razor

Najs, du vet vart jag fínns ;D
och nej det är bara stereon som är på plats ja .. sad

Update,
Bilen hade varit färdig denna helgen om jag inte hade drabbats av vinterkräksjukan och magsjuka samtidigt haha najs värre, fyfan vad dålig man mår! Men men, den kommer vara klar innan våren ialf wink

terazzi
13 december 2008
Darkie skrev:
terazzi skrev:

Vad menar du med det?roll

Darkie du skojjar va? wink
1+1=2 lr hur big_smile haha

edit: då kan du ju ha hedeknasen som din sjuksyster ;D haha
Senast redigerat av terazzi (13 december 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Dem flesta har väl inte missat att det var jordbävning i morse.

Jag säger bara FAN VILKEN JÄVLA TUR JAG HAR!
Efter skalvet sprang jag ut i garaget för att titta så min bil stod kvar på pallbockarna, och vad ser jag när jag kommer ut, den står bara på 3 stycken! Den ena "träklossen" som stöttade upp den sista biten hade skakat bort, Sprang dit och satt under 2 domkrafter under bilen nu också!!

Vet inte vad jag hade gjort om bilen hade trillat i backen när jag är så nära färdiga resultatet!!!

620 Inlägg
17 december 2008
Darkie skrev:
Dem flesta har väl inte missat att det var jordbävning i morse.

Jag säger bara FAN VILKEN JÄVLA TUR JAG HAR!
Efter skalvet sprang jag ut i garaget för att titta så min bil stod kvar på pallbockarna, och vad ser jag när jag kommer ut, den står bara på 3 stycken! Den ena "träklossen" som stöttade upp den sista biten hade skakat bort, Sprang dit och satt under 2 domkrafter under bilen nu också!!

Vet inte vad jag hade gjort om bilen hade trillat i backen när jag är så nära färdiga resultatet!!!

Kan gissa att de var ett par oroliga minuter dära ett tag.
Ska bli nice att se den klar sen...big_smile

6 170 Inlägg
20 december 2008
Dom sa väl att det skulle komma fler skalv ??

Jag har då inte märkt något än, lite tråkigt faktiskt för jag tyckte det var rätt kul med en jordbävning här i sketna sverige tongue

Men har du inget mer permanent att ha bilen på ??

För min del så har jag fått bussningarna bytta gjort en hjulinställning hos däck i allt i hässleholm men cambern är helt åt helvete fortfarande tack vare att dumfan som ägde bilen innan har varit på sänkfjädrarna med vinkelslipen så cambern går inte att rätta till utan att antingen modda upphängningen bak eller helt enkelt höja bilen igen sad

Vad händer annars med BMWn då ??

dARKiE
5 031 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Dom sa väl att det skulle komma fler skalv ??

Jag har då inte märkt något än, lite tråkigt faktiskt för jag tyckte det var rätt kul med en jordbävning här i sketna sverige tongue

Men har du inget mer permanent att ha bilen på ??

För min del så har jag fått bussningarna bytta gjort en hjulinställning hos däck i allt i hässleholm men cambern är helt åt helvete fortfarande tack vare att dumfan som ägde bilen innan har varit på sänkfjädrarna med vinkelslipen så cambern går inte att rätta till utan att antingen modda upphängningen bak eller helt enkelt höja bilen igen sad

Vad händer annars med BMWn då ??

Oh herregud, har du varit på däck i allt. Du ska vara glad att din bil är hel wink
På min vita bmw så gjorde dem alla mina inställningsskruvar runda osv blää.. och dem tar sjukt överpris på däck, + dem tror dem vet vad rekond är wink

Men men, haha!

Bmwn väntar på dem sista bussningarna till diff och diffbultsbussningen.. Så i mellandagarna står den på hjulen igen.. sen börjar ljud inkoppling.. Sen vet jag inte om den ställs på eftersom jag lyckats får volvo helvetet att rasa.. och folk säger deras motorer går och går, haha... eller hur ^^

Sök