3055
Sök

Bil att lära sig meka på?!

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Tja!
Jag måste få utlopp för mitt bilintresse!! Fr.o.m första Augusti har jag fått garage,
så nu är jag på jakt efter en bil som jag kan lära mig meka lite på.

Jag har en Audi 80 nu, men vill inte börja pilla på den för mkt då jag o min familj är beroende
av att den är i fungerande skick..! smile

så... bilen har väl vissa "krav" som den ska uppfylla:
-den ska va rolig att köra    (viktigt!)
-den ska va relativt lätt mekad    (då jag är helt färsk inom mek) smile
-inte allt för dyrt med reservdelar
-trimvänlig oxå kanske? big_smile    (inget måste dock)
-o INTE kosta mer än 20.000:-

tanken med bilen är väl inte bara att lära mig meka lite, utan att även lära mig trimma/styla lite oxå..
men allt i sinom tid smile

ge mig lite förslag på bilar som du tror skulle passa mig!

/mvh Jonny

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

19 Inlägg
4 juni 2008
får svara volvo 740 big_smile

Volvo V70r

527 Inlägg
4 juni 2008
740

933 Inlägg
4 juni 2008
Jag tycker du ska satsa på dem gammla volvobilarna. Tex volvo amazon tål de mesta. smile

Dr Snuggles
956 Inlägg
4 juni 2008
Säger samma . En gammal volvoturbo (om du nu ville att bilen skulle vara rolig att köra)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

1 060 Inlägg
4 juni 2008
Volvo 100, 200, 700, 900, serierna!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 juni 2008
lätt en 7/940 gärna med turbo. lättmekade som satan med billiga delar och turbo-modellerna går dessutom riktigt lätt att plocka kusar ur.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

362 Inlägg
4 juni 2008
Köp en volvo då får du verkligen mecka.... Fast kanske lite svårt att styla en volvo blir ju nästa aldrig snygga enligt  mig xD haha.

1 217 Inlägg
4 juni 2008
Köp en gammal saab med h-motor..

2 118 Inlägg
4 juni 2008
en 240tic, enligt mig så är 240in betydligt roligare att köra än 740in..

D.i.l.l.i.g.a.f

Smålänning
7 883 Inlägg
4 juni 2008
Volvo Turbo, eller som Ksj sa en gammal Saab Turbo...

Där har du de som är mest lättmekade och har billigast delar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 089 Inlägg
4 juni 2008
ja dom gammla volvomodellerna. du kan sätta dig i ena hjulhuset och meka ifall du vill;) lätta och lära sig hur sakerna funkar och allt är bara basic, inga onödiga saker som finns på de flesta andra motorer.

\Lindgren

Hemmasittare
241 Inlägg
4 juni 2008
Jag hade köpt en bmw E30 och turbokonverterat den. En rolig bil som håller värdet bra, det börjar bli en klassiker nu och det är svårt att hitta fina exemplar. Lätt värda att lägga ner tid, pengar och jobb på. E30 är även roliga att drifta med!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88979/365500_vhj68s.jpg
Min gamla E30 325. Det var jag som monterade Momostolen i den smile Min kompis spottade bilen på nån bilträff nån stans, så skicka han mig bilden. Enda bilden jag har på den tyvärr.

42 Inlägg
4 juni 2008
"att styla en volvo är som att sminka en gris"

bra ordspråk big_smile

160 Inlägg
4 juni 2008
Temilit skrev:

bra ordspråk big_smile

Jo det brukar sägas så, men det beror ju på vad man anser är styling och inte:), men sen tycker jag en Volvo inte ska få stylas som många anser att styling är, så som frontspoiler som ska liknar en plog så dom kan ta över snöröjningen på vintern:)
desamma gäller Mercedes;) tycker jag

jag förstår vrf andra vill tok styla en del bilar, inte mig emot, roligt att kolla på lyckade exemplar

16 197 Inlägg
4 juni 2008
sen undrar ja en sak... sen när blev de kul å köra volvo 240/740??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

223 Inlägg
4 juni 2008
volvo 740

203 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
engineaddict
Volvo 100, 200, 700, 900, serierna!!

har kollat runt lite på Volvo 142/242 turbo.. tycker dom kan se rätt balla ut i GruppA-stuk smile
940'n känns lite stor o klumpig på nått sätt.. o en 940 Turbo är väl ganska svårt att hitta för 20?

Ksj
Köp en gammal saab med h-motor..

vilken Saab (med H-motor) är det ni pratar om förresten?

C-Douglas
Jag hade köpt en bmw E30 och turbokonverterat den. En rolig bil som håller värdet bra, det börjar bli en klassiker nu och det är svårt att hitta fina exemplar. Lätt värda att lägga ner tid, pengar och jobb på. E30 är även roliga att drifta med!

din E30 va ju fet..! har även kikat lite på e30.. gillar sexan o bakhjulsdriften.. men är det en bra bil att som nybörjare lära sig meka på?

Temilit

hahaha big_smile tyvärr så måste säga att jag är väldigt lättroad så här på kvällskvisten... sorry smile

tack för all respons btw..! fortsätt gärna ge fler förslag..

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

16 197 Inlägg
4 juni 2008
mecka E30 e minst lika lätt som en gammal volvo.. skillanden e ju att E30 e fan så mycke snyggare..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök