Dasg att skriva lite om gårdagen då.
Började med avfärd mot Sandviken från Falun vid 9-tiden, kom fram något före 10 och fick en plats tilldelad vid dom andra ljudbilarna, självklart brevid en av dom mest högljudda och snyggaste bilarna i Sverige... Hursom, gled runt och kollade på övriga bilar och när dom andra tävlade i något som heter Bassboxing, går ut på att spela högt så jag skippade den klassen. Senare på eftermiddagen var det däremot BassRace där jag självklart ställde upp, återigen i 129.9 klassen som passar min bil perfekt.
Allt gick bra ända tills finalen då jag såklart lyckades spela ur mig, tredje gången gilt så att säga. Hade varit kul med ännu en vins men nu fick jag nöja mig med 2:a plats. Nöjd ändå, hade en trevlig dag med grymt väder fina bilar och trevligt folk (även en del fint folk
). Kommer garanterat komma dit även nästa år! Men nu ser jag fram mot tävlingen i Gävle 17/9 där jag kommer köra SQ och BassRace. Intresset för BassRace verkade växa en del under gårdagen då mer eller mindre alla närvarande stälde upp, kul!
Efter BigCarMeet blev det mat (och hem för att släppa av en kompis med huvudvärk) för att därefter åka in till Gävle och kolla på cruising. Många fina bilar även där, en del som man kände igen från Sandviken och en hel del nya. Trevlig tillställning det också, men jag ser mer fram mot nästa helgs (?) cruising i Borlänge, den brukar vara mycket lyckad.
I veckan tänkte jag ge mig på att klä lite mer detaljer med kolfibervinylen, till att börja med dörrhandtagen då dom är väldigt skabbiga och dom fram är för tillfället klädda med Biltemas gamla vinyl, den som ser ut som ett schackbräde eller nåt. Funderar på att klä handskfackslisten också för att få ett enhetligt utseende. Sen så ska det spenderas ett antal timmar i bilen för att ställa in ljudet lite bättre inför tävlingen i Gävle.