3615
Sök

ChriZtoffers garage: Saab 9-3SS -03 {Alpine/DigitalDesigns} projekt med mer...

Projektet startade för 4år sedan med en enklare uppgradering av ljudsystemet men allteftersom kraven och erfarenheten ökade så har även nivån på ljudsystemet ökat. Även vissa utseendemässiga förändringar har skett både in... Visa mer

GAS democar 2018!
714 306 Visningar
Projektet avslutat 9 september 2014
NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
19 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Bara att dra iväg en beställning då. wink Enda missen på min är att det skulle ha stått ChriZtoffer och inte CHRIZTOFFER, men det kan jag leva med, blev rätt sjyst ändå.

Får fan göra det big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Det tycker jag! smile

Lovade att skriva här igen när jag fått på kolfibervinyl på listerna, fick "klart" en för fem minuter sen så då slänger jag väl upp en bild här då. Blev rätt sjyst men ser nu på bilden att det blev några blåsor, ska ge mig på dom andra i morgon och kommer då göra på ett lite annorlunda sätt så får vi se om det blir bättre. Gillar iaf filmen, grymt lättarbetad! Tunn och med bra klister, lättklippt och värmer man den så tror jag den blir rätt formbar också. Blir spännande att klä handtagen sen, böjda åt alla möjliga håll, men det ska nog gå bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-4ef2c159837afeede3c00f252e65c9b4.jpg
https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-2467146.jpg

Drog även i fiberkabeln mellan huvudenhet och signalprocessor, blev ett klart lyft! Allt låter mycket "renare" och luftigare, och störningarna är borta! Helt underbart måste jag säga, klart värd investering! smile

Upptäckte en smårolig sak idag när jag låg fram på golvet och drog kabel, tittade upp under ratten vid justeringen och fick se den här dekalen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-4b3ffc049d3b4818ba86e521b5b1d8c9.jpg

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

535 Inlägg
21 augusti 2011
Blev riktigt snyggt med kolfiberfilmen! Du ska sätta på handtagen också alltså? Blir det bra ska jag nog göra något liknande! Känns som det bör bli hållbarare med vinyl än att lacka iaf.

Motorer utan turbo.....suger!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Ja tanken är att klä listerna samt handtagen, kåpan runt växelspaken, rattknapparna och handskfackslisten med kolfibervinyl. Tror det kan bli rätt sjyst, billigt också, två ark borde räcka och det är 300kr. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Liten update igen då, händer inte alltför mycket men har fått på vinyl på andra bakdörrens list och även fått fast listerna riktigt på dörrarna, så nu är dom klara. Har även klätt kåpan runt växelspaken och fått dit en mugghållare vid mittkonsollen, tänkte köpa den mugghållaren som ska sitta ovanför AC-panelen men den kostade 1488kr(!) så det fick vara, letar begagnat istället. Är ledig i morgon så då tänkte jag ge mig på listerna på framdörrarna och kanske även dörrhandtagen, har bara inte bestämt mig för om dom ska kläs med kolfibervinyl eller läderimitation. Skulle även ha fixat lackskadan bakom vänster framhjul innan helgen då jag ska till Sandviken på Big Car Meet. smile

https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-2468876.jpg

Saab 9-3SC {SQ-edition}

76 Inlägg
23 augusti 2011
Dendär vinylen ser ju iaf bra ut! Till skillnad från den med bara typ ljusgråa å svarta rutor!
Gillar mugghållaren! ;D

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Japp STOR skillnad i utseende mellan dom två! smile Den gamla ser ju ut som nån jäkla shack-bräda, fast det var bättre än utnött originalhandtag iaf. Men nu kommer det bli ännu bättre vill jag lova! Ser då ingen vits med att kolfiberdrapera längre, det här utseendet duger gott och väl för mig. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

76 Inlägg
23 augusti 2011
jaa dedär ser ju helt OK ut! smile

2 271 Inlägg
23 augusti 2011
Snyggt!big_smile  Visst va den helt ok?
Märkte nu att det släppt lite på grillen så det blir nog gör om gör rätt för min del, man lär sig
dock knep på vägen. Borde funka bättre nu.smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Skulle nog t.o.m vilja påstå att den är riktigt bra! Tunn, bra klister, lättformad och ser dessutom helt okej ut. smile Jag har en del småmissar på det jag gjort också, kåpan runt växelspaken ska kläs om då det blev blåsor och dessutom så klipte jag lite för mycket runt hålet vid nyckeln men det är som sagt sånt som man lär sig, kostar ju nästan inget att göra fel heller så. smile Nu ser jag fram mot att få på vinyl på resten också, måste hinna klart innan helgen!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

76 Inlägg
23 augusti 2011
Om de blir bubblor: Har du testat att bara trycka en nål rakt ner sen, pressa ut luften ur hålet? smile funkar ju på de flesta luftbubblor iaf.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Har inte testat på just dom här nej (men har gjort så ett flertal gånger förut när jag klistrat dekaler/vinyl), får se om jag bryr mig i det, kommer nog klä om ändå eftersom det finns fler missar. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

