3891
Sök

varför finns de så sjuka regler på garaget.org???

DFFL
9 020 Inlägg
7 juni 2008
Mr_EmCom skrev:
@ TS. Vem i dagens läge äger inte en digitalkamera??
Hur svårt är det att låna någons?

@chrizz Jag tycker det är helt rätt att bilder med dålig kvalle ska bort.. Dock BORDE DET ÄVEN GÄLLA PÅ FILMDELEN!
Banna alla mobilfilmade filmer!

Åtminstone de filmer där tummen är för linsen, Raggarkalle står med sin keps framför den som filmar och bilen som burnar står 150 meter bort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

...
227 Inlägg
7 juni 2008
volvo_dude skrev:
chrizz skrev:
Reglerna är inte "sjuka" bara för att du inte håller med.

Vi låser bilar med bilder av låg kvalitet för att det är trist att se på sånna bilder helt enkelt. Hålla kvaliten uppe.

För övrigt vet jag inte varför din bil låsts med den motiveringen, och jag har låst upp den igen.

Lägga ned sidan för det här? Get real... jag tror 99.9% av medlemmarna håller med mig om att bilder av usel kvalitet lika gärna kan plockas bort.

mvh.

men du kan ju seröist inte mena att man ska köpa kameror för 2-3 tusen kr bara för att att bilderna ska godkännas här

och menar då de att har man en riktig digital kamera med sämmre bildkvalite än mobilen och mobilen gör klarare bilder kamera som kamera
de känns aningen oseröist när spec när man har 2 bilar me samma kamera och en blir låst och den andra
va liksom de jag störde mig på hade tex båda bilarna blitt låsta med samma förklarning men de jag störde mig på va att min ful saab som e skroten nästa för som allt va taget med samma kamera va helt upplåst medans volvon som ser aningen bättre ut desutom blev låst

Dina bilder håller låg kvalite... Man kan ta bra bilder med en mobilkamera men dom kan även bli skit...
Beroende på väder, om man tagit bilden lite hastigt eller helt enkelt om fokusen legat fel.
Några av bilderna på saaben hade hygglig kvalite medans dom på volvon helt enkelt sög

Man behöver inte köpa "kameror" utan det räcker med en kamera.

En kamera för 1000kr är grymt mycket bättre än vilken mobilkamera som helst...

Och av denna anledning borde dom sämre av dina bilder låsas tills du tagit bilder med en bättre kamera eller helt enkelt fått bättre bilder med mobilkameran!

Du behöver ju lixom inte köpa en egen det finns säkert någon kompis, släkting eller övrig person i din närvaro som har en kamera du kan låna.

Mena det finns sjukt många kameror för under 1000kr på prisjakt... kolla bara länken, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=9 … =s18987625

Sen är ju frågan varför du har en bil uppladdad som du säger är färdig för skroten ...

Första regeln ang. bilarna "Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

aja, du får gärna tycka att reglerna suger men regler måste finnas.

/ Kristoffer Linder

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Smålänning
7 887 Inlägg
7 juni 2008
volvo_dude skrev:
__hogberg__ skrev:
om man tittar på dina bilder så förstår man vrf den blev låst.. väldigt suddiga o konstigt ljus på dom..

även kännt som soljus en 30 grader varm dag

Men tyckte du sa att kameran va bra?

Varken min systemkamera eller fyllekameran har problem med solljus...

Ok, systemkameran är ju en sak, men fyllekameran är en 6 år gammal 3 megapixlare...

Var bara tvungen att påpeka det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hmm.
7 juni 2008
Ja.. lägg ner sidan så får vi alla ett liv...

ironi:P

593 Inlägg
7 juni 2008
Själv tycker jag att det finns betydligt värre exempel än detta, man ser ju till och med hur "fin" bilen är på dessa kort..

Däremot tycker jag att även om man tar bilder med en supderduperhaiitekkkamera of doom på en sönderrostad 740 så borde den bilden tas bort i alla fall, jag gissar och citerar att det troligtvis inte är nån som över huvud taget vill se sådana bilder.

Faktum är att det finns huuur många "rishögar" som helst här, och jag kan inte förstå nån anledning till varför man lägger ut såna bilar.. Det är nästan svårt att hitta fina bilar av vanliga märken/modeller här nu mera. Allt pga nålen i stacken så att säga..

Nån som inte håller med min åsikt, och i så fall varför?

Att inte lägga upp en skrothög är tjänst för de flesta andra..

Smålänning
7 887 Inlägg
7 juni 2008
Jerk-R skrev:
Att inte lägga upp en skrothög är tjänst för de flesta andra..

Sen är ju frågan: Vad ska klassas som skrothög...

Personligen anser jag en skrothög vara en bil som inte klarar en flygande besiktning...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

593 Inlägg
7 juni 2008
Yes, det kommer ju det svåra. Dock klarar ju inte pågående byggen besiktning antar jag, då de knappt rullar i vissa fall..

Jag tycker bara att det är så tråkigt när man sitter och bläddrar efter nåt "sevärt" i en kvart innan man hittar nånting. Jag tycker att det är allt för mycket original och allt för mycket "helt vanliga i dåligt bruksskick-bilar" här.

Ett förslag skulle kunna vara att lägga en bläddringsfunktion bland alla bilar som använder sig av kategorierna som redan finns. Tex Power, Styling osv..

Sen att häva ur sig att forumet borde stängas för att få sin bil låst tycker jag är barnsligt. Det är ju en heeeelt vanlig inte alls jättefin 940 med stressfläkt, en räser för en eparaggare men inget man vrider på skallen åt precis.(med andra ord såg jag inget gjort med bilen alls(så när som ett öppet filter)) Inget illa menat, men som sagt. Jag tror inte att någon här letar efter sådana bilar... ?

1 703 Inlägg
7 juni 2008
Dessa bilder andas verkligen entusiasm!

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-904598.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/71625/71625-761621.jpg

Vart har du köpt din utrustning? Jag bara måste ha!

143 Inlägg
7 juni 2008
Orka gråta över en 99% orginal, tråkig och framförallt vanlig 940 som man ser var och vareviga dag.

812 Inlägg
7 juni 2008
lånar tråden lite här när de ändå är en diskution  om bilder å dylikt

hur kommer det sig att vissa "objekt" och vissa org bilar får vara med och inte andra?

man lever bara en gång..

143 Inlägg
7 juni 2008
Därför att det finns intressanta bilar och mindre intressanta bilar skulle jag tro, rätta mej om jag har fel.

Administratör
11 955 Inlägg
7 juni 2008
pimpad740 skrev:
lånar tråden lite här när de ändå är en diskution  om bilder å dylikt

hur kommer det sig att vissa "objekt" och vissa org bilar får vara med och inte andra?

Därför att det finns 43 000 bilar här och vi är några få som kollar de.

Rapportera om du tycker vi bör uppmärksammas på något.

Låser tråden då trådskaparens bil redan är upplåst och det nu bara gnälls för gnällandets skull.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök