2946
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

dARKiE
5 031 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Ingen som svarar på dina inlägg wink

Borrmaskinen vågar jag inte ta som polermaskin, även om jag har en sån polertrissa. Har testat men det blev fan helt vågigt, omöjligt att hålla fanskapet still ju tongue (inte på Bmwn)

Haha, nej det är ganska dött här lolroll

Jo, det gäller att hålla rejält när man kör med borrmaskin haha, då den bara har ett snabbt läge och ett slött.. och på det slöa orkar den knappt dra runt trissan ;]

Men får väl köpa nån vettig maskin, annars får jag väl åka inom gamla jobbet och se om man kan fixa det där eller vad säger du chrille cool

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

105 Inlägg
26 mars 2009
har läst igenom tråden och är riktigt imponerad! Du verkar ha haft otur med alla grejer som gått sönder. Men att du tar dig tiden att reparera bilen istället för att sälja bilen är nog det som är mest imponerande.
Sen att bilen ser fantastisk ut gör saken inte direkt sämre ;P  Ha de gött
Mvh//Henke

dARKiE
5 031 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
domarnn skrev:
har läst igenom tråden och är riktigt imponerad! Du verkar ha haft otur med alla grejer som gått sönder. Men att du tar dig tiden att reparera bilen istället för att sälja bilen är nog det som är mest imponerande.
Sen att bilen ser fantastisk ut gör saken inte direkt sämre ;P  Ha de gött
Mvh//Henke

Oh, kul att höra. Trodde alla läsare hade dött eller något wink

Haha, jadu.. Tankar på att sälja bort bilen har varit många. Allt från bytes förslag till volvo T5:or till Audi S4 osv, men sann BMW älskare som man är så vet jag att efter alla problem så kommer man ha en underbar bil.. Den är ju trots allt ett par år på nacken så lite strul får man ju vänta sig. Men nu tror jag att man har täckt det mesta (och jobbigaste) ialf..  Så nu blir det nog bara slitdelar som behövs bytas i framtiden.. : )

Rekondchef
265 Inlägg
26 mars 2009
Darkie skrev:
Rquired skrev:
Ingen som svarar på dina inlägg wink

Borrmaskinen vågar jag inte ta som polermaskin, även om jag har en sån polertrissa. Har testat men det blev fan helt vågigt, omöjligt att hålla fanskapet still ju tongue (inte på Bmwn)

Haha, nej det är ganska dött här lolroll

Jo, det gäller att hålla rejält när man kör med borrmaskin haha, då den bara har ett snabbt läge och ett slött.. och på det slöa orkar den knappt dra runt trissan ;]

Men får väl köpa nån vettig maskin, annars får jag väl åka inom gamla jobbet och se om man kan fixa det där eller vad säger du chrille cool

Shiiit.. Borrmaskin... rollwink  Klart vi fixar en polering.. Bästa pris kompis.. tonguecool

Rekondchef
265 Inlägg
1 april 2009
Först hör (trots öronproppar i) man ett härligt ylande från en rak sexa sen ser man Skoglund komma förbi jobbet.... Kör nån annan stans för jävelen så ja kan få nåt gjort på jobbet o inte leta efter ett Remus system igen.... :lollolwink Fin som tusan o ska bli kul me lite träffar i allmänhet o bmw träffar i synnerhet i sommar!! big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Crille-76 skrev:
Först hör (trots öronproppar i) man ett härligt ylande från en rak sexa sen ser man Skoglund komma förbi jobbet.... Kör nån annan stans för jävelen så ja kan få nåt gjort på jobbet o inte leta efter ett Remus system igen.... :lollolwink Fin som tusan o ska bli kul me lite träffar i allmänhet o bmw träffar i synnerhet i sommar!! big_smile

hahahahaha,
Träffar ska bli sketakul, speciellt elmia nu som första träff ialf. Måste bara hitta någon som vill åka med en (fjällan ska ju till spanien på PRAKTIK en hel månad jävla lyx) , inte kul att köra ensam dit i bilen haha big_smile

Efter elmia så drar sommaren igång härligt!!

