Mm mina är utan hårdhet ställning, Vilket är ganska så tråkigt:/ Men de kostade betydligt mycket mer om man skulle kunna ställa hårdhet. Så fick bli den billiga varrianten för mig:P Men hade jag haft råd hade jag köpt med hårdhets ställning också.
Okey låter ju gött:D Får hoppas på att du får sålt mercan snart då:P
Det lutar åt ett H&R Kitt , fullt ställbart kitt. Kostar dock lite mer (ca, 12.000kr)
Körde ju iväg min mercedes till mosters bilhall i hbg igår. Så får jag ialf 40k för den så blir det nya fälgar till båda bmwna, och ställbart chassi till 328:an..
Så jag hoppas någon samlar gubbe är sugen på en oehört fin mercedes..
Ser riktigt nice ut:) Har du tittat på dessa coilovers något? Har läst ganska mycket possitivt om dem. De är ju lite billigare än H&R, men sen är ju säkert H&R lite bättre men det vet man ju aldrig:P Gött att du får sålt mercan så du kan köpa fälgar till beemern också:)
Ser riktigt nice ut:) Har du tittat på dessa coilovers något? Har läst ganska mycket possitivt om dem. De är ju lite billigare än H&R, men sen är ju säkert H&R lite bättre men det vet man ju aldrig:P Gött att du får sålt mercan så du kan köpa fälgar till beemern också:)
Alltid lika imponerad av din förmåga att köra slut på bilstackarn
Dem är ju till för att användas
Haha, ok då jag söndagskör inte direkt heller.
Blev ju riktigt blank och fin av poleringen, men har du bytt namn på den sista bilden Darie? Och 18", är det inte roligare att spara till en kompressor?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Alltid lika imponerad av din förmåga att köra slut på bilstackarn
Dem är ju till för att användas
Haha, ok då jag söndagskör inte direkt heller.
Blev ju riktigt blank och fin av poleringen, men har du bytt namn på den sista bilden Darie? Och 18", är det inte roligare att spara till en kompressor?
Skiit vad fint det blir. Jag vet vem som ska få polera min sen när den är lackad Haha. MVH
hehe, kan jag göra. Bara att komma hit
Aker_s40 skrev:
Riktigt kul projekt att läsa igenom Vilken sjysst puts du fick till med!
Tackar. Har igentligen inte varit mycket till projekt om man tittar på "styling" utan mer renovering projekt och strul men nu känns det som man äntligen ser ljuset i tunnlen
Jag vet inte vad ni tycker men jag känner att jag börjar bli lite väl "pedantiskt" nu förtiden. (nu säger alla som känner mig, - men det har du ju alltid varit."
Ja, MEN inte såhär haha blir nästan rädd för mig själv. Idag hissade jag upp bilen i bakänden, för att kolla så alla skruvar satt åt fortfarande efter mer än 200mil körning efter bakvagnsfixandet.
Det slutade med det här, (en tvätt av hela bakvagnen)
Först ut polering av Remus dämparen.. *host*
Ja, vi får se vart detta hamnar någonstans. Är långt ifrån klar på bilderna.. haha!! Ska ut i garaget igen. Puss på er!
Hahaha darkie din hårding, att du orkar.. Men nu när du ändå håller på så kan jag fråga dig. Vilka sorts verktyg använder du dig av när du ska få bort gammal lera och smuts? Typ rengöringsmedel och en stålborste? Det skulle vara ganska roligt att göra en liknande operation på min M3a
Hahaha darkie din hårding, att du orkar.. Men nu när du ändå håller på så kan jag fråga dig. Vilka sorts verktyg använder du dig av när du ska få bort gammal lera och smuts? Typ rengöringsmedel och en stålborste? Det skulle vara ganska roligt att göra en liknande operation på min M3a
Haha, jag fattar inte det själv Jag gick in igen efter massa smuts i ansiktet och i munnen. Men jag ger mig inte. Ska ut snart igen haha
Jadu, i brist på annat så tog jag faktiskt vad jag hittade i garaget. Blev en styck stålborste att få bort det översta lagret grus/smuts (AKTA ÖGONEN Grrr...) Sedan sprutade jag på Avfettning (aktade bussningar osv, eftersom dem kan torka ut ? Eller bara nåt jag fått för mig haha..) som fick sitta kvar i 5 minuter. Sedan tog jag en gammal tvättsvamp och började skrubba lite smått. Efter det så torkar jag av med en gammal trasa.
Finns säkert bättre metoder (TEX HÖGTRYCKSTVÄTT) men orkar inte koppla in den haha, men blir väl att man gör det ialf
Haha, jag fattar inte det själv Jag gick in igen efter massa smuts i ansiktet och i munnen. Men jag ger mig inte. Ska ut snart igen haha
Jadu, i brist på annat så tog jag faktiskt vad jag hittade i garaget. Blev en styck stålborste att få bort det översta lagret grus/smuts (AKTA ÖGONEN Grrr...) Sedan sprutade jag på Avfettning (aktade bussningar osv, eftersom dem kan torka ut ? Eller bara nåt jag fått för mig haha..) som fick sitta kvar i 5 minuter. Sedan tog jag en gammal tvättsvamp och började skrubba lite smått. Efter det så torkar jag av med en gammal trasa.
Finns säkert bättre metoder (TEX HÖGTRYCKSTVÄTT) men orkar inte koppla in den haha, men blir väl att man gör det ialf
and that's how the cookie crumbles. /skog
Okej, det var ungefär som jag trodde då Jag har ett par gamla crossglassögon som jag brukar använda när jag kryper under bilen, funkar skit bra! Det ser nog jäkligt fult ut men funktionen är bra! Så nu är väl det bara be farsan ta hem lite rengöringsmedel från jobbet och en påse full med trasor, detta blir ju en baggis Frågan är om man ska behandla underredet med något efter man är klar?
and that's how the cookie crumbles. /skog
Okej, det var ungefär som jag trodde då Jag har ett par gamla crossglassögon som jag brukar använda när jag kryper under bilen, funkar skit bra! Det ser nog jäkligt fult ut men funktionen är bra! Så nu är väl det bara be farsan ta hem lite rengöringsmedel från jobbet och en påse full med trasor, detta blir ju en baggis Frågan är om man ska behandla underredet med något efter man är klar?
Det kan man ju göra om man vill, har ju dock sprutat med underredsmassa för bara 2 månader sen. Man man vet ju aldrig kanske tar en extra sprut nu efter tvättandet.. Tvättar ju bara bort smutsen och inte underredsmassan. (eller försöker ialf) men du har rätt. Blir nog en dusch med sprutan sen! : ) Så det blir svart som natten där under återigen!
Tss.. Skogis.. Kika bland mina bilder så ser du hur ett rengjort avgassystem ser ut.... Lite lättare på jobbet förvisso.. Lite hann ja ju lära dig under den korta tid du va på jobbet o bra kämpat hemma i garaget! Får ta en fotosession sen när min e helt klar utvändigt iaf!
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Har precis läst igenom hela tråden! Riktigt kul och intressant läsning. Beundrar hur du orkat kämpa emot alla motgångar! Och resultatet blir ju kanon!!
Tss.. Skogis.. Kika bland mina bilder så ser du hur ett rengjort avgassystem ser ut.... Lite lättare på jobbet förvisso.. Lite hann ja ju lära dig under den korta tid du va på jobbet o bra kämpat hemma i garaget! Får ta en fotosession sen när min e helt klar utvändigt iaf!
Hahha, jamen din satt ju inte fast på bilen Du ska alltid göra det så lätt för dig haha Ja, du lärde mig en hel del ialf! Får vi göra, jag har kameran redo!
Tackar för den sidan, dem verkar vara dem bästa. Får se när "cashen" rullar in också..
patrik307 skrev:
Har precis läst igenom hela tråden! Riktigt kul och intressant läsning. Beundrar hur du orkat kämpa emot alla motgångar! Och resultatet blir ju kanon!!
Kul att någon orkar läsa hela projektet, har haft lite motgångar ja. Men erkänner att man varit nära på att kasta in handduken och skaffa en annan bil ett par gånger. Men sen börjar man tänka. "nej men när jag bytt allt så vet jag ju ialf att det är gjort.." Så nu känns det bra ialf.. Rullar på fint.