Dags att skriva några rader här igen nu känner jag. Börjar med en tråkig nyhet. I mitten av förra veckan lånade pappa min bil och åkte ner på stan en vända, han parkerar den en bit bort på parkeringen just för att slippa dörruppslag och skit. Efter att ha gjort sina ärende så ser han på väg tillbaks till bilen att det står ett par mörkklädda personer brevid och gör nåt, men dom försvinner snabbt därifrån när han kommer närmare. Väl där får han se att dom har lyckats åstadkomma ett par rejäla repor! En på framskärmen och en på förardörren.
Vet inte om det var avsiktligt eller av misstag, kan hända att dom försökte bryta sig in i bilen brevid för dom såg tydligen ut att vara vända mot den. Men det spelar väl egentligen ingen roll, lär inte få tag på dom och tid är ombokad för lackering av dom skadade delarna, 19 December ska den in. Tur i oturen så var det skärmen med lacksläpp i nederkanten som jag försökt åtgärda. Så nåt gott förde det väl med dig ändå. Apropå lacksläppet så har jag sett på dom nyare 9-3orna att det sitter en gummilist längst skärmkanten för att förhindra grussprut, ska försöka få tag på en sån.
Får se om lackeringsfirman även får lacka handtagen och nya frontläppen när dom ändå håller på, ska ta reda på vad det kostar. Ska ändå göras till våren så det är väl lika bra att få det gjort. Är även återigen lite sugen på den stora vingen från Speedparts, kanske köper en sån som dom också får lacka. Även huv och front skulle haft sig lite ny lack, men där blir det nog lackstift till våren för att bättra på stenskotten, blir nog dyrt annars.
Nu över till lite roligare nyhet. Nya lådan är nästan klar.
Alla bitar sitter på plats och alla kanter är limmade, kvar att göra är fräsning av portens yttre mynning samt montering av anslutningsterminal. Det visade sig förresten att det blev mer plats än jag trott i lådan, var tämligen säker på att jag skulle få lov att fräsa ur lite i botten för dom nedre basarnas magneter, men det finns en millimeter till godo! Ska bli spännande att koppla in och lyssna, får se om jag slänger på en tygbit på fronten också så duger den i vinter.
Tanken var från början att båda bafflarna skulle ha varit kraftigt vinklade, men det blev på tok för trångt. Nu är volymen 100% korrekt och den ser inte alltför tråkig ut, ska nog fixa lite former också innan den kläs. Till våren sen lutar det åt ett par Alpine SWR-T12, alltså deras slimmade basar. Har varit sugen på dom sen dom kom, just för att kunna bygga en minimal låda som utnyttjar allt utrymme på bredd och höjd men ändå är tunn så det blir maximalt med skuff kvar. Nackdelen med dom är att dom är dyra, fördelen att mitt PDX-M12 räcker till för att driva två basar.
Bilder och ett utlåtande om den färdiga Amegalådan kommer förhoppningsvis i helgen, då ska den vara spelklar om inte vädret ställer till det för mig. Kan knappt vänta.