1 507 Inlägg
1 april 2009
Grymt! måste polera min också...
Anledningen till att läsarna inte skriver så mycket är väl för att du är klar och att allt är i sin ordning. Då blir man tillfredställd som läsare. tongue
När ska du dra igång en projekttråd angående din e39? "Bmw projekt nr 2" ? smile

Mvh
/T

dARKiE
5 031 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Tuggummimannen skrev:
Grymt! måste polera min också...
Anledningen till att läsarna inte skriver så mycket är väl för att du är klar och att allt är i sin ordning. Då blir man tillfredställd som läsare. tongue
När ska du dra igång en projekttråd angående din e39? "Bmw projekt nr 2" ? smile

Mvh
/T

Kanske är så.. men riktigt klar blir man ju aldrig : )
Jadu, när som helst drar det igång med E39:an, fattas lite cash bara : ).

dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Då kanske vi ses på elmia imorgon alla som ska dit FREDAG.

Puss på er! : )

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 april 2009
Darkie skrev:
Måste bara hitta någon som vill åka med en, inte kul att köra ensam dit i bilen haha big_smile

När kommer du förbi och hämtar mig då ??   tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Bidde lite cruising i jönköping idag efter elmia mässan, vill dock dit imorgon också på IKEA träffen men kan ju inte få allt. Ska tyvärr bort imorgon. Men det var en spännande och händelserik dag. Nu vet jag ialf att bmwn toppar mätaren ut och lite till ganska jävla snabbt.. Kändes som den aldrig skulle sluta skjuta på. Haha wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/617179_u2eqbr.jpg

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 april 2009
Darkie skrev:
Bidde lite cruising i jönköping idag efter elmia mässan, vill dock dit imorgon också på IKEA träffen men kan ju inte få allt. Ska tyvärr bort imorgon. Men det var en spännande och händelserik dag. Nu vet jag ialf att bmwn toppar mätaren ut och lite till ganska jävla snabbt.. Kändes som den aldrig skulle sluta skjuta på. Haha wink
http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/617179_u2eqbr.jpg

Dessa bilarna beter sig finfint runt toppfart, har aldrig varit utomlands med min och det är lite synd att den inte går i mer än 120km/h... roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/617179_u2eqbr.jpg

Dessa bilarna beter sig finfint runt toppfart, har aldrig varit utomlands med min och det är lite synd att den inte går i mer än 120km/h... roll

haha wink

Rekondchef
265 Inlägg
11 april 2009
Den går väldans bra för o va en 328a den där.. Tur ja ska lägga i M-power spis i min så ja kan ligga före sen.... winkcool

dARKiE
5 031 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Crille-76 skrev:
Den går väldans bra för o va en 328a den där.. Tur ja ska lägga i M-power spis i min så ja kan ligga före sen.... winkcool

Haha, ja du ska ju alltid vara värst din j*vel rolllolwink

Rekondchef
265 Inlägg
11 april 2009
wink   cool
Senast redigerat av Crille-76 (11 april 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Då var det dags för nästa "renovering" denna gången bara slitdelar.

Märkte nämligen igår när man körde runt med full bil att dämparen inte orkade hålla uppe skärmarna ifrån däcken när man svängde höger.

Så nu behöver jag lite hjälp av er,
Har kollat runder på lite coilovers, finns ju en hel jädrans uppsjö av dem! (från 4000kr och uppåt)

Så nu undrar jag vilka som är bäst (helst så billiga som möjligt pga inget jobb) men ändå inget skit..
Hade gärna kunnat ställa hårdhet osv också..   Så ni som kör med coilisar på era 3 serie hur fungerar det ? Vilken sort har ni på er bil? Hur är kvalitet, (ja ni fattar nog mina frågor)..

/mvh skog

1 585 Inlägg
12 april 2009
Jag kör som sakt med Raceland coilovers som är köpa från Tyskland:) Gav 2500kr inklusive frakt för dem. Har läst och hört mycket bra om dom. Går att sänka från 20-80mm fram och bak. Mina åker på nu i veckan så återkommer med svar på hur det blev. Annars finns det ju FK automotive som ska vara riktigt bra. Som sakt det finns ju hur många som helst på marknaden. Dock inte allt förmånga där du kan ställa hårdhet.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 april 2009
Alltid lika imponerad av din förmåga att köra slut på bilstackarn wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Jag kör som sakt med Raceland coilovers som är köpa från Tyskland:) Gav 2500kr inklusive frakt för dem. Har läst och hört mycket bra om dom. Går att sänka från 20-80mm fram och bak. Mina åker på nu i veckan så återkommer med svar på hur det blev. Annars finns det ju FK automotive som ska vara riktigt bra. Som sakt det finns ju hur många som helst på marknaden. Dock inte allt förmånga där du kan ställa hårdhet.

Dem är alltså utan hårdhet ställning?
Hade gärna velat ha det, ifall det skulle bli för stötigt..

För så fort mercan har blitt såld så införskaffas 18tummare.. : )

Sök