76 Inlägg
23 augusti 2011
nää, jaja. U decide! wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Dasg att skriva lite om gårdagen då. smile Började med avfärd mot Sandviken från Falun vid 9-tiden, kom fram något före 10 och fick en plats tilldelad vid dom andra ljudbilarna, självklart brevid en av dom mest högljudda och snyggaste bilarna i Sverige... Hursom, gled runt och kollade på övriga bilar och när dom andra tävlade i något som heter Bassboxing, går ut på att spela högt så jag skippade den klassen. Senare på eftermiddagen var det däremot BassRace där jag självklart ställde upp, återigen i 129.9 klassen som passar min bil perfekt. smile

Allt gick bra ända tills finalen då jag såklart lyckades spela ur mig, tredje gången gilt så att säga. Hade varit kul med ännu en vins men nu fick jag nöja mig med 2:a plats. Nöjd ändå, hade en trevlig dag med grymt väder fina bilar och trevligt folk (även en del fint folk wink). Kommer garanterat komma dit även nästa år! Men nu ser jag fram mot tävlingen i Gävle 17/9 där jag kommer köra SQ och BassRace. Intresset för BassRace verkade växa en del under gårdagen då mer eller mindre alla närvarande stälde upp, kul! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-caf5763ec7b59cde26b3d80f5a791a36.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-aa7e14724bfa0fad4a6f35799bc07f44.jpg

Efter BigCarMeet blev det mat (och hem för att släppa av en kompis med huvudvärk) för att därefter åka in till Gävle och kolla på cruising. Många fina bilar även där, en del som man kände igen från Sandviken och en hel del nya. Trevlig tillställning det också, men jag ser mer fram mot nästa helgs (?) cruising i Borlänge, den brukar vara mycket lyckad.

I veckan tänkte jag ge mig på att klä lite mer detaljer med kolfibervinylen, till att börja med dörrhandtagen då dom är väldigt skabbiga och dom fram är för tillfället klädda med Biltemas gamla vinyl, den som ser ut som ett schackbräde eller nåt. Funderar på att klä handskfackslisten också för att få ett enhetligt utseende. Sen så ska det spenderas ett antal timmar i bilen för att ställa in ljudet lite bättre inför tävlingen i Gävle.
Senast redigerat av ChriZtoffer (28 augusti 2011)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

63 Inlägg
31 augusti 2011
Det blev riktigt snyggt med kolfibern och extra kul att få veta att biltema säljer vinylen=) Efter att ha kollat in en del olika Saab-byggen här på garaget så känns det ganska standard med kolfiber nu, inte konstigt när det är såpass enkelt och blir så snyggt... även om jag inte vill härmas så kommer min 9-3 SC få sig en omgång med vinylen den med. Ett tips e att använda hårtork! Värm tills det gör ont i stackars fingrarna och spänn sedan ut vinylen över ytan, lätt att undvika bubblor och skarpa kanter är inget problem.
Senast redigerat av euf0ria (31 augusti 2011)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Jag gör saker och ting mest för min egen del, om man bara skja göra sånt som ingen annan gjort förut bara för att vara unik så blir det nog inte mycket man kan göra. smile Har dock inte sett alltför många andra ändå med kolfiber i inredningen, förutom den tråkiga som finns att få från fabrik.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

451 Inlägg
14 september 2011
ChriZtoffer skrev:
Vågar inte svara på om dom är lagliga eller ej, men polisen har inte sagt nåt när dom stoppat mig och det är inga problem att åka igenom besiktningen med dom. smile Dom som sitter nu är köpa på Dealextreme, kostar nästan ingenting där. Tur de för den ena är halvdöd, har en ny på väg hem.

Tackar. smile

Bror min hade sådana i sin BMW och det blev disco i båda två efter ett par dagar, kanske lyckades få två måndags ex smile

Det gillade inte polisen iaf.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Samma som hände med min ena, bytte den dock i förra veckan så diskot slutade men nu har jag en som lyser lilaaktigt (den gamla) samt en som lyser vitt (den nya) så en till ny är beställd. Sitter även och väntar på min huvudenhet, hoppas att den kommer innan helgen då det är tävling i Gävle på lördag. Sen så är billjudssäsongen över och radiobilssäsongen sätter igång. Var iväg och köpte mig en 1:10 2WD buggy igår för att ha och tävla med i vinter, en Kyosho Ultima RB5 med LRP SPhere reglage och Novak Ballistic 7.5 motor. smile Får se hur det blir med SAABen i vinter, kommer nog mest bara köra den så som den är och börja bygga igen i vår för att få den klar till Elmia.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

R1 driver!
5 128 Inlägg
14 september 2011
Ny huvudenhet igen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Japp, fick ju fel modell, en IVA-D511RB med röd och blå belysning, jag ska ha en IVA-D511R med grön och orange. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök