Har för mig att styrleden på de bilarna brukar vara en konisk kulbult. Brukar gå ganska lätt att få loss om man bankar på med en slägga från sidan på "armen" som kulbulten sitter genom. Alltså armen som är i samma enhet som styrspindeln.
man lossar FÖRST mellan styrstag o styrled (22 mm) sen lossar du mutter till styrled på hjulspindel(18 mm), bara o banka me släggan så lossar den..skiten ska ju ändå bytas så bara bruka måttligt me våld. tips kan vara att märka hur långt in styrleden va gängad på styrstag så inte toe vinkel blir helt åt helvette så man får skruva 20 varv sedan när man gör framvagnsinställning.
okej.. Ja den där boken kanske vore nåt med tanke på att man inte är allt för kunnig ^^
Jadå, den boken gör att man blir kunnig! Det är en god investering, boken är värd sin vikt i guld.
ursäkra OT men ja håller verkligen med, står ju allt från från hur man pumpar hjulen till hur man byter lager m.m. Perfekt skithusläsning för oss som gillar att förena nytt med nöje
Skitlätt, var bara noga med att rengöra/smörja gängorna noga som muttern sitter på. Annars så kan muttern tjäla fast, och sedan så kan det bli kul när konan släpper..
Okej.. Var och köpte den där boken igår men problemet är väl att jag inte riktigt vet vad som är vad när det gäller styrsystemet överhuvudtaget. Jag får väl be nån som är lite mer kunnigare att ta en titt på det..
Satt och pillade med det där idag, men jag kan fan inte få loss yttre styrleden från den andra leden den sitter fan som gjutet? hur ska jag bära mig åt?
Satt och pillade med det där idag, men jag kan fan inte få loss yttre styrleden från den andra leden den sitter fan som gjutet? hur ska jag bära mig åt?
Ända lösningen på det är nog att dra fram gassvetsen, inre-/ yttre styrled har en förmåga att sätta sig i varandra då det inte vart isär på ett tag..
Värm ordenligt på den yttre stryrleden och försökt sedan lossa